بیش از 100 مسیر برای مهاجرت اقتصادی به کانادا
03 آگوست 2020 - 19:11
بازدید 396
9

دولت فدرال، استان ها و قلمروهای کانادا، طی سه دهه گذشته با معرفی بسیاری از مسیرهای مهاجرت اقتصادی، گام های بلندی در این خصوص برداشته است. هدف از این معرفی، ارائه انواع مسیرهای مهاجرت به گونه ای است که کانادا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران بالقوه را برطرف سازد. مهاجران نیز ضمن آشنایی با […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت فدرال، استان ها و قلمروهای کانادا، طی سه دهه گذشته با معرفی بسیاری از مسیرهای مهاجرت اقتصادی، گام های بلندی در این خصوص برداشته است. هدف از این معرفی، ارائه انواع مسیرهای مهاجرت به گونه ای است که کانادا بتواند نیازهای تعداد بیشتری از مهاجران بالقوه را برطرف سازد. مهاجران نیز ضمن آشنایی با این مسیرها، می توانند مهارت های مختلفی را کسب کرده و در رشد اقتصادی کانادا سهیم باشند.

«سیستم مهاجرت کانادا» از طریق سه راه اصلی، پذیرای ساکنان دائم است: 1.مهاجران اقتصادی که سرمایه و مهارت های کاری به همراه می آورند. 2.اعضای خانواده تحت حمایت برنامه اتحاد خانواده. 3.پناه جویان.

 

طبقه اقتصادی، بیشترین سهم مهاجرت به کانادا را به خود اختصاص داده است و حدود شش نفر از ده مهاجر، جهت تأثیر مثبتی که بر اقتصاد کانادا می گذارند، از این طریق انتخاب می شوند. بیشتر مهاجرانِ اقتصادی، نیروهای متخصصی هستند که در خارج از کانادا زندگی می کنند و برای این کشور درخواست می فرستند، یا نیروهای متخصص موقت و دانشجویان بین المللی هستند که از قبل در کانادا زندگی می کرده اند.

 

علاقه مندان به گرفتن اقامت دائم در کانادا می توانند پروفایل خود را به استخر «سیستم اکسپرس انتری» ارسال کنند. در آنجا صلاحیت شان برای یکی از سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی یعنی «نیروی متخصص فدرال»، «نیروی کار ماهر فدرال» و «برنامه تجربه کانادایی» به صورت الکترونیکی مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیان واجدالشرایطی که وارد استخر «سیستم اکسپرس انتری» می شوند، براساس امتیازی رتبه بندی می شوند که تحت عنوان «سیستم جامع رتبه بندی» یا «CRS» شناخته می شود. امتیاز «CRS» بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کار تخصصی و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، که زبان های رسمی کانادا هستند و سایر معیارها، تعیین و به متقاضیان داده می شود.

 

علاوه بر این، دولت فدرال دارای برنامه های آزمایشی زیادی است که در رده اقتصادی قرار می گیرند مانند: «برنامه آزمایشی مهاجرت آتلانتیک»، «برنامه مهاجرت کشاورزی-غذایی» و «برنامه مهاجرت مناطق روستایی و شمالی».

 

مهاجران زیادی از طریق«PNP» ها پذیرش می شوند

«برنامه مهاجرتی انتخاب استانی کانادا» (PNP) از زمان معرفی آن در دهه ،1990 به طور قابل ملاحظه ای رشد کرده است و پس از «سیستم اکسپرس انتری»، به دومین راه مهم برای نیروی متخصص خارجی جهت اخذ اقامت دائم در کانادا تبدیل شده است.

 

در سال 1996، فقط 233 نفر از طریق « PNP» در کانادا پذیرفته شدند. امروز، اهداف پذیرش برای این برنامه، بیش از 60 هزار نفر تعیین شده است. « PNP» به استان ها و قلمروهای کانادایی دخیل اجازه می دهد تا سالانه تعداد مشخصی از متقاضیان مهاجرت را برای اقامت دائم از طریق برنامه منحصر به فرد خود انتخاب کنند.

 

هریک از این برنامه ها به گونه ای طراحی شده اند که برای استان های کانادا، به خصوص آنهایی که کوچک تر هستند و در جذب مهاجران با چالش روبرو بوده اند،؛توانایی بیشتری برای جلب مهاجران اقتصادی فراهم می کنند، مهاجرانی که مناسب با نیازهای بازار کار و اولویت های کلی توسعه اقتصادی هستند.

 

تمام استان ها و قلمروهای کانادایی با « PNP»، حداقل یک جریان نامزدی پیشرفته دارند که به «سیستم اکسپرس انتری» فدرال مرتبط است. متقاضیان اکسپرس انتری که نامزدی استانی دریافت می کنند، 600 امتیاز به امتیاز «CRS» آنها اضافه می شود، که دریافت «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) جهت اقامت دائم کانادا را به طور مؤثر تضمین می کند.

 

در هفته های اخیر جریان های « PNP» در «بریتیش کلمبیا»، «آلبرتا»، «منیتوبا»، «جزیره پرنس ادوارد» و «انتاریو» برگزار شده و بیش از 2500 دعوت نامه برای نیروهای متخصص با طیف وسیعی از مهارت ها و تجربه حرفه ای برای درخواست نامزدی جهت اقامت دائم کانادا صادر شده است. در اوایل این هفته، کانادا همچنین دو انتخاب «سیستم اکسپرس انتری» برگزار کرد.

 

در سال جاری، کانادا قصد دارد از طریق صدها جریان مهاجرتی اقتصادی، نزدیک به 200 هزار مهاجر اقتصادی را پذیرش کند. از این تعداد پیش بینی می شود که حدود 90 هزار نفر از طریق سه برنامه «سیستم اکسپرس انتری» و 65 هزار نفر از طریق «PNP» وارد کانادا شوند.

 

منبع خبر: CIC News, July 24, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar