بودجه 2023 و تاثیر آن بر مهاجرت کانادا 
04 آوریل 2023 - 4:11
بازدید 342
4

دولت کانادا به تازگی بودجه سال 2023 را منتشر کرده است هر سال کانادا جزئیات بودجه‌ سال جدید را منتشر و هزینه‌های سال مالی آینده را تعیین می‌کند. تعیین جزئیات بودجه تأثیر عمده‌ای در تمام جنبه‌های زندگی کانادایی‌ها و تازه واردها دارد.  این بودجه به تشریح هزینه‌ها و درآمده‌های برنامه‌ریزی‌شده دولت کانادا می‌پردازد و اولویت‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت کانادا به تازگی بودجه سال 2023 را منتشر کرده است

هر سال کانادا جزئیات بودجه‌ سال جدید را منتشر و هزینه‌های سال مالی آینده را تعیین می‌کند. تعیین جزئیات بودجه تأثیر عمده‌ای در تمام جنبه‌های زندگی کانادایی‌ها و تازه واردها دارد. 

این بودجه به تشریح هزینه‌ها و درآمده‌های برنامه‌ریزی‌شده دولت کانادا می‌پردازد و اولویت‌های دولت فعلی را منعکس می‌کند. این یکی از مهم‌ترین اعلامیه‌هایی است که هر سال توسط دولت فدرال اعلام می‌شود، زیرا وضعیت اقتصادی و مالی کانادا و اولویت‌های سیاسی را مشخص می‌کند. تعیین بودجه چشم انداز سلامت مالی و اقتصادی کانادا را نشان می‌دهد که هر دو عامل اصلی در استراتژی مهاجرت کانادا هستند. 

بودجه 2023

بودجه سال 2022 مبلغ 1.6 میلیارد دلار را طی شش سال و 315 میلیون دلار را برای حمایت از برنامه طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا و پذیرش 500 هزار مقیم دائم جدید در هر سال تا سال 2025 اختصاص داد. 

بودجه امسال بیشتر بر هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی، ابتکارات انرژی پاک متمرکز است و همچنین در پی اقداماتی است برای بهبود توان مالی کانادایی‌هایی که بیشترین فشار را از تورم بالا احساس می‌کنند. 

همچنین شامل سیاست‌هایی است که هم کانادایی‌ها و هم تازه واردان را تحت تأثیر قرار می دهد، مانند ایجاد یک برنامه ملی مراقبت از دندان برای خانواده هایی با درآمد کمتر از 90 هزار دلار در سال و ایجاد یک حساب پس انداز خرید خانه بدون مالیات. از اول آوریل 2023 موسسات مالی می‌توانند حساب‌ پس انداز خانه اول بدون مالیات را به خانه اولی‌ها ارائه دهند. 

برنامه‌های مهاجرتی کانادا نیز از مزایای بودجه بهره مند خواهند شد. بودجه برای حمایت از برنامه‌های جاری و ساده‌سازی پردازش درخواست‌ها صرف می‌شود. بودجه 2023 برای سیستم مهاجرت کانادا شامل 55 میلیون دلار اضافی است. این بیش از حدود 4.5 میلیارد دلار هزینه است که اداره مهاجرت کانادا (IRCC) برای سال مالی 2024 -2023 برنامه‌ریزی کرده است. 

این بودجه پیشنهاد می‌کند 10 میلیون دلار طی پنج سال، از سال 2024-2023، با 14.6 میلیون دلار برای اجرای بیومتریک به اداره مهاجرت کانادا و پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا (RCMP) ارائه شود. این مورد به تسریع رسیدگی به درخواست‌های شهروندی کمک می‌کند.

در این بودجه همچنین پیشنهاد شده است که برنامه مجوز سفر الکترونیکی (ETA)  برای مسافران کشورهای کم خطر گسترش داده شود.  به گفته دولت این اقدام 50.8 میلیون دلار طی چهار سال هزینه خواهد داشت. دولت فدرال امیدوار است که این امر کانادا را به مقصدی جذاب‌ برای مسافران تبدیل کند و منابعی را برای غربالگری مسافران پرخطر آزاد کند. در حال حاضر، این خدمات فقط برای برزیل در دسترس است، اما فهرستی از کشورهای واجد شرایط در هفته‌های آینده منتشر خواهد شد. 

در 22 مارچ، دولت اعلام کرد که مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET) را تا 15 جولای 2023 تمدید می‌کند. برای حمایت از این تمدید، دولت مبلغ 171.4 میلیون دلار اضافی را طی سه سال، از سال 2023-2022، اختصاص خواهد داد. 

کسانی که در حال حاضر دارای مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری  هستند، اکنون تا 31 مارس 2024 فرصت دارند به کانادا سفر کنند. افرادی که از طریق این مجوز در حال حاضر در کانادا هستند تا همان تاریخ فرصت دارند تا وضعیت موقت خود را بدون هیچ هزینه‌ای تمدید یا تنظیم کنند. 

برای پیشبرد مأموریت رسمی دولت برای گسترش زبان فرانسه در جوامع خارج از کبک، بودجه 123.2 میلیون دلار برای تقویت مهاجرت فرانسوی زبان به کانادا، از جمله حمایت از کارفرمایان کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی فرانسوی زبان و افزایش حمایت از این مهاجران پس از ورود به کانادا، پیشنهاد شده است. 

اطلاعیه‌های مهاجرت در بودجه‌های اخیر

بودجه‌های کانادا اغلب نشان از حمایت از تغییرات قانونی آتی است. به عنوان مثال، بودجه سال 2022 در راستای تقویت بیشتر سیستم اکسپرس انتری است، با ارائه اختیارات گسترده به وزیر مهاجرت برای استفاده از دستورالعمل‌های وزارتی جهت کمک به انتخاب متقاضیان مهاجرتی که به بهترین وجه نیازهای بازار کار کانادا را برآورده می کنند. این تغییرات قرار است در سه ماهه دوم امسال آغاز شود، اما تاریخ مشخصی اعلام نشده است. 

چشم انداز اقتصادی کانادا

در حالی که کانادا اقتصاد باثباتی دارد، بانک مرکزی کانادا  (BoC) پیش بینی می‌کند که در سال 2023 با کاهش نرخ بهره و افزایش نرخ تورم که بیشتر از 2 درصد هدف‌گذاری شده با کاهش رشد اقتصادی مواجه شود. تورم در هفت ماه گذشته متوالی کاهش یافته است و بانک مرکزی آمریکا انتظار دارد تا پایان سال به 2.6 درصد برسد. 

در کنار آخرین افزایش نرخ بهره، بانک مرکزی آمریکا خاطرنشان کرد که افزایش نرخ بهره در بلندمدت تأثیر مثبتی خواهد داشت. دلیل این امر این است که نرخ‌های بهره بالا باعث آرام شدن و کاهش نرخ تورم می‌شود که در جون گذشته به 8.1 درصد رسید. 

به طور کلی، کانادا یکی از باثبات‌ترین اقتصادها را بین کشورهای جی 7 داراست. به گفته کریستیا فریلند، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی، اکنون 830 هزار کانادایی بیشتر از قبل از دوره همه‌گیری کووید-19 مشغول به کارند. وزیر انتظار دارد که کانادا در سال 2023 شاهد قوی‌ترین رشد اقتصادی در  میان کشورهای گروه جی 7 باشد. 

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar