بودجه سال 2021 برای مهاجرت کانادا
20 آوریل 2021 - 18:13
بازدید 475
11

بودجه موردنظر دستاوردهای بسیاری برای سیستم مهاجرت کانادا به دنبال خواهد داشت. دولت کانادا به تازگی اولین بودجه خود بعد از سال 2019 را اعلام کرد.   این اطلاعیه مهم معمولاً در سه ماه اول هر سال منتشر می شود، اما به دلیل همه گیری کرونا، در سال گذشته اعلام نشده است.   بودجه فدرال […]

ارسال توسط :
پ
پ

بودجه موردنظر دستاوردهای بسیاری برای سیستم مهاجرت کانادا به دنبال خواهد داشت.

دولت کانادا به تازگی اولین بودجه خود بعد از سال 2019 را اعلام کرد.

 

این اطلاعیه مهم معمولاً در سه ماه اول هر سال منتشر می شود، اما به دلیل همه گیری کرونا، در سال گذشته اعلام نشده است.

 

بودجه فدرال کانادا در داخل کشور بسیار موردتوجه قرار می گیرد، زیرا شامل اولویت های دولت، پیش بینی میزان هزینه و درآمد، و همچنین نمای کلی از وضعیت اقتصاد کانادا می باشد.

 

بودجه سال 2021 به چند دلیل از اهمیت بیشتری برخوردار است. اساساً به این دلیل که پس از گذشت دو سال، تنظیم شده است. به علاوه، حزب لیبرال فعلی دارای یک دولت اقلیتی می باشد، و با توجه به احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام در سال 2021، آنها به بودجه ای مشخص برای کسب اکثریت آراء نیاز خواهند داشت.

 

اعلام بودجه سالانه گاهاً شامل اطلاعیه های مهم در خصوص سیاست مهاجرت کانادا است.

 

به عنوان مثال، در بودجه سال 2014، مشخص شده بود که دولت فدرال میلیون ها دلار برای راه اندازی سیستم اکسپرس انتری در سال 2015 سرمایه گذاری خواهد کرد.

 

در اینجا اولویت های مهاجرتی ذکر شده در بودجه سال 2021 آمده، که به احتمال زیاد توسط پارلمان تصویب خواهد شد:

 

حدود 430 میلیون دلار برای نوسازی زیرساخت های IT

مهم ترین بخش بودجه مزبور، 430 میلیون دلار سرمایه گذاری دولت فدرال برای نوسازی زیرساخت های  بخش فناوری اطلاعات (IT) خود می باشد. این بودجه با هدف جایگزینی «سیستم مدیریت پرونده جهانی» (GCMS) در نظر گرفته شده است که برای مدیریت درخواست های مهاجرت استفاده می شود. هدف از این سرمایه گذاری، ایجاد فرصتی برای دولت فدرال در راستای پاسخگویی به تعدا بیشتری از متقاضیان خارجی و بهبود پردازش درخواست های مهاجرت است.

 

تغییرات در سیستم اکسپرس انتری

بودجه مزبور خاطرنشان می کند که دولت فدرال قصد دارد به وزیر مهاجرت اختیار بیشتری دهد تا آن دسته از متقاضیانی را که به بهترین وجه نیازهای بازار کار کانادا را برآورده می کنند، انتخاب کند. جزئیات این تغییرات در بودجه مشخص نشده است.

 

اکسپرس انتری اصلی ترین مسیر کانادا برای انتخاب مهاجران «گروه اقتصادی» است. تقریباً یک چهارم مهاجرانی که سالانه به کانادا می آیند، از طریق این سیستم پذیرش می شوند.

 

بهبود برنامه نیروی کار موقت خارجی

این بودجه طی سه سال آینده، حدود 110 میلیون دلار بیشتر را به «برنامه نیروی کار موقت خارجی» (TFWP) اختصاص می دهد. این هزینه ها به منظور ارائه اطلاعات و پشتیبانی از نیروی کار آسیب پذیر خارجی، افزایش بازرسی از کارفرمایان برای اطمینان از برخورد خوب آنها با این افراد، و بهبود خدمات رسانی به نیروی کار آسیب پذیر ارائه خواهد شد. در موارد، خاص این کارگران قادر به دریافت اجازه کار آزاد خواهد بود.

 

حمایت از زنان رنگین پوست تازه وارد

زنان تازه وارد برخی اوقات به دلایلی مانند افزایش مهارت های انگلیسی یا فرانسه، کمبود تجربه کانادایی، عدم وجود خدمات مراقبت از کودکان با هزینه مقرون به صرفه، و تبعیض جنسیتی، در کانادا با موانع استخدام روبرو می شوند. بودجه مزبور طی دو سال آینده، 15 میلیون دلار برای بهبود طرح های موجود با هدف بهبود نتایج اشتغال و پیشرفت شغلی زنان تازه وارد ارائه می دهد.

 

مسیرهای پرسرعت برای اقامت دائم

بودجه سال 2021 تحت برنامه های جدید مهاجرتی که هفته گذشته توسط اداره مهاجرت ارائه شد، استفاده خواهد شد. این مسیرهای اقامت دائم سریع برای نیروی کار حیاتی و فارغ التحصیلان بین الملل در نظر گرفته شده است. حدود 90،000 نفر که در کانادا زندگی می کنند می توانند از روز6 مه شروع به درخواست اقامت دائم کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar