بهبود بازار کار در جنوب انتاریو برای مهاجران متخصص
06 ژوئن 2022 - 8:57
بازدید 688
15
بعد از کرونا، مهاجران در این منطقه به راحتی می‌توانند شغلی متناسب با تحصیلات و تخصص خودشان پیدا کنند
ارسال توسط :
پ
پ

بعد از کرونا، مهاجران در این منطقه به راحتی می‌توانند شغلی متناسب با تحصیلات و تخصص خودشان پیدا کنند

همه‌گیری کووید-19 برای مهاجران گروه اقتصادی که در مرکز انتاریو، شمال غرب تورنتو مستقر شده‌اند، پیامدهای مثبتی داشته است. در این منطقه، مهاجران قادر خواهند بود بر اساس مدارک تحصیلی و تجربه کاری خود شغل‌هایی متناسب خودشان را بیابند.

قبل از همه‌گیری، بسیاری از مهاجران گروه اقتصادی پس از ورود به کانادا به ندرت می‌توانستند شغلی بیابند که متناسب با تحصیلات و تجربه‌ای باشد که در کشورشان خودشان کسب کرده بودند.

کمبود نیروی کار پس از همه‌گیری، فرصت‌های خوبی برای مهاجران ایجاد کرده است

با تشدید کمبود نیروی کار به دلیل قرنطینه‌ها، محدودیت‌های مرزی و سایر اقدامات بهداشتی در پی همه‌گیری کرونا، وضعیت تغییر کرده است، اکنون مهاجران اقتصادی مشاغل بهتری در کانادا برای خود پیدا می‌کنند.

سهراب رحمتی، هماهنگ کننده تحقیقات نیروی کار در هیئت برنامه‌ریزی واترلو، ولینگتون و دافرین، در گزارش ماه آوریل نوشت: «کووید-19 بازار کار محلی را در واترلو، ولینگتون و دافرین تغییر داده است، در این شهرها ما شاهد افزایش تعداد مشاغلی هستیم که نیاز به مهارت‌ها و تحصیلات تخصصی دارند تا مشاغل غیرتخصصی»

وی افزود: «فرصت مهمی برای متخصصان آموزش دیده بین المللی و افراد با سطح مهارت‌های A NOC و B NOC است تا بر اساس ماهیت در حال تغییر بازار کار در حوزه‌های تخصصی خود شغل پیدا کنند.»

NOC  (National Occupation Classification) سیستم ملی کانادا برای توصیف مشاغل است، مشاغل NOC A شامل مشاغل حرفه‌ای هست که معمولاً نیاز به مدرک از دانشگاه دارند، به عنوان مثال می‌توان به پزشکان، دندانپزشکان و معماران اشاره کرد.

مشاغل NOC B آن دسته از مشاغل فنی و تخصصی هستند، که معمولاً به دیپلم کالج یا آموزش کارآموزی نیاز دارند، مشاغلی چون سرآشپز یا لوله‌کش.

جذب مهاجران با تخصص بالا نیاز کارفرمایان است

رحمتی نوشت: «قبل از همه‌گیری کووید-19، مهارت‌ها و تحصیلات مهاجران گروه اقتصادی که به کانادا می‌آمدند خیلی با بازار کار همگام نبود، جایی که تقاضا برای مشاغل غیرتخصصی بیشتر از تقاضا برای مشاغل تخصصی بود. بنابراین، مهارت‌ها و تحصیلات بسیاری از مهاجران مورد استفاده قرار نگرفت.»

اما اکنون، بسیاری از کارفرمایان در کانادا به دنبال جذب مدیران، تکنسین‌ها و کارکنان اداری خوب هستند و مهاجران با تخصص بالا که از طریق برنامه نیروی کار متخصص فدرال(FSW) می‌آیند، پرتو امیدی برای این نیازهای کارفرمایان هستند.

نظرسنجی اخیر از مهاجران در منطقه واترلو نشان داد که مهاجرانی که به این منطقه می‌آیند دارای تحصیلات عالی هستند، به طوری که 71 درصد از پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که مدرک لیسانس یا بالاتر دارند، در حالی که تنها 23 درصد از جمعیت عمومی منطقه تحصیلات عالی دارند.

دولت کانادا امیدوار است امسال پذیرای 431 هزار و 645 مهاجر باشد و البته در مسیر پذیرش بیشتر از این تعداد نیز هست.

دولت اتاوا امیدوار است که امسال رکورد بزند

بر اساس داده‌های اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در سه ماه اول سال، این کشور 113 هزار و 535 مقیم دائم جدید پذیرش کرده است.

این سرعت رکورد مهاجرت برای سه ماهه اول سال، کانادا را در مسیر پذیرش 454 هزار و 140 ساکن دائمی جدید در سال جاری قرار داد، این رقم 5.2 درصد بیشتر از هدف مهاجرتی دولت برای سال 2022 است.

طبق چشم انداز مهاجرتی ارائه شده در سال جاری، کانادا در نظر دارد در سال آینده 447 هزار و 55 مقیم دائم جدید و 451 هزار نفر در سال 2024 پذیرش کند.  

چشم انداز مهاجرتی رو به گسترش اتاوا به عنوان کلید حل کمبود نیروی کار و بهبود اقتصاد کانادا، از کشاورزی و شیلات گرفته تا مدیریت بازرگانی و بخش فناوری، در نظر گرفته می‌شود.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، اوایل سال جاری در توییتی نوشت: «کانادا یکی از مقاصد برتر جهان برای استعدادیابی است و مهاجرت نیروی محرکه بخش فناوری ما است.»

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar