بهبود اوضاع استخدام در سال ۲۰۱۰
30 دسامبر 2009 - 4:00
بازدید 346
9

  در حالی که به فرا رسیدن سال ۲۰۱۰ نزدیک‌تر می‌شویم، به نظر می‌رسد میزان استخدام نیروهای جدید به‌تدریج رو به رشد است.  در حالی که سال ۲۰۱۰ نزدیک می‌شود و در حالی که بر اساس بررسی‌های موجود به نظر می‌رسد که میزان نیروی مشغول به‌ کار در استان‌های کانادا تقریبا به حداقل لازم رسیده […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

در حالی که به فرا رسیدن سال ۲۰۱۰ نزدیک‌تر می‌شویم، به نظر می‌رسد میزان استخدام نیروهای جدید به‌تدریج رو به رشد است. 

در حالی که سال ۲۰۱۰ نزدیک می‌شود و در حالی که بر اساس بررسی‌های موجود به نظر می‌رسد که میزان نیروی مشغول به‌ کار در استان‌های کانادا تقریبا به حداقل لازم رسیده باشد، نشانه‌هایی از قوی‌تر شدن بازار کار در کل کشور به چشم می‌خورد. آخرین بررسی هیئت مشاوره کانادا درباره میزان تقاضاهای آنلاین برای نیروی کار جدید، نشان می‌دهد که این میزان در ماه اکتبر برای سومین ماه متوالی در حد ۰.۶ رشد داشته است. 

اعداد و ارقام در اغلب استان‌های کشور از رشد تقاضا برای نیروی کار جدید خبر می‌دهند. در فاصله ماه‌های آگوست تا نوامبر ۹۳هزار شغل جدید ایجاد شده و به گفته بانک کانادا میزان بیکاری از ۸.۷ درصد به ۸.۵ درصد رسیده است. این به معنای شروع تازه‌ای برای اقتصاد کشور است و پیش‌بینی می‌شود رشد ناخالص تولید منطقه‌ای در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ به ترتیب ۳ و ۳.۳ درصد باشد.

 

در بررسی جدیدی که توسط شرکت کاریابی Manpower درباره به‌کارگیری نیروهای جدید انجام شده نیز وضعیت اشتغال شرایط خوبی را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش این شرکت، چشم‌انداز اشتغال فصلی برای سه ماهه اول ۲۰۱۰ از عدد ۷+ به ۱۳+ رسیده است که از اولین سه ماهه سال ۲۰۰۸ تا کنون بالاترین رقم رشد محسوب می‌شود. 

با وجود این‌که Manpower نتایج به دست آمده در زمینه چشم‌انداز اشتغال را نسبی و مقهور شرایط آتی دانسته اما رشد پیوسته میزان استخدام فصلی در دو سه‌ماهه متوالی گذشته و اشتغال تمام‌وقت در سه ماه پیش از این بررسی، نشانگر بهبود اوضاع است.

    

در بررسی‌های این شرکت بر روی چندین گروه مهم اقتصادی، معلوم شد که در اولین سه‌ماهه سال آینده رشد نیاز به نیروی کار جدید به ترتیب در حوزه‌های عمده فروشی و خرده ‌فروشی، تحصیلات، حمل و نقل و تسهیلات عمومی، امور مالی، بیمه و معاملات املاک، ادارات عمومی و تولید کالاهای با دوام است.

   

اما در حوزه‌هایی مثل ساختمان‌سازی، تولید محصولات کم‌دوام و نیز صنعت معدن و حفاری، تقاضا برای نیروی کار جدید سیر منفی داشته است. از نظر منطقه‌ای نیز منطقه آتلانتیک کانادا (شامل استان‌ها و قلمروهای نیوبرانزویک، نووا اسکوشیا، پرینس ادوارد آیلند و نیوفاوندلند و لابرادور) تقاضای بالاتری را نسبت به دیگر مناطق کشور برای نیروی کار نشان می‌دهد. 

در سه ماهه اول امسال که چشم‌انداز اشتغال نسبت به زمان مشابه خود در سال قبل و در هر چهار منطقه بزرگ کشور بسیار پایین‌تر بود و بیشترین رکود نیز به استان کبک و پس از آن با فاصله‌ای کم به استان انتاریو و منطقه آتلانتیک کانادا مربوط می‌شد، استثنائاتی هم به چشم می‌خورد. برای مثال در منطقه آتلانتیک کانادا و استان کبک، چشم‌انداز اشتغال در بخش حمل و نقل و تسهیلات عمومی به‌طور مشخصی خوب بود و در استان انتاریو نیز در حوزه‌های مالی، بیمه و معاملات املاک نیز همین شرایط مساعد وجود داشت. 

در منطقه کانادای غربی(استان‌های بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا) نیز چشم‌انداز تقاضا برای نیروی کار در حوزه خدمات و حفاری و معدن بسیار قوی‌تر از بخش‌های دیگر بود. 

جدول مقایسه بین نرخ واقعی اشتغال و پیش‌بینی اشتغال در سال آینده در زیر نمایش داده شده است. 

 

Your browser may not support display of this image.
 

 

 

اصل مقاله‌ها را می‌توانید در اینجا و اینجا ببینید

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar