بهبود ارائه خدمات پاسپورت برای کانادایی‌ها
16 می 2013 - 6:46
بازدید 300
9

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و تنوع فرهنگی و نیز خانم دایان فینلی، وزیر منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها، اعلام نمودند که قرار است با اجرای یک برنامه ارائه خدمات پاسپورتی گسترش یافته و این امر با سهولت بیشتری انجام شود. بر اساس این طرح، که از تاریخ ۲ ماه جولای لازم‌الاجرا خواهد […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی و تنوع فرهنگی و نیز خانم دایان فینلی، وزیر منابع انسانی و توسعه مهارت‌ها، اعلام نمودند که قرار است با اجرای یک برنامه ارائه خدمات پاسپورتی گسترش یافته و این امر با سهولت بیشتری انجام شود.

بر اساس این طرح، که از تاریخ ۲ ماه جولای لازم‌الاجرا خواهد شد، مسئولیت اصلی در زمینه صدور پاسپورت، که پیش از این بر عهده وزارت امور خارجه و روابط بین‌الملل بود، به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا CIC واگذار خواهد شد. این وظیفه خطیر همسو و هماهنگ با دیگر وظایفی است که پیش از این اداره مهاجرت بر عهده داشته که از جمله آنها می‌توان به تصمیم‌گیری در مورد اعطای حق شهروندی به افراد اشاره کرد.

با این تغییر، کانادایی‌ها با تداخلی در امر ارائه خدمات مواجه نخواهند بود. آنها همانند گذشته و از طریق کلیه مراکزی که پیش از این به ارائه خدمات پاسپورت می‌پرداخته‌اند به این خدمات دسترسی خواهند داشت که ۱۴۴ مرکز Service Canada، ۵۶ محل مشخص شده Canada Post و ۳۴ دفتر مربوط به خدمات پاسپورت یا Passport office در سرتاسر کشور از آن‌ جمله هستند.  مراکز Service Canada همچون گذشته مسئولیت مراحل اجرایی کار صدور پاسپورت‌ها را به عهده خواهند داشت که به مرور این خدمات در مراکز بیشتری ارائه خواهند شد و در نهایت حتی کانادایی‌ها این امکان را خواهند یافت که برای دریافت پاسپورت از طریق آنلاین نیز اقدام نمایند.   

آقای کنی در این‌باره گفت: «دولت خود را موظف می‌داند که امر دریافت پاسپورت را برای کانادایی‌ها تسهیل نموده و دسترسی به  آن را آسان‌تر نماید. از آن‌جایی که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا پیش از این نیز مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد اعطای پاسپورت به شهروندان تازه کانادایی را بر عهده داشته، تلفیق برنامه پاسپورت با وظایف این اداره فکر درستی به نظر می‌رسد.»

خانم فینلی نیز در این‌باره گفت: «ما از طریق اداره Service Canada خدمات متنوعی را از جانب دولت کانادا به افراد عرضه می‌کنیم. افزایش منابع و گسترش شبکه ارائه خدمات در سرتاسر کشور سببب خواهد شد تا ارائه خدمات پاسپورت سهولت بیشتری بیاید و امکان دسترسی به آن آسان‌تر شود.»

سیستم IT اداره Passport Canada جهت ارائه خدمات پاسپورت نیز به مراحل پایانی عمر خود نزدیک می‌شود و برای به‌روز رسانی آن صرف هزینه زیادی لازم است. با توجه به این که در حال حاضر سیستم IT اداره مهاجرت و شهروندی از ظرفیت و ویژ‌گی‌های امنیتی بالایی برخوردار است و می‌توان از آن برای پذیرش تقاضاهای آنلاین استفاده کرد، این جایگزینی حرکتی است که هم از نظر هزینه منطقی است و هم نظر مساعد مالیات‌دهندگان را به دنبال خواهد داشت.

توجه به این نکته ضروری است که کانادایی‌هایی که در مسافرت‌های خارج از کشور به خدمات کنسولی نیاز پیدا می‌کنند، برای مثال به هنگام گم‌ کردن پاسپورت خود، همچنان باید برای دریافت خدمکات از کمک‌های وزارت امور خارجه و روابط بین‌الملل استفاده کنند. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar