بزرگداشت چندفرهنگی جامعه ایرانی‌
29 ژوئن 2011 - 6:17
بازدید 360
4

مهدی آرین‌نژاد مدیر جشنواره تیرگان، رویداد فرهنگی بزرگی که چند سالی‌ست در تقویم فرهنگی ایرانیان کانادا ثبت شده در گفتگوی اختصاصی با مجید بسطامی به معرفی این فستیوال پرداخت. آرین‌نژاد در این گفتگو نحوه شکل‌گیری این برنامه در گذشته و تاثیری که بر انسجام فرهنگی جامعه ایرانی تورنتو داشته را توصیف کرد و اینکه چگونه […]

ارسال توسط :
پ
پ

مهدی آرین‌نژاد مدیر جشنواره تیرگان، رویداد فرهنگی بزرگی که چند سالی‌ست در تقویم فرهنگی ایرانیان کانادا ثبت شده در گفتگوی اختصاصی با مجید بسطامی به معرفی این فستیوال پرداخت.

آرین‌نژاد در این گفتگو نحوه شکل‌گیری این برنامه در گذشته و تاثیری که بر انسجام فرهنگی جامعه ایرانی تورنتو داشته را توصیف کرد و اینکه چگونه اجرای آن در یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی-هنری-تفریحی شهر در کنار دریاچه تورنتو بر مخاطبان، رسانه‌ها و بیزینس‌های کانادایی تاثیر گذاشته است.

وی به نقش موثر بیزینس‌ها و شخصیت‌های برتر جامعه ایرانی در تامین نیازهای این رویداد مهم اشاره دارد و اینکه چگونه بیش از ۳۰۰ داوطلب در همه عرصه‌های فعالیت آن از مدیریت تا ساده‌ترین کارها برای برپایی با شکوه آن مشارکت دارند و از همین طریق هم انسجامی مثال زدنی در میان جوانان ایرانی خصوصا دانشجویان ایرانی دانشگاه‌های تورنتو و شهرهای اطراف در بزرگداشت فرهنگ ایرانی شکل گرفته است.

جشنواره تیرگان که از ۲۱ تا ۲۴ جولای در هاربرفرانت سنتر تورنتو با بیش از ۵۰ برنامه و رویداد اجرا می‌شود بزرگ‌ترین گردهمایی فرهنگی-هنری ایرانیان خارج از کشور محسوب می‌شود. این جشنواره در دوره گذشته در سال ۲۰۰۸ حدود ۶۰ هزار بیننده را در ۴ روز میزبانی کرده که حدود ۲۰ درصد آنها غیرایرانیان بوده‌اند و امسال برای حضور حدود یکصد هزار مرجع برنامه‌ریزی کرده است.

برنامه‌های متنوع این فستیوال در تمامی انواع هنرها اعم از قصه، نمایش، سینما، تجسمی، موسیقی و رقص تدارک دیده شده و هنرمندانی از کانادا، امریکا، کشورهای مختلف اروپایی و ایران در آن حضور خواهند داشت. علاوه بر این، میهمانان صاحبنامی در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، سیاسی و اجتماعی از جامعه ایرانیان امریکای شمالی و همچنین غیرایرانیان کانادایی میهمان برنامه هستند.

از مهم‌ترین رویدادهای این فستیوال می‌توان به کنسرت موسیقی سنتی به رهبری حمید متبسم با خوانندگی سالار عقیلی، اجرای نمایش کمدی-موزی زهره و منوچهر، موسیقی تلفیقی رعنا فرحان، باله ایرانی، گروه رقص جاده ابریشم، گروه موسیقی بومی شنبه‌زاده، نمایش فیلم‌های مرگ یزدگرد (بهرام بیضایی)، سایه‌های بلند باد (بهمن فرمان‌آرا) و کشتزارهای سفید (محمد رسول‌اف) اشاره کرد. همچنین برندگان دو مسابقه «قصه کوتاه» و «فیلم کوتاه» در ایام جشنواره معرفی خواهند شد.

مشروح مصاحبه به زودی در همین وبسایت به اطلاع شما خواهد رسید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar