برگزاری بزرگ‌ترین انتخاب «Arrima» کبک در سال ۲۰۲۱
23 آگوست 2021 - 5:39
بازدید 786
22
این اولین انتخابی است که تحت سیستم «EOI» و بر اساس معیارهای جدید امتیازدهی برگزار شد
ارسال توسط :
پ
پ

کبک بزرگترین انتخاب امسال خود را در روز 12 آگوست برگزار کرد، و از 515 متقاضی مهاجرت دعوت به عمل آورد تا برای اقامت دائم درخواست دهند. جزئیات این انتخاب در روز 19 آگوست، منتشر شد.

 

«اداره مهاجرت کبک» (MIFI) متقاضیان را از طریق «برنامه نیروی کار متخصص» (RSWP)، دعوت کرد. این برنامه همچنین تحت عناوین «QRSWP» و «QSWP» شناخته می‌شود. مدعوین باید فرم «ابراز علاقه مندی» (EOI) را در «Arrima»، پورتال ثبت نام آنلاین کبک، ثبت می‌کردند.

 

متقاضیان از طریق سیستم «EOI»، به وزارت مهاجرت کبک اطلاع می‌دهند که قصد دریافت «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) را دارند. پس از دریافت «CSQ»، افراد می‌توانند برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

پس از معرفی معیارهای جدید برای امتیازات «EOI» کبک، این اولین انتخابی است که بر اساس این سیستم برگزار می‌شود.

 

در انتخاب اخیر، 4 گروه از متقاضیان دعوت شدند:

  • افرادی که در مشاغل موردنیاز کبک فعالیت داشته، و دارای حداقل امتیاز «EOI» 591 بودند
  • افرادی که دارای پیشنهاد کار معتبر خارج از «MMC» (Montreal Metropolitan Community)) بودند
  • افرادی بود که به عنوان دیپلمات، افسر کنسولی، نماینده ملل متحد، یا هر سازمان بین دولتی دیگری در کبک اقامت داشتند، و همچنین کارکنان آنها
  • افراد خوداشتغال

 

این پنجمین انتخاب کبک در سال جاری بود، که مجموع دعوتنامه‌های ارسال شده را به 1060 مورد می‌رساند.

 

 

برنامه‌های مهاجرت کبک براساس معیارهای انتخاب این استان، و متمایز از سایر برنامه‌های مهاجرت کانادا مدیریت می‌شوند. تصمیم گیری نهایی در مورد درخواست‌های مهاجرت به عهده «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) خواهد بود.

 

 

درباره استخر «EOI» پورتال «Arrima»

«Arrima» در سال 2018 برای مدیریت متقاضیان «RSWP» و ساده سازی سیستم دریافت درخواست‌ها (که قبلاً بر اساس رویکرد نظام نوبتی بود) معرفی شد.

 

افراد 18 سال به بالا که علاقه مند به مهاجرت به کبک از طریق «RSWP» هستند، ابتدا باید پروفایل «EOI» را در «Arrima» ایجاد کنند.

 

در ماه جولای، کبک سیستم جدیدی را برای امتیازدهی به پروفایل «EOI» متقاضیان در پورتال «Arrima»، راه اندازی کرد.

 

طبق معیارهای جدید، 1320 امتیاز وجود دارد، که 580 مورد مربوط به عوامل سرمایه انسانی و 740 مورد مربوط به نیازهای بازار کار کبک است.

 

سپس «MIFI» متقاضیان برتر را برای اقامت دائم دعوت می‌کند. این افراد معمولاً 60 روز برای ارائه درخواست مهاجرت کامل، پرداخت هزینه‌های مربوط، و ارائه سایر مدارک مورد نیاز، فرصت دارند.

 

شایان ذکر است کبک اخیراً پورتال جدیدی را برای تخمین امتیاز متقاضیان «RSWP» در نظر گرفته، که تنها به زبان فرانسه در دسترس است. افراد می‌توانند امتیازات خود را با امتیازات پروفایل‌های قبول شده مقایسه کرده، و شانس خود را برای قبولی در انتخاب آتی، بسنجند.

 

 

ظرفیت پذیرش مهاجر

هم استان کبک و هم دولت فدرال کانادا از افزایش اهداف مهاجرت برای سال‌های آینده خبر داده اند. در سال 2021، کبک قصد دارد از 47،500 تازه وارد استقبال کند. در همین حال، کانادا پذیرای بیش از 400000 مهاجر تحت برنامه‌های مختلف مهاجرت خود خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar