برنامه های جایگزین برای برنامه های نیروی متخصص کبک و سرمایه گذاری کبک کدامند؟
28 دسامبر 2011 - 18:36
بازدید 374
9

علی مختاری؛ ماه دسامبر اگر چه خبرهای خوبی را برای گروه متقاضیان لیست ۳۸ گانه فدرال در خود داشت اما برای حداقل دو دسته از متقاضیان مهاجرت که هنوز پرونده خود را ثبت نکرده بودند ماه خوبی نبود. دسته اول متقاضیان نیروی متخصص کبک بودند که با اجباری شدن ارایه نمره زبان مواجه شدند و […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

ماه دسامبر اگر چه خبرهای خوبی را برای گروه متقاضیان لیست ۳۸ گانه فدرال در خود داشت اما برای حداقل دو دسته از متقاضیان مهاجرت که هنوز پرونده خود را ثبت نکرده بودند ماه خوبی نبود. دسته اول متقاضیان نیروی متخصص کبک بودند که با اجباری شدن ارایه نمره زبان مواجه شدند و گروه دیگر کسانی بودند که قصد داشتد از طریق سرمایه گذاری کبک پرونده خود را به جریان بیاندازند ولی به ناگهان خبر شنیدند که پرونده آنها بررسی نخواهد شد آن هم به دلیل واهی تحریمها. البته تصمیم اداره مهاجرت کبک در این خصوص قطعی نیست و همانگونه که اینجا خوانده اید هنوز این شانس وجود دارد که مشکل حل شود.

گذشته از اینکه این دو خبر چه میزان در تصمیم گیری و اقدام متقاضیان موثر است موجب طرح سوالات متعددی شده است که یکی از مهمترین آنها این است:

برای این دو برنامه نیروی متخصص کبک و سرمایه گذاری کبک چه جایگزین هایی را پیشنهاد می کنید؟

و اما پاسخ ما:

دوستان توجه کنند که برنامه نیروی متخصص کبک بسته نشده و تنها موضوع اجباری شدن داشتن نمره زبان فرانسه کمی کار را برای متقاضیان سخت کرده است از یک سو اقدام آنان موکول به فراگیری جدی این زبان است و از سوی دیگر امتحان دادن و دریافت نمره با توجه به محدودیت ها در ایران در زمینه ظرفیت و نوبتهای برگزاری امتحان است. افرادی که امکان اقدام از طریق نیروی متخصص را دارند و یا پیش از این پرونده خود را فرستاده اند بهتر است همان روش را ادامه دهند.

برنامه جایگزین برای نیروی متخصص کبک:

به نظر بنده برای کسانی که حداقل شرایط را دارند برنامه جایگزین خوداشتغالی کبک است. که می توانید مشخصات آن را در اینجا بخوانید. در این برنامه که از جمله برنامه های تجاری محسوب می شود و شباهت زیادی به برنامه کارآفرینی این استان دارد کسانی می توانند اقدام کنند که حداقل ۱۰۰ هزار دلار دارایی قابل اثبات و حداقل ۲ سال کار به عنوان خویش فرما و یا خود اشتغال در حرفه ای که قرار است در کبک به عنوان خوداشتغال در آن کار کنند داشته باشند. در این برنامه داشتن نمره زبان الزامی نیست.

برای اینکه بدانید به چه کسی خویش فرما اطلاق می شود این توضیح را اضافه می کنم که خویش فرما کسی است که خود حرفه خود را اداره می کند رییس ندارد و معمولا کارمندی هم ندارد مانند یک مشاور پروژه؛ یک معلم موسیقی؛ یک فوتبالیست و یک هنرپیشه سینما که برای انجام یک خدمت معین قرارداد می بندد و کارمند کسی محسوب نمی شود. تفاوت آن با کارمند این است که معمولا از وی نتیجه می خواهند و نه حضور در ساعتی معین برای انجام حجم نامعینی از کار(مگر اینکه جنس کار چنین اقتضایی داشته باشد).

در کار به عنوان کارمند رییس و یا صاحب کار در طول انجام کار نظارت مستمر دارد اما در خویش فرمایی طرف قرارداد به اینکه شما چه زمانی از روز را صرف آن کار کرده اید و اساسا چه میزان وقت صرف شده است کاری ندارد و مهم نتیجه کار است.

اگر یک سیم کش ساختمان کارمند یک معمار باشد باید هر روز صبح ساعت ۸ تا ۴ بعد از ظهر سرکار خود باشد و سیم کشی کند و معلوم نیست چه زمانی کارش یعنی سیم کشی ساختمانی که در آن کار می کند تمام می شود معمار چک می کند او سر کار آمده است و مشغول است یا خیر و سر ماه حقوق معینی را دریافت می کند و این دریافت نسبتی با پیشرفت کار نیز ندارد او حقوق خود را بابت زمانی که صرف کار کرده است می گیرد.  اما همین سیم کش می تواند قرارداد ببندد و به عنوان خویش فرما برای معمار کار کند و پروژه سیم کشی ساختمان معین را ظرف زمان معین در مقابل رقم معینی به عهده بگیرد. در اینجا ممکن است وی جمعه ها و یا شب ها تا دیروقت هم کار کند و یا روزهایی را کار نکند ولی تا زمانی که مهلت تحویل قرارداد تمام نشده معمار به او اعتراضی نمی کند.

بسیاری از افراد ممکن است در ۵ سال گذشته حداقل ۲ سال در شرایطی با آن تعریف به کار اشتغال داشته اند که آنها را برای اقدام از این روش واجد شرایط می کند. اگر احتمال می دهید در این مورد واجد شرایط هستید با ما تماس بگیرید تا وضعیت شما دقیقتر بررسی شود.

 

 درباره برنامه جایگزین برنامه سرمایه گذاری کبک اینجا نوشته ام.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar