برنامه نیروی متخصص فدرال تفکیک خواهد شد
11 آوریل 2012 - 14:33
بازدید 271
9

بر اساس سخنان وزیر مهاجرت کانادا، جیسن کنی در البرتا، به نظر می‌رسد که در پی تغییرات عظیمی که در سیستم امتیازبندی و پذیرش نیروی متخصص فدرال اتفاق افتاده و تنها یک مورد آن حذف پرونده‌های مربوط به قبل از سال ۲۰۰۸ است، اداره مهاجرت در نظر دارد برنامه جذب نیروهای فنی-حرفه‌ای را از رشته‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

بر اساس سخنان وزیر مهاجرت کانادا، جیسن کنی در البرتا، به نظر می‌رسد که در پی تغییرات عظیمی که در سیستم امتیازبندی و پذیرش نیروی متخصص فدرال اتفاق افتاده و تنها یک مورد آن حذف پرونده‌های مربوط به قبل از سال ۲۰۰۸ است، اداره مهاجرت در نظر دارد برنامه جذب نیروهای فنی-حرفه‌ای را از رشته‌های تخصصی جدا کند.

در برنامه فعلی نیروی متخصص فدرال Federal Skilled Worker که بر اساس روش ۱۰۰ امتیازی طراحی شده، متقاضی باید حداقل ۶۷ امتیاز بیاورد و پارامترهایی چون سن، تسلط به زبان‌های رسمی کانادا، تحصیلات دانشگاهی، سابقه شغلی، میزان انطباق‌پذیری و درخواست مثبت از کارفرمای کانادایی در میزان امتیازبندی وی تاثیر دارد.

این نحوه امتیازبندی در گذشته همیشه بر علیه شاغلان فنی-حرفه‌ای که معمولا از نظر میزان تحصیلات، امتیاز بالایی ندارند تمام می‌شد. پیشتر اعلام شده بود که در تغییرات سیستم امتیازبندی میان مشاغل تخصصی (نظیر پزشکی و پرستاری) با مشاغل فنی-حرفه‌ای تمایز گذاشته خواهد شد و سیستم طوری تغییر می‌کند که شاغلین فنی-حرفه‌ای هم بر اساس دوره‌های تجربی و فنی گذرانده و مهارت‌های کسب شده امتیاز بیشتری بگیرند اما در سخنان جدید کنی این طور به نظر می‌رسد که اساسا دو برنامه متمایز با دو سیستم امتیازبندی مجزا در مورد مشاغل تعریف خواهد شد: برنامه‌ای با سیستم امتیازبندی مختص به خود برای متخصصان حرفه‌ای و برنامه‌ای دیگر برای فنی-حرفه‌ای‌ها با عنوان (احتمالی) Federal skilled tradespeople.

حسن این تفکیک این است که می‌تواند ظرفیت مستقلی به فنی-حرفه‌ای‌ها که معمولا نیاز به آنها در برخی صنایع بسیار بیشتر است اما سهم کمتری را در میان برنامه‌های نیروی متخصص فدرال دارند اعطا کند. همچنین این تغییر می‌تواند اداره مهاجرت را به سمت کاهش تعداد شاغلانی که از طریق ویزای موقت کار وارد شده‌اند هدایت کند و سهمیه موجود را به مهاجران بدهد [که یک معنای آن امکان افزایش ظرفیت مهاجرپذیری کاناداست.]

کنی در این سخنان تاکید کرده است که سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش‌های مختلفی همچون ساختمان‌سازی در استان‌های غربی در ده سال اینده انجام خواهد شد درحالی که در همین حوزه‌ها هم نیاز به نیروهای فنی، بسیار زیاد است و کمبود را باید از طریق برنامه مهاجرپذیری مناسب آن جبران کرد.

این برنامه جدید که بر حوزه‌هایی چون ساخت و ساز، حمل و نقل، صنایع کارخانه‌ای و صنایع خدماتی تمرکز دارد احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ معرفی خواهد شد و عنوان جدیدی هم خواهد داشت.

توضیح کنپارس: با این حساب احتمال دارد که برنامه‌های جدید نیروی متخصص فدرال مدتی دیرتر و در اواخر سال ۲۰۱۲ اعلام شوند که با توجه به نزدیک بودن زمان تکمیل ظرفیت فهرست فعلی باید دید آیا اداره مهاجرت در نیمه امسال فقط فهرست مشاغل و سیستم امتیازبندی متخصصان را اعلام خواهد کرد یا اینکه هر دو برنامه را به تاخیر خواهد انداخت تا به پرونده‌های منتظر مانده و در صف رسیدگی کند. به محض کسب اطلاعات تکمیلی، از طریق همین سایت اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

اصل خبر را اینجا بخوانید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar