برنامه مهاجرتی جدید کانادا
19 ژوئن 2022 - 4:16
بازدید 417
2
کانادا قصد دارد یک برنامه مهاجرتی جدید برای کسانی ایجاد کند که اقامت موقت دارند و تغییراتی هم در اکسپرس انتری بدهد.
ارسال توسط :
پ
پ

کانادا قصد دارد یک برنامه مهاجرتی جدید برای کسانی ایجاد کند که اقامت موقت دارند و تغییراتی هم در اکسپرس انتری بدهد.

کانادا در حال کار روی یک برنامه جدید مهاجرتی سریع برای نیروی کار موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی است.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، گفته است که برنامه جدید یک مسیر اقامت دائم  برای کسانی خواهد بود که اقامت موقت دارند. این برنامه مشابه برنامه اقامت موقت به اقامت دائم (TR2PR) خواهد بود که سال گذشته راه را به روی ۹۰ هزار نیروی کار اساسی و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی باز کرد. فریزر تأکید کرده است: ما در حال حاضر به دنبال ایجاد بهترین مسیر اقامت دائم برای کسانی هستیم که اقامت موقت دارند.

مدت کوتاهی پس از انتصاب به عنوان وزیر مهاجرت، فریزر موظف شد تا مسیرهای اقامت دائم را برای دانشجویان بین‌المللی و نیروی کار موقت خارجی توسعه دهد. اکنون، فریزر ۱۲۰ روز فرصت دارد تا طبق مصوبه مجلس عوام کانادا، یک استراتژی برای دستیابی به این اهداف تدوین و منتشر کند.

فریزر می‌گوید: این مهلت ۱۲۰ روزه در واقع باعث می‌شود تا من چارچوبی را برای مسیر جدید اقامت دائم، نه فقط برای دانشجویان بین‌المللی، بلکه برای نیروی کار موقت خارجی هم ایجاد کنم.

جزئیات بیشتر درباره برنامه جدید ۸ سپتامبر، زمانی که مهلت ۱۲۰ روزه فریزر به پایان می‌رسد، اعلام خواهد شد.

تغییرات اکسپرس انتری

از جولای امسال، کانادا بار دیگر از متقاضیان برنامه‌های نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program) و برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) دعوت خواهد کرد تا برای اقامت دائم درخواست دهند، اما این تنها تغییری نیست که در اکسپرس انتری به وجود خواهد آمد.

لایحه C-19 که در مسیر تصویب شدن در مجلس سنا و تبدیل شدن به قانون قرار دارد، به اداره مهاجرت و شهروندی کانادا اجازه خواهد داد تا بر اساس یک هدف اقتصادی، مانند شغل، دانش زبان فرانسه یا مدرک تحصیلی، متقاضیان اکسپرس انتری را از مجموعۀ این سیستم دعوت کند.

اداره مهاجرت ملزم خواهد بود برای تعیین گروه‌هایی از متقاضیان اکسپرس انتری که در انتخاب‌های اختصاصی دعوت خواهند شد، مشاوره عمومی انجام دهد. علاوه بر این، اداره مهاجرت باید سالانه گزارشی را به پارلمان ارائه و در آن هدف اقتصادی را شرح دهد که در هر انتخاب به دنبال آن بوده است.

چگونه می‌توان با اقامت موقت به کانادا آمد؟

اگرچه برای واجد شرایط بودن برای برنامه‌های مهاجرتی همیشه نیاز به حضور در کانادا نیست، اما مطالعات نشان داده‌اند که مهاجرانی که تجربه کانادایی دارند، در سال‌های اولیه پس از لند، دستمزد بالاتر و فرصت‌های شغلی بهتری نسبت به کسانی دارند که مستقیماً از خارج از کانادا به این کشور مهاجرت کرده‌اند. تحصیل و سابقه کار در کانادا نیز می‌توانند درها را برای ارائه درخواست برای بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی باز کنند.

برای تحصیل در کانادا، باید در یک مؤسسه آموزشی مورد تایید (DLI) پذیرفته شده و مجوز تحصیلی دریافت کنید. اگر یک دوره تحصیلی تمام‌وقت حداقل هشت ماهه را گذرانده و فارغ‌التحصیل شوید، می‌توانید واجد شرایط مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) شوید. بسیاری از افراد از این مجوز برای کسب سابقۀ کار در کانادا استفاده می‌کنند.

برای کار در کانادا معمولاً مجوز کار لازم است. بیش از ۱۰۰ گزینه برای دریافت مجوز کار وجود دارد که به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند: مجوزهای کار برنامه نیروی کار موقت خارجی (Temporary Foreign Worker Program) و مجوزهای کار برنامه ویزای کار تجاری (IMP).

تفاوت عمدۀ این دو در این است که مجوزهای کار برنامه نیروی کار موقت خارجی، کارفرمایان را ملزم به دریافت گواهی ارزیابی تأثیر بر بازار کار (LMIA) می‌کنند. در حالی که مجوزهای کار برنامه ویزای کار تجاری، از آنجایی که برای پشتیبانی از اولویت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کانادا طراحی شده‌اند، از دریافت گواهی ارزیابی تأثیر بر بازار کار معاف هستند. زیرا ثابت شده است که کارهای انجام‌شده توسط دارندگان این مجوز کار، سود قابل توجهی برای کانادا به همراه می‌آورند و یا در نتیجه توافق متقابل با کشور دیگری صادر شده‌اند.

چگونه می‌توان از طریق برنامه‌های تحت مدیریت سیستم اکسپرس انتری مهاجرت کرد

اکسپرس انتری یک سیستم مدیریت درخواست‌ها برای سه برنامه مهاجرتی کانادا از جمله برنامه نیروی کار متخصص فدرال (Federal Skilled Worker Program)، برنامه تجربه کانادایی (Canadian Experience Class) و برنامه نیروی کار فنی فدرال (Federal Skilled Trades Program) است. به این معنی که برای ورود به مجموعه متقاضیان سیستم اکسپرس انتری، باید واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه‌ها باشید.

پس از آن که وارد مجموعه شدید، بر اساس سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) اداره مهاجرت امتیازدهی خواهید شد. این سیستم فاکتورهایی مانند سوابق کاری شما در یک شغل تخصصی، سابقۀ تحصیلی، دانش زبان، سن و سایر عوامل اقتصادی را برای امتیازدهی در نظر می‌گیرد. هرچه امتیاز بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت دعوت‌نامه (ITA) برای درخواست اقامت دائم کانادا خواهید داشت.

متقاضیان اکسپرس انتری، ممکن است از طریق یکی از برنامه مهاجرتی استانی (PNP) هم دعوت شوند تا برای گواهی استانی درخواست دهند. اگر دعوت‌نامه را پذیرفته و گواهی استانی دریافت کنند، ۶۰۰ امتیاز به امتیاز آن‌ها در سیستم جامع رتبه‌بندی اضافه می‌شود. این امتیاز اضافی به شکل مؤثری تضمین می‌کند که متقاضی در انتخاب آتی اکسپرس انتری دعوت‌نامه دریافت کند.

دریافت دعوت‌نامه، کلید درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس انتری است. پس از آن که اداره مهاجرت درخواست شما را به همراه مدارک کاملتان برای مهاجرت به کانادا دریافت کرد، شش ماه طول خواهد کشید تا آن را پردازش کند. هر چند، همه‌گیری کرونا سرعت رسیدگی به درخواست‌ها را کاهش و زمان پردازش آن‌ها را افزایش داده است. زمان انتظار فعلی در وب‌سایت اداره مهاجرت موجود است.

در صورت تماس با کنپارس از چه خدماتی بهره‌مند خواهید شد؟

  • مشاوره رایگان و حرفه‌ای با مشاورین باتجربه و کارآزموده کنپارس
  • بررسی شرایط متقاضی برای برنامه‌های مهاجرتی
  • بررسی شانس دریافت ویزا
  • بستن قرارداد با کنپارس
  • ارائه فهرست مدارک مورد نیاز
  • ارائه راهنمایی‌های لازم در زمینه مدارک و چگونگی تهیۀ آن‌ها
  • جمع‌آوری مدارک افراد و استانداردسازی آن‌ها
  • استانداردسازی رزومه کاری افراد در شبکه‌های اجتماعی(LinkedIn و …)
  • تکمیل فرم‌های درخواست
  • ثبت پرونده
  • پیگیری پرونده
  • اعلامِ به‌روزرسانی‌ها
  • همراهی با متقاضی تا دریافت نتیجۀ ویزا
  • در صورت رد ویزا، پیگیری و درخواست تجدید نظر (در صورت نیاز)

ارتباط با ما

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹ یا ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) (کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar