آلبرتا برنامه مهاجرتی جدید ایجاد می‌کند
23 ژانویه 2022 - 9:24
بازدید 699
15
آلبرتا برنامه مهاجرتی جدیدی برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی ایجاد می‌کند. متقاضیان اکسپرس انتری که در حوزه تکنولوژی سابقه کار دارند، ممکن است واجد شرایط برنامه جدید مهاجرت سریع آلبرتا باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

آلبرتا برنامه مهاجرتی جدیدی برای نیروی کار در حوزه تکنولوژی ایجاد می‌کند. متقاضیان اکسپرس انتری که در حوزه تکنولوژی سابقه کار دارند، ممکن است واجد شرایط برنامه جدید مهاجرت سریع آلبرتا باشند.

وزیر مهاجرت آلبرتا، تایلر شاندرو، در تاریخ ۱۳ ژانویه ۲۰۲۲ یک مسیر مهاجرتی جدید را در حوزه تکنولوژی معرفی کرد. این استان پذیرش درخواست‌ها برای برنامه جدید خود را از دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کرده است.
برای درخواست، متخصصان حوزه تکنولوژی باید در سیستم اکسپرس انتری فدرال پروفایل داشته و واجد شرایط زیرگروه اکسپرس انتری آلبرتا باشند.

شاندرو گفته است: بر اساس مسیر جدید، نیروی کار حوزه تکنولوژی در داخل و خارج از کانادا، در صورت داشتن پیشنهاد شغلی در یکی از مشاغل پرتقاضا در صنعت تکنولوژی، می‌توانند در کمتر از شش ماه اقامت دائم دریافت کنند.
باید یادآور شد که پردازش درخواست‌های اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۰ به‌طور متوسط ۹ ماه بود.

شاندرو ادامه داده است: هم‌زمان با اولویت دادن به پردازش درخواست‌ها، متخصصان حوزه تکنولوژی در صورت نیاز به اجازه کار، نامه حمایتی هم از دولت آلبرتا دریافت خواهند کرد.
به گفته شرکت آلبرتا اینترپرایز، بیش از سه هزار شرکت در حوزه تکنولوژی در آلبرتا فعال هستند. طبق یک مطالعه در زمینه تکنولوژی که در سال ۲۰۲۱ انجام شد، حوزه تکنولوژی آلبرتا از سال ۲۰۱۲ تاکنون ۲۳۳ درصد رشد داشته است. با این حال، شرکت‌های فناوری همچنان با چالش‌هایی برای دستیابی به نیروی کار، به ویژه فروش و نیروهای فنی روبرو هستند.

مراحل درخواست برای مسیر تکنولوژی سریع

برای پردازش سریع درخواستتان تحت مسیر تکنولوژی سریع، ابتدا باید واجد شرایط زیرگروه اکسپرس انتری آلبرتا باشید. برنامه استانی جدید دارای سه مرحله است:

⦁ در سیستم اکسپرس انتری پروفایل ایجاد کنید

اولین گام، ورود به مجموعه اکسپرس انتری است. شما باید واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرتی زیر باشید:

برنامه تجربه کانادایی، برنامه نیروی کار متخصص فدرال و برنامه نیروی کار فنی فدرال.
برای درخواست برای مسیر تکنولوژی سریع، فرم آنلاینِ برنامه مهاجرتی آلبرتا (AINP) را پر کنید. از طریق این فرم، شما اطلاعات پروفایل اکسپرس انتری و شغل خود در آلبرتا را ارسال می‌کنید.

برای واجد شرایط بودن برای مسیر تکنولوژی سریع، متقاضیان اکسپرس انتری باید پیشنهاد شغلی داشته و یا در یک شغل واجد شرایط در یک شرکت مستقر در آلبرتا کار کنند. ۲۳ شغل واجد شرایط وجود دارند که به ترتیب کد شغلی در زیر فهرست شده‌اند:

۰۰۱۳ مدیران ارشد مالی، ارتباطات و سایر خدمات تجاری
۰۱۱۲ مدیران منابع انسانی
۰۱۳۱ مدیران شرکت‌های مخابراتی
۰۲۱۱ مدیران مهندسی
۰۲۱۲ مدیران معماری
۰۲۱۳ مدیران سیستم‌های اطلاعاتی و کامپیوتر
۰۵۱۲ مدیران انتشارات، تصاویر متحرک، پخش و هنرهای نمایشی
۰۶۰۱ مدیران فروش شرکتی
۱۱۲۳ مشاغل حرفه‌ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی
۱۱۲۱ متخصصان منابع انسانی
۱۲۲۳ کارمندان منابع انسانی و استخدام
۲۱۳۱ مهندسان عمران
۲۱۳۲ مهندسان مکانیک
۲۱۳۳ مهندسان برق و الکترونیک
۲۱۴۷ مهندسان کامپیوتر (به‌جز مهندسان و طراحان نرم‌افزار)
۲۱۶۱ ریاضیدانان، کارشناسان آمار و آمارگیران
۲۱۷۱ تحلیلگران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی
۲۱۷۲ تحلیلگران پایگاه داده‌ها و مدیران داده
۲۱۷۳ مهندسان و طراحان نرم‌افزار
۲۱۷۴ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه‌دهندگان رسانه‌های تعاملی
۲۱۷۵ طراحان و توسعه‌دهندگان وب
۲۲۲۱ تکنسین‌ها و مسئولان فنی بیولوژیکی
۲۲۳۲ تکنسین‌ها و مسئولان فنی مهندسی مکانیک

⦁ اداره مهاجرت آلبرتا واجد شرایط بودن شما را تعیین می‌کند

اداره مهاجرت آلبرتا شرایط شما را برای زیرگروه اکسپرس انتری آلبرتا بررسی می‌کند. در صورت داشتن شرایط، این اداره ایمیلی برای شما ارسال و از شما دعوت می‌کند تا برای گواهی استانی درخواست دهید. شما نمی‌توانید بدون این دعوت‌نامه درخواست دهید. همچنین نمی‌توانید از گواهی استانی که از طریق زیرگروه متفاوتی به دست آورده‌اید، برای درخواست استفاده کنید.

⦁ درخواست

پس از دریافت ایمیلِ دعوت‌نامه از آلبرتا، باید ثابت کنید که معیارهای برنامه را دارید. برای این کار، باید درخواست و مدارک خود را برای دریافت گواهی استانی ارسال کنید. در صورت کامل بودن مدارک، پروفایل شما وارد مجموعه درخواست‌های واجد شرایط می‌شود. اداره مهاجرت آلبرتا این درخواست‌ها را برای گواهی استانی در نظر می‌گیرد.

اگر مشخص شود که در درخواستی اطلاعات نادرستی ارائه و یا تقلب شده، اداره مهاجرت آلبرتا متقاضی را تا پنج سال از درخواست مجدد محروم خواهد کرد.
اگر موفق به دریافت گواهی استانی از آلبرتا شوید، سی روز مهلت خواهید داشت تا موافقت خود را برای استفاده از پروفایل اکسپرس انتری تان، به منظور صدور گواهی استانی اعلام کنید. با این کار، شش‌صد امتیاز به امتیاز شما در سیستم اکسپرس انتری اضافه خواهد شد.

کسب گواهی استانی، شرایط پروفایل شما را در مجموعه اکسپرس انتری ارتقا داده و شانس شما را برای دریافت دعوت‌نامه از اداره مهاجرت کانادا تا حد زیادی افزایش می‌دهد. با دعوت‌نامه صادرشده از اداره مهاجرت کانادا، می‌توانید برای اقامت دائم این کشور درخواست دهید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar