برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری
25 نوامبر 2021 - 4:03
بازدید 1165
13

برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، تنها در عرض چهار تا شش ماه و بدون نیاز به بازدید از این کشور، به افراد و خانواده‌ها از سراسر جهان شهروندی دوم و گذرنامه می‌دهد. جزیرۀ کارائیبی دومینیکا از چنان شهرت بین‌المللی خوبی برخوردار است که گذرنامه آن دسترسی بدون ویزا […]

ارسال توسط :
پ
پ

برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد، تنها در عرض چهار تا شش ماه و بدون نیاز به بازدید از این کشور، به افراد و خانواده‌ها از سراسر جهان شهروندی دوم و گذرنامه می‌دهد. جزیرۀ کارائیبی دومینیکا از چنان شهرت بین‌المللی خوبی برخوردار است که گذرنامه آن دسترسی بدون ویزا یا ویزا در بدو ورود را به بیش از ۱۴۳کشور در سراسر جهان از جمله کل اتحادیه اروپا، سوئیس، بریتانیا، سنگاپور، روسیه، برزیل و هنگ کنگ فراهم می‌کند. برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری کاملاً قانونی است و از آنجایی که قوانین محلی هیچ محدودیتی برای داشتن شهروندی دوگانه ندارند، گرفتن شهروندی دوم از این راه در دومینیکا یک فرآیند محرمانه است و نیازی به ترک تابعیت اول ندارد.

گرفتن شهروندی کشور مشترک‌المنافع دومینیکا از راه برنامه سرمایه‌گذاری، شرط اقامت فیزیکی، زبان، سن، تجربه تجاری یا تحصیلی و همچنین مصاحبه اجباری ندارد. این کشور که توسط یک حکومت دموکراتیک پارلمانی اداره می‌شود و به لحاظ اقتصادی کاملاً امن است، یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در منطقه دریای کارائیب را دارد. مالیاتی برای افراد غیر مقیم ندارد و دارای کمترین میزان جرم و جنایت در کل منطقه است. دومینیکا با داشتن کوه‌های سرسبز، رودخانه‌ها و آبشارهای بکر بی‌شمار و سواحل شنی سفید و سیاه خیره‌کننده، مسلماً یکی از طبیعی‌ترین مکان‌های روی زمین به شمار می‌رود. از همه مهم‌تر، مشترک‌المنافع دومینیکا، ارزان‌ترین شهروندی را از راه برنامه سرمایه‌گذاری در جهان با گذرنامه دوم معتبر ارائه می‌دهد که از ۱۰۰،۰۰۰ دلار شروع می‌شود.

به‌روز رسانی: هزینه شهروندی در دومینیکا حداقل تا سال ۲۰۲۱ بدون تغییر باقی خواهد ماند. پیش از این قرار شده بود که مبلغ سرمایه‌گذاری برنامه شهروندی کارائیب به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد و با افزایش حداقل ۷۵ درصدی به ۱۷۵،۰۰۰ دلار برسد. برنامه برای این افزایش قابل‌توجه فعلاً برای مدت نامعلومی متوقف شده است، اگرچه ممکن است پس از پایان همه‌گیری کرونا افزایش یابد. از این‌رو پیشنهاد می‌شود که متقاضیان سریع‌تر عمل کنند.

شرایط برنامه شهروندی دومینیکا

بخش ۱۰۱ قانون اساسی دومینیکا و بخش ۸ و اصلاحیه ۲۰ (۱) قانون شهروندی، شرایط برنامه سرمایه‌گذاری را مشخص می‌کنند. به این ترتیب که شهروندی فوری دومینیکا را با گواهی شهروندی به افراد واجد شرایط اعطا می‌کند. بخش شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری (CBIU)، یک نهاد دولتی است که اخیراً در وزارت دارایی راه‌اندازی شده و اجرای همه قوانین مربوط به این برنامه را بر عهده دارد. این نهاد همچنین بر پذیرش افراد شایسته برای شهروندی نظارت می‌کند.
متقاضی اصلی باید حداقل ۱۸ سال سن، و تمام شرایط مهاجرت به دومینیکا را داشته باشد که در زیر ذکر شده است.

عدم سو پیشینه

برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، فقط افرادِ باشخصیت و بدون سو پیشینه را می‌پذیرد. برای حصول اطمینان از این موضوع و اینکه فقط به افراد معتبر شهروندی داده می‌شود، دولت دومینیکا یک آژانس تحقیقاتی خصوصی و برجسته دارد که تحقیقات گسترده و جامعی را در مورد متقاضیان ۱۸ سال به بالا انجام می‌دهد. دومینیکا متعهد است که یک نمونه استاندارد و مثال‌زدنی از یکپارچگی برنامه سرمایه‌گذاری خود ارائه دهد و اطمینان حاصل کند که تنها افرادی که سابقه کیفری ندارند و درآمدشان به شکل قانونی به دست آمده است، شهروندی این کشور را دریافت می‌کنند.

سلامت جسمانی

برای گرفتن شهروندی دومینیکا، متقاضیان باید از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشند و ثابت کنند که به بیماری‌های مسری مبتلا نیستند.

سرمایه‌گذاری مالی

برای دریافت شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، متقاضی یا باید وجه قابل‌توجهی را به یک صندوق دولتی بپردازد و یا ملک تاییدشده‌ای را در این جزیره خریداری کند. در هر دو مورد، متقاضی باید قبل از درخواست برای برنامه سرمایه‌گذاری، به شکل رسمی برای انجام سرمایه‌گذاری تعهد بدهد، هرچند تا پیش از تایید نهایی، مجبور به پرداخت کامل وجه نیست.

سرمایه‌گذاری از راه پرداخت وجه به صندوق دولتی

صندوق تنوع اقتصادی دومینیکا (EDF)، پروژه‌های دولتی و خصوصی را در جهت افزایش توسعه ملی و پشتیبانی از پیشرفت اجتماعی و امنیت اقتصادیِ جزیره، به لحاظ مالی تأمین می‌کند. پروژه‌های دولتی که توسط این صندوق تأمین مالی می‌شوند عبارت‌اند از بازسازی بیمارستان، ساخت مدارس جدید، ساخت استادیوم ورزشی ملی، و ارتقای صنعت دریایی جزیره دومینیکا و پروژه‌های بخش خصوصی که مجاز به دریافت کمک مالی از این صندوق هستند، شامل پروژه‌هایی می‌شوند که بر پیشرفت بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری و کشاورزی کشور متمرکز هستند.

برای سرمایه‌گذاری تحت این زیربرنامه، وجوه زیر باید به صندوق تنوع اقتصادی پرداخت شوند که غیر قابل‌استرداد هستند:

متقاضی مجرد – ۱۰۰،۰۰۰ دلار آمریکا
متقاضی اصلی و همسر – ۱۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا
متقاضی اصلی، همسر و حداکثر ۲ فرزند – ۱۷۵،۰۰۰ دلار آمریکا
افراد تحت تکفل اضافی – هر کدام ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا
خواهر و برادر واجد شرایط ۱۸ تا ۲۵ سال – هر کدام ۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا

*تمام تراکنش‌های مالی مربوط به برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، منحصراً به دلار آمریکا است.

این مبالغ به شکل قابل‌توجهی کمتر از وجوه سرمایه‌گذاری در برنامه‌های مشابه دیگر کشورهای منطقه هستند. برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، ارزش زیادی برای متقاضیان خود قائل است و هیچ برنامه مشابه دیگری چنین معیارهای سرمایه‌گذاری مقرون به صرفه‌ای ندارد. این موضوع باعث شده تا دومینیکا، ارزان‌ترین برنامه سرمایه‌گذاری را در دنیا داشته باشد. مبلغ سرمایه‌گذاری در این برنامه، احتمالاً در سال ۲۰۲۲ به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد تا با مبالغ سرمایه‌گذاری در سایر کشورهای منطقه کارائیب مطابقت کند.

متقاضیان برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری که از طریق پرداخت وجه به صندوق دولتی درخواست می‌دهند، باید کل مبلغ مشخص‌شده در این زیربرنامه را ظرف ۳۰ روز پس از دریافت موافقت‌نامه اصولی از CBIU پرداخت کنند. هرچند تا زمانی که متقاضی مرحله تحقیق را نگذرانده و به شکل رسمی تایید نشده باشد، نیازی به پرداخت کامل وجه ندارد. پس از دریافت موافقت‌نامه مشروطِ CBIU، مبلغ از طریق حواله به حساب امانی دولتی در بانک تجارت ملی دومینیکا واریز می‌شود. اگر درخواستی رد یا پس گرفته شود، کل مبلغ واریزی با کسر هزینه‌های درخواست (که ناچیز هستند) در عرض یک ماه پس از رد یا انصراف، به متقاضی بازپرداخت خواهد شد. در صورت موفقیت‌آمیز بودن درخواست، تنها پس از امضای سوگندنامۀ وفاداری در حضور سردفتر اسناد رسمی و صدور گواهی شهروندی و گذرنامه برای متقاضی اصلی و اعضای خانوادۀ او، پول توسط دولت از حساب امانی برداشته می‌شود.

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (خرید ملک)

دومینیکا یکی از زیباترین جزایر در منطقه دریای کارائیب با طبیعتی دست‌نخورده است. این جزیره دارای ۳۶۵ رودخانه، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های آب گرم فعال در جهان، چشمه‌های آب گرم فراوان و انبوهی از درختان نارگیل و گل‌های گرمسیری زیبا است.

با وجود طبیعتی شگفت‌انگیز و پیاده‌روی، غواصی، تماشای پرندگان و سایر فعالیت‌های اکوتوریستی که در این جزیره فعال آتشفشانی ارائه می‌شود، تعداد گردشگرانی که هر ساله از دومینیکا بازدید می‌کنند همچنان در حال افزایش است. در کنار صنعت گردشگری، خرید ملک در دومینیکا توسط خارجی‌ها در چند سال گذشته به‌سرعت رو به افزایش بوده است.

برای سرمایه‌گذاری تحت زیربرنامۀ خرید ملک، متقاضی باید ملک تاییدشده‌ای را در این کشور به ارزش حداقل ۲۰۰،۰۰۰ دلار خریداری و مالکیت آن را برای حداقل سه سال حفظ کند. اگر متقاضی مالکیت ملک خود را برای پنج سال حفظ کند، اجازۀ فروش آن را خواهد داشت.

هزینه‌های دولتی درخواست تحت زیربرنامه خرید ملک به شکل زیر است:

متقاضی اصلی – ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا
همسر – ۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا
خانواده تا ۴ نفر – ۳۵،۰۰۰ دلار آمریکا
خانواده تا ۶ نفر – ۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا
خانواده ۷ نفره یا بیشتر – ۷۰،۰۰۰ دلار آمریکا
افراد تحت تکفل اضافی – هر کدام ۲۵،۰۰۰ دلار آمریکا
خواهر و برادر واجد شرایط ۱۸ تا ۲۵ سال – هر کدام ۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا

در حال حاضر چندین پروژه ساخت و ساز دارای مجوز از برنامه شهروندی در دومینیکا در دست توسعه است. یکی از بهترین آن‌ها، هتل Cabrits Resort Kempinski است که توسط شرکت Range Developments انجام می‌شود و یک هتل مجلل با مناظر خیره‌کننده از اقیانوس و کوه‌ها خواهد بود.

یکی دیگر از این پروژه‌ها، ساحل معروف Tranquility است که توسط شرکت Sunstone Incorporated انجام می‌شود و یک اقامتگاهِ دوستدار محیط زیست با چشمه آبگرم، استخر و رستوران خواهد بود. همۀ این مجموعه در یک زمین ساحلی زیبا به مساحت ۴ هکتار واقع شده‌ است.

هر دوی پروژه‌ها، مورد تایید CBIU بوده و مالکیت کسری ارائه می‌دهند که به‌طور خاص برای متقاضیانِ سرمایه‌گذاری بهینه شده است. برای شراکت در پروژۀ اقامتگاه در دومینیکا، طبق مقررات CBIU، متقاضیان سرمایه‌گذاری ۱۰% از هزینه پروژه را به‌عنوان بیعانه پرداخت و قرارداد خرید و فروش را امضا می‌کنند. پس از موافقت اصولیِ شهروندی دومینیکا، سرمایه‌گذار هفت روز مهلت دارد تا باقیماندۀ وجه سرمایه‌گذاری را پرداخت نماید. در این مرحله برای او گواهی مالکیت صادر می‌شود.

این گواهی به مقامات دومینیکا ارائه می‌شود تا نشان دهد که معیارهای سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات به‌طور کامل رعایت شده‌اند. داشتن مالکیت کسری در یک پروژه اقامتگاهی، روشی سریع و آسان است و نیازی به تعمیر و نگهداری از طرف سرمایه‌گذار ندارد.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده از درآمد و سود شرکت سازنده، انتظار می‌رود پس از پنج سال مبلغ سرمایه‌گذاری و کلیه هزینه‌های اولیه بازپرداخت شوند.
پس از گذر از مراحل فوق، یک فرد خارجی می‌تواند شهروندی دومینیکا را برای خود و خانواده‌اش دریافت کند. پس از تایید نهایی، برای متقاضیان گواهی شهروندی صادر می‌شود و گذرنامه جدید خود را ظرف یک هفته از طریق پیک دریافت می‌کنند.

آژانس برنامۀ شهروندی دومینیکا

دومینیکا دارای یک آژانس دولتی ویژه در وزارت دارایی است که کلیه امور مربوط به درخواست‌های سرمایه‌گذاری در دومینیکا، از جمله مدیریت و داوری درخواست‌ها، اجرای مقررات و بازاریابی برنامه در خارج از کشور را انجام می‌دهد. این نهاد، واحد شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری (CBIU) نامیده می‌شود. تصمیم‌گیری در مورد همه درخواست‌های شهروندی در دست مدیر و بازرسان ارشد CBIU است.

نحوه دریافت شهروندی دومینیکا با سرمایه‌گذاری

اولین گام برای تهیه گذرنامه دومینیکا، تماس با نماینده مجازِ برنامه شهروندی کارائیب است. ارسال مستقیم درخواست به واحد شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری (CBIU) امکان‌پذیر نیست و فقط نمایندگان مجاز CBIU می‌توانند درخواست‌های جدید شهروندی را تحت این برنامه ارائه دهند.

قبل از اینکه فرد یا شرکت معتبری سرمایه‌گذار جدیدی را در دومینیکا بپذیرد، معمولاً بررسی‌هایی را در مورد او انجام می‌دهد و در صورت تایید، او را در کل فرآیند از ابتدا تا انتها راهنمایی می‌کند. اگر در طول بررسی اولیه مشکلی پیش نیاید، سرمایه‌گذار می‌تواند خدمات نماینده را دریافت کند که تهیه و ارائه درخواست شهروندی دومینیکا از طرف سرمایه‌گذار است. همچنین به‌عنوان بخشی از این فرآیند، نماینده تمام مدارک تکمیلی را آماده کرده و اعتبار سنجی را انجام می‌دهد.

فرآیند درخواست شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری

برای شروع، یک فرد خارجی باید با نماینده خود قراردادی را امضا و هزینه‌های خدمات نماینده، تحقیق دولتی، ثبت‌نام و درخواست را پرداخت کند. هزینه‌هایی که توسط نماینده دریافت می‌شوند بسته به پیچیدگی پرونده متفاوت هستند؛ درخواست‌های خانوادگی معمولاً بیشتر از درخواست‌های افراد مجرد هزینه دارند. هزینه‌های دولتی فقط برای متقاضیانی است. که برای سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک اقدام می‌کنند.

هزینه‌های ثبت‌نام شامل موارد زیر هستند:

هزینه پردازش برای هر درخواست – ۱۰۰۰ دلار آمریکا
هزینه شهروندی برای هر متقاضی – ۲۵۰ دلار آمریکا
هزینه گذرنامه برای هر متقاضی – ۶۰ دلار آمریکا
هزینه اضافی برای صدور سریع گذرنامه – ۱۲۰۰ دلار آمریکا

هزینه‌های تحقیق به یک شرکت نظارتی مستقل پرداخت می‌شود تا از طرف دولت دومینیکا پیشینه متقاضیان را بررسی کند. افرادی که در فرم‌های درخواست یا مدارک خود اطلاعات نادرست داده‌اند، افرادی که در فعالیت‌های مجرمانه شرکت کرده‌اند یا به علت فعالیت‌های مجرمانه تحت تحقیق هستند، قاطعانه رد می‌شوند. همچنین اگر مشخص شود که متقاضی در رفتار شرورانه‌ای مانند جنایات سازمان‌یافته، پول‌شویی و تروریسم شرکت داشته که می‌تواند باعث بدنامی کشور شود، رد می‌شود.

هزینه‌های مربوط به بررسی عدم سو پیشینه به ترتیب زیر است:

متقاضی اصلی – ۷۵۰۰ دلار آمریکا
همسر – ۷۵۰۰ دلار آمریکا
افراد وابسته بالای ۱۶ سال – هر کدام ۴۰۰۰ دلار آمریکا
افراد وابسته ۱۲ تا ۱۶ – هر کدام ۲۰۰۰ دلار آمریکا
افراد وابسته زیر ۱۲ سال – رایگان

پس از ارسال پرونده، حدود ۶۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد تا دولت دومینیکا درخواست را به‌طور کامل پردازش و متقاضی را برای عدم سو پیشینه بررسی کند. درخواست شهروندی دومینیکا مصاحبه ندارد و در این مدت کلیه مکاتبات با دولت، توسط نماینده مدیریت می‌شود. پس از اطمینان از عدم سو پیشینه، یک موافقت‌نامه اصولی CBIU برای متقاضی صادر می‌شود.

در این مرحله متقاضی باید سرمایه‌گذاری مقرر را با خرید ملک یا پرداخت وجه به صندوق دولتی انجام دهد. در صورت بروز هرگونه مشکل در طول فرآیند درخواست، نماینده از طرف متقاضی با مقامات مهاجرت دومینیکا در ارتباط است تا مشکل را بررسی و حل کند.

هنگامی‌که CBIU تأیید کرد که سرمایه‌گذاری به‌طور کامل انجام شده است، سوگندنامه وفاداریِ (امضاشده و محضری) متقاضی به وزارت مهاجرت ارائه می‌شود. پس از تایید نخست‌وزیر دومینیکا، متقاضی بلافاصله گواهی شهروندی و در عرض هفت روز گذرنامۀ دومینیکا را دریافت می‌کند.

افزایش هزینه دریافت گذرنامه دومینیکا

از میان کشورهایی که شهروندی ارائه می‌دهند. دومینیکا پایین‌ترین مبلغ سرمایه‌گذاری را دارد. در مقایسه با سایر برنامه‌های شهروندی کارائیب، شرایط مالی برای دریافت گذرنامه دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری به‌طور غیرعادی پایین است. قرار بود هزینه‌های دریافت شهروندی دومینیکا، از ۱ اوت ۲۰۱۶ به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابند. اما این کار موقتاً تا سال ۲۰۲۱ متوقف شده است.

هزینه‌ها احتمالاً به میزان زیر افزایش می‌یابند:

مجرد – ۷۵،۰۰۰ دلار آمریکا
متقاضی اصلی و همسر – ۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا
فرد اصلی، همسر و حداکثر ۲ فرزند زیر ۱۸ سال – ۵۰،۰۰۰ دلار آمریکا
افراد وابسته اضافی – بدون تغییر

مزیت گذرنامه دومینیکا

عمده‌ترین مزیت دریافت گذرنامه دومینیکا، تسهیل و تسریع سفرهای بین‌المللی است. سفر با گذرنامۀ دومینیکا به فرد این امکان را می‌دهد. که از بیشتر کشورهای توسعه‌یافته از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بدون هیچ دردسری برای درخواست ویزا، بازدید کند. حتی برای کشورهایی که در صدور ویزا سخت‌گیری می‌کنند. کسانی که گذرنامه دومینیکا را دارند، می‌توانند در مقایسه با شهروندان سایر کشورها موقعیت بهتری داشته باشند. داشتن شهروندی دومینیکا همچنین می‌تواند تهیه ویزای تجاری یا اجازه اقامت را در بسیاری از کشورهای مشترک‌المنافع دیگر مانند کانادا یا استرالیا آسان‌تر کند.

آیا متقاضی باید در دومینیکا زندگی کند؟

برای دریافت شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری هیچ شرط اقامتی وجود ندارد. و متقاضیان حتی ملزم به بازدید از این کشور هم نیستند. همچنین هیچ اجباری برای بازدید از این جزیره برای حفظ شهروندی وجود ندارد. با این حال، دومینیکا کشوری فوق‌العاده است و شهروندان جدید تشویق می‌شوند از این جزیره دیدن و در آن زندگی، کار یا تحصیل کنند.

تمدید گذرنامه دومینیکا

گذرنامه دومینیکا که از طریق سرمایه‌گذاری صادر شده، به مدت ده سال اعتبار دارد و می‌تواند تا پایان عمر تمدید شود. شهروندی دومینیکا تحت هیچ شرایطی قابل لغو نیست. گذرنامه‌ای که برای کودکان زیر ۱۶ سال صادر می‌شود برای ۵ سال اعتبار دارد. حتی اگر این برنامه در نهایت بسته شود، شهروندان جدید برای همیشه شهروندی و گذرنامۀ دومینیکا را حفظ خواهند کرد. که سفر به ۱۱۹ کشور در سراسر جهان را فراهم می‌کند. گذرنامه دومینیکا را می‌توان به‌راحتی و با هزینه ناچیزی در هر کنسولگری و سفارتخانه‌های دومینیکا و یا اداره گذرنامه دومینیکا در پایتخت این کشور تمدید کرد. گذرنامه‌های آسیب‌دیده، دزدیده‌شده یا گذرنامه‌هایی که صفحه ویزای خالی ندارند. را نیز می‌توان در کنسولگری‌ها یا اداره گذرنامه دومینیکا جایگزین کرد. برای تمدید گذرنامه نیازی به داشتن آدرس دومینیکا نیست و می‌توان آن را از محل سکونت خود در هر جای دیگری انجام داد.

پیامدهای مالیاتیِ شهروندی در دومینیکا

دومینیکا یک محیط توسعه تجاری مطلوب و برنامه مالیاتی سخاوتمندانه‌ای را برای کارآفرینان فراهم کرده است. شهروندان دومینیکا که در این کشور اقامت ندارند از معافیت مالیاتی در مورد کلیه درآمدهای خارجی و سود سرمایه برخوردار هستند. و مسئولیتی در قبال هدیه و ثروت یا مالیات بر ارث ندارند. این جزیره مزایای مالیاتی دیگری نیز دارد. از جمله عدم محدودیت در بازگرداندن سود شرکت یا سرمایه وارداتی، کمک‌هزینه سخاوتمندانه صادرات، تجارت معاف از مالیات در دریای کارائیب، و معافیت کامل از عوارض واردات.

حقوق شهروندی

برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری به متقاضیانِ موفق، تقریباً همه حقوق مشابه با افرادی را می‌دهد که در جزیره متولد شده‌اند، از جمله حق رأی در انتخابات سیاسی.

چگونه یک نماینده برای دریافت شهروندی کمک می‌کند؟

نمایندگان مجاز و رسمی دومینیکا از تکمیل صحیح فرم درخواست متقاضی اطمینان حاصل می‌کنند، به تهیه مدارک مورد نیاز کمک می‌کنند و کلیه مکاتبات با دولت را از طرف متقاضی انجام می‌دهند. دریافت شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری فقط از طریق نمایندگان مجاز این برنامه قابل انجام است. نمایندگان مجاز CBIU، وکلای دارای مجوز هستند که بیشتر آن‌ها در کانادا، امریکا یا اروپا تحصیل کرده‌اند.

چند عضو وابسته را می‌توان در یک درخواست گنجاند؟

درخواست شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، می‌تواند شامل تعداد نامحدودی از افراد تحت تکفلِ واجد شرایط باشد. این برنامه به هر سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد که تمام اعضای خانواده خود را بدون در نظر گرفتن تعداد فرزندان، در درخواست خود بگنجاند. با این وجود، تنها افرادی شامل این موضوع می‌گردند.

که به‌طور کامل توسط متقاضی اصلی حمایت می‌شوند. حداکثر سن برای فرزندان تحت تکفل به ۳۰ سال افزایش یافته و آن را به یکی از بالاترین‌ها در شهروندی از راه سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. حداقل سن برای پدرومادر یا پدربزرگ و مادربزرگِ وابسته هم به ۵۵ سال کاهش یافته است.

کدام اعضای خانواده را می‌توان وابسته به حساب آورد؟

طبق قوانین برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری، وابستگانِ واجد شرایط عبارت‌اند از:

همسر متقاضی اصلی
فرزند متقاضی اصلی یا فرزند همسر متقاضی اصلی که کمتر از ۱۸ سال سن دارد
فرزند متقاضی اصلی یا فرزند همسر متقاضی اصلی که به‌طور کامل توسط پدرومادر خود حمایت می‌شود، بین ۱۸ تا ۳۰ سال سن دارد و از ۱۸ سالگی در یک موسسه آموزش عالی معتبر تحصیل می‌کند.
دختر مجرد متقاضی اصلی که با پدرومادر خود زندگی می‌کند، تحت حمایت کامل آن‌ها است و کمتر از ۳۰ سال سن دارد.

فرزند متقاضی اصلی یا فرزند همسر متقاضی اصلی که به‌طور کامل توسط پدرومادر خود حمایت می‌شود، بیش از ۱۸ سال سن دارد و از نظر جسمی یا ذهنی دچار مشکل است.
پدرومادر یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی اصلی یا همسرش که با متقاضی اصلی زندگی می‌کنند، تحت حمایت کامل او قرار دارند و ۵۵ سال به بالا هستند.
طبق مقررات برنامه، فرزند می‌تواند به‌صورت بیولوژیکی یا فرزندخواندگی باشد. خواهران و برادران تحت تکفل متقاضی اصلی یا همسر او نیز می‌توانند جزو وابستگان به حساب بیایند. مشروط بر اینکه کمتر از ۲۵ سال سن داشته باشند. با همه این‌ها، برادران و خواهران به‌عنوان وابستگان استاندارد به حساب نمی‌آیند. و شامل کردن آن‌ها مستلزم سرمایه‌گذاری بیشتر در صندوق دولتی، یا پرداخت هزینه‌های دولتی بیشتر به هنگام خرید ملک است.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری

برنامه شهروندی دومینیکا از راه سرمایه‌گذاری به یک درخواست و چندین فرم و مدارک شخصی نیاز دارد. متقاضیانی که برای سرمایه‌گذاری، مبلغی را به صندوق دولتی پرداخت می‌کنند هم باید قرارداد سرمایه‌گذاری را امضا کنند. امضای قرارداد سرمایه‌گذاری به معنای موافقت رسمی با پرداخت کامل مبلغ مشخص‌شده، ظرف ۳۰ روز پس از دریافت موافقت‌نامه اصولی از CBIU است.

باقی مدارک مورد نیاز برای این برنامه شامل موارد زیر است:

کپی تاییدشده از آخرین گذرنامه‌ها
کپی تاییدشده شناسنامه (همه متقاضیان)
گواهی پلیس (عدم سو پیشینه) از کشور محل تولد و کشور محل اقامت
یک رفرنس شغلی
دو رفرنس شخصی
گواهی ازدواج (در صورت وجود)
نامه رفرنس بانک
نامه اشتغال (در صورت وجود)
صورت‌حساب‌های حسابرسیِ تجاری (در صورت وجود)
مدرک کالج یا دانشگاه (محضری)
استشهاد یا اظهارنامۀ منبع درآمد
آخرین اظهارنامه مالیاتی
رزومه
گزارش تفصیلی از پیشینه تجاری
هشت قطعه عکس پاسپورتی برای هر متقاضی

مدارکی که به زبان انگلیسی نیستند باید توسط یک مترجم حرفه‌ای و معتبر ترجمه و از طرف مقامات مربوطه تایید شوند. درخواست متقاضیان زیر ۱۸ سال را باید پدرومادر یا سرپرست قانونی او امضا کند. رفرنس شخصی باید حداقل برای پنج سال با شما آشنایی داشته باشد. و نمی‌تواند از اعضای خانواده شما باشد. رفرنس‌های شغلی باید حداقل به مدت سه سال با کار شما آشنا باشند. نامه رفرنس بانک باید توسط یک مقام ارشد بانک امضا شده و حاوی اطلاعات تماس کامل آن موسسه مالی باشد.

نامه‌هایی که دلیل درخواست سرمایه‌گذاری در دومینیکا را ذکر می‌کنند. باید خطاب به نخست‌وزیر محترم نوشته شوند. گواهی عدم سو پیشینه از پلیس باید برای همه افراد بالای ۱۶ سال و شامل اثر همه انگشتان باشد. برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ ساله، پدرومادر باید سوگندنامه‌ای مبنی بر عدم سو پیشینه کیفریِ او ارائه کنند. یک سردفتر اسناد رسمی باید تمام عکس‌ها را با نوشتن عبارت «گواهی می‌دهم که این عکس واقعی است» و نام شخص تأیید کند.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar