برنامه سرمایه گذاری کبک از آوریل ۲۰۱۳ باز می شود
02 نوامبر 2012 - 7:06
بازدید 367
9

علی مختاری؛ برنامه سرمایه گذاری کبک پس از تکمیل ظرفیتی که اعلام شده بود در میانه آوریل ۲۰۱۲ بسته شد. از آن زمان تاکنون شایعات زیادی در خصوص بازگشایی آن و اینکه اگر باز شود با چه شرایطی خواهد بود و نیز اینکه تاثیر سیاستهای دولت فدرال و وزیر غیر قابل پیش بینی آن بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

برنامه سرمایه گذاری کبک پس از تکمیل ظرفیتی که اعلام شده بود در میانه آوریل ۲۰۱۲ بسته شد. از آن زمان تاکنون شایعات زیادی در خصوص بازگشایی آن و اینکه اگر باز شود با چه شرایطی خواهد بود و نیز اینکه تاثیر سیاستهای دولت فدرال و وزیر غیر قابل پیش بینی آن بر این برنامه چیست بر سر زبانها بود. 

به نظر می رسد دولت کبک یا از تحولات در سطح فدرال و تعیین تکلیف برنامه سرمایه گذاری فدرال ناامید شده است و یا پیامهایی را دریافت کرده است که تغییرات در برنامه فدرال به گونه ای نخواهد بود که گمان رقابت با این برنامه را ایجاد کند. در هر صورت کبک تصمیم گرفته است به راه خود رود. روزهای دوشنبه ۲۹ اکتبر و سه شنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۱۲ را به جلساتی در اداره مهاجرت کبک دعوت شده بودم. اولی جلسه ای مشورتی با دعوت از تعداد محدودی از فعالین این عرصه برای دریافت نظرات در خصوص بهتر کردن برنامه سرمایه گذاری کبک و دومی که جلسه عمومی بود با هدف آشنا کردن همکاران با چگونگی عمل بخش تجاری اداره مهاجرت کبک  که در نهایت به یک جلسه پرسش و پاسخ تبدیل شد که تا حدودی مفید بود.

بنا به اطلاعات رسیده از سوی موسسات مالی درگیر؛ کبک به احتمال زیاد از ماه آوریل ۲۰۱۳ پذیرش ۲۷۰۰ پرونده سرمایه گذاری را با شرایط موجود یعنی با داشتن یک میلیون و ششصد هزار دلار دارایی و به شرط انجام یک سرمایه گذاری انفعالی ۸۰۰ هزار دلاری (که می تواند با پرداخت یک باره ۱۸۰ هزار دلار کانادا جایگزین شود) باز می کند.

یکی از موضوعات مورد بحث جلسه دوشنبه؛ نگرانی عمده کبک از هجوم دوباره برادران چینی است که به گفته مدیر یکی از بانکها پرونده ها را آماده کرده اند و به محض باز شدن برنامه ظرف ۴۸ ساعت همه ظرفیت را از آن خود خواهند کرد. کبک در صدد یافتن راهی است که بتواند این هجوم چشم بادامی ها را کنترل کند و مانع از تضییع حق دیگران شود. پیشنهادات مختلفی دریافت کرده اند. یکی از پیشنهادات این است که به موسسات مالی درگیر سهمیه دهند و آنها این سهمیه را بین همکاران مشاور خود توزیع کنند که به نظر نمی رسد چندان عادلانه باشد.  پیشنهادی هم از سوی ما ارایه شد مبنی بر اینکه برای هر کشور به نسبت سهمی که در معرفی متقاضی به این برنامه در ۵ سال گذشته داشته اند سهمیه تعیین شود مثلا اگر ایرانیان در ۵ سال گذشته ۲۰٪ متقاضیان این برنامه را تشکیل داده اند ۲۰٪ این ظرفیت ۲۷۰۰ تایی به ایرانیان اختصاص یابد.  اینکه کدام روش را برخواهند گزید روشن نیست ولی با اطمینان می توانم بگویم که این بار چینی ها نمی توانند تجربه قبلی را تکرار کنند.

موضوع کیفیت برنامه و روشهای سرمایه گذاری و …. هم از جمله موضوعات مورد بحث جلسه مشورتی روز دوشنبه بوده است که پیشنهاد ما ایجاد امکان سرمایه گذاری در بازار ملک  به عنوان آلترناتیو سرمایه گذاری انفعالی بود.

نکته مهم این است که دوستان بدانند ظرفیت محدود خواهد بود و با توجه به اینکه روند جمع آوری مدارک در مورد پرونده های سرمایه گذاری زمان بر است باید از هم اکنون به فکر باشند و اگر تمایل به اقدام دارند به گونه ای عمل کنند که تا آوریل پرونده کامل و مرتب باشد.

دوستان علاقمند می توانند با دفتر ما در تهران با شماره ۲۲۰۲۵۰۸۴ تماس بگیرند. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar