بررسی وضعیت پرونده های سرمایه گذاری در آنکارا و پیش بینی ما
17 مارس 2013 - 10:13
بازدید 344
8

علی مختاری؛ بخش تجاری اداره مهاجرت کبک آمارهایی را در مورد سه سال ۲۰۱۰؛ ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اخیرا در اختیار گذاشته است که برخی از آنها ممکن است برای مخاطبان این سایت جالب باشد. کبک در این سه سال به ترتیب به ۸۹۴۰ نفر؛ ۶۴۲۰ نفر و ۷۳۴۴ نفر در رده تجاری شامل کارآفرینی: سرمایه […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

بخش تجاری اداره مهاجرت کبک آمارهایی را در مورد سه سال ۲۰۱۰؛ ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ اخیرا در اختیار گذاشته است که برخی از آنها ممکن است برای مخاطبان این سایت جالب باشد.

کبک در این سه سال به ترتیب به ۸۹۴۰ نفر؛ ۶۴۲۰ نفر و ۷۳۴۴ نفر در رده تجاری شامل کارآفرینی: سرمایه گذاری و خود اشتغالی  در سراسر دنیا CSQ صادر کرده است (شامل متقاضی و اعضای خانواده وی). که سرمایه گذاران بیشترین سهم را داشته اند.  در سال ۲۰۱۲ تعداد کل CSQ صادره  ۶۹۰۱ نفر (معادل ۱۸۹۶ پرونده) بوده است که بیشتر آنها سرمایه گذار بوده اند و تنها ۲۴۱ کارآفرین و ۲۰۲ خود اشتغال جذب شده اند.

این استان در پایان دسامبر ۲۰۱۲ تعداد ۷۲۰۷ پرونده نهایی نشده سرمایه گذاری در رده ۸۰۰ هزار دلاری  داشته که از این تعداد ۷۳۳ مورد مربوط به خاورمیانه است و تعداد ۷۲۳۸ مورد نیز در رده ۴۰۰ هزار دلاری داشته که ۱۲۸۹ مورد آنها مربوط به خاورمیانه است. 

نکته جالبی که پاسخ بسیاری از سوالاتی که در چند روزه اخیر دریافت کرده ام را می دهد تعداد کل پرونده های پذیرفته شده (قبولی گرفته) در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ است. بر اساس این آمار در سال ۲۰۱۰ تعداد ۲۳۳۲ پرونده سرمایه گذاری پذیرفته شده که تعداد ۶۸۷ مورد مربوط به خاورمیانه بوده است. تعداد  پرونده های پذیرفته شده سال ۲۰۱۱ هم ۱۶۳۴ مورد بوده که از این تعداد ۴۲۲ مورد از خاورمیانه بوده است. در سال ۲۰۱۲ اما این آمار رشد داشته و تعداد کل ۱۸۹۶ سرمایه گذار قبولی گرفته اند هر چند سهم خاورمیانه با کاهشی محسوس به ۳۰۹ مورد رسیده است.  

از آنچه گفته شد می  توان نتیجه گرفت که مجموع پرونده های پذیرفته شده خاورمیانه در این سه سال ۱۴۱۸ مورد بوده است که از این تعداد سهم ایرانیان نیمی از آن است این ادعا با در نظر گرفتن تعداد پرونده های سرمایه گذاری منتظر رسیدگی در آنکارا که معادل ۸۱۵ مورد در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۲ بوده است بسیار به واقعیت نزدیک است.

در شرایط فعلی اگر فرض را بر این بگذاریم که همه پرونده های ۲۰۱۰ تا قبل از سال ۲۰۱۳ منتظر بوده اند باید گفت که حداکثر تعداد ۳۴۰ پرونده سرمایه گذاری ۲۰۱۰ در آنکارا موجود است که با توجه به ظرفیت ۲۶۰ موردی آنکارا و نیز در نظر گرفتن این موضوع که تعدادی از پرونده های سرمایه گذاری هم به پاریس ارسال شده می توان گفت کار این گروه در سال ۲۰۱۳ تمام است. از سوی دیگر با توجه به اینکه پرونده های نهایی شده ایرانی ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ کبک هم در مجموع تعداد قابل توجهی نیست می توان امیدوار بود این دسته نیز تا ۲۰۱۴ به سرانجام برسند به خصوص اینکه کبک به رفتار فدرال در رسیدگی با تاخیر به پرونده هایش حساس شده است.

همچنان معتقدم آپدیت کردن مدارک سرمایه گذاران ۲۰۱۰ به سرعت رسیدگی آنها کمک خواهد کرد. پس این کار را فراموش نکنید و منتظر دریافت نامه و اتلاف وقت سه ماهه برای آماده کردن مدارک نشوید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar