بررسی دلایل تاخیر پرونده‌های مهاجرتی از زبان دو نماینده مجلس
17 اکتبر 2010 - 6:51
بازدید 332
6

تونی مارتین، نماینده مجلس از شهر سو سنت‌مری، که دفتر کارش انباشته است از پرونده‌های مهاجرتی که بیشتر وقتش را گرفته‌اند، معتقد است که سیستم مهاجر‌پذیری کانادا چنان دچار کمبود نیرو و مملو از پرونده‌های متقاضیان است که در حال حاضر دفاتر کار نمایندگان مجلس عملا به دفاتر کمکی برای کار مهاجرت تبدیل شده‌اند. تقریبا […]

ارسال توسط :
پ
پ

تونی مارتین، نماینده مجلس از شهر سو سنت‌مری، که دفتر کارش انباشته است از پرونده‌های مهاجرتی که بیشتر وقتش را گرفته‌اند، معتقد است که سیستم مهاجر‌پذیری کانادا چنان دچار کمبود نیرو و مملو از پرونده‌های متقاضیان است که در حال حاضر دفاتر کار نمایندگان مجلس عملا به دفاتر کمکی برای کار مهاجرت تبدیل شده‌اند.

تقریبا اغلب نمایندگان مجلس مجبور هستند که حداقل یکی از افراد خود را به انجام امور مربوط به پرونده‌های مهاجرتی اختصاص دهند در حالی که این کار دولت است و دولت باید آن را انجام دهد.

مارتین می‌گوید: «در حال حاضر ۸۲ پرونده باز درباره مهاجرت در دفتر کار من در دست بررسی و اقدام است.» کارمندان دفتر او نیز می‌گویند که پرونده‌های شهروندی و مهاجرت بسیار وقت‌گیر هستند و برخی از آنها حتی تا یک سال به طول می‌انجامند، برای نهایی کردن آنها نیاز به برگزاری جلسات متعدد، تماس‌ و پیگیری‌های مکرر و برخی مطالبات هست.

بسیاری از مهاجران دسترسی کافی به تکنولوژی‌های مورد نیاز از جمله کامپیوتر ندارند و حتی اغلبشان زبان هم نمی‌دانند. آنها در واقع برای تکمیل فرم‌هایشان و دسترسی به اطلاعات مناسب به دفاتر نمایندگان مراجعه می‌کنند زیرا دفاتر محلی برای تکمیل فرم‌ها به آنها کمک نمی‌کنند. 

مارتین اضافه می‌کند: «نمی‌توان کارمندان اداره مهاجرت و شهروندی را سرزنش کرد. آنها به‌رغم تمام مشکلاتشان دارند کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. تنها راه حل این مشکل صرف پول بیشتر و آموزش نیروهای بیشتر و استخدام آنها برای انجام کارهاست. شهر سو سنت‌مری یک شهر مرزی است که هرساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر است، به‌ویژه از زمانی که مالکیت کمپانی‌های Essar Steel Algomaو Tenaris Tubesتغییر کرده. در حال حاضر دفتر محلی  CICمهاجرت فقط روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر باز است. اگر یکی از نیروها هم نباشد یا مریض باشد، یک نیرو از سادبری باید به سوسنت‌مری بیاید تا مشکلی در ارائه خدمات به مراجعان پیش نیاید. در این حالت دفتر سادبری دچار کمبود نیرو می‌شود.»

در سرتاسر کشور، نمایندگان مجلس با موضوع اختصاص نیروهای خود به امور مهاجرت مشکل دارند. در حالی که دولت در بسیاری موارد از متقاضیان می‌خواهد که کارهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند، اما تاخیر در پرونده‌های افراد آنها را کلافه می‌کند و آنها به دنبال جایی می‌گردند تا صحبت کنند و علت تاخیر را بفهمند.

برایان ماس، نماینده حزب نیودموکرات از ویندزور غربی معتقد است که سیستم فعلی برای مواجهه با شرایطی که بعد از یازده سپتامبر پدید آمده، طراحی نشده بوده و اداره مهاجرت باید با سرمایه‌گذاری بیشتر، مدرنیزه شود. 

برای مشاهده خبر در صفحه جدید، اینجا را کلیک کنید.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar