برای مهاجرت به کانادا چه انتخابهایی پیش روی ماست
18 آگوست 2012 - 13:00
بازدید 184
6

 علی مختاری؛ در بخش نخست این گفتار اشاره گذارایی بر وضعیت قوانین مهاجرت به کانادا و شرایط فعلی داشتم و در این گفتار بر آنم که به انتخابهای پیش رو برای افرادی که برنامه مهاجرت به کانادا را دارند بپردازم. این افراد را به دسته های مختلف تقسیم می کنم و در مورد هریک سخن […]

ارسال توسط :
پ
پ

 علی مختاری؛

در بخش نخست این گفتار اشاره گذارایی بر وضعیت قوانین مهاجرت به کانادا و شرایط فعلی داشتم و در این گفتار بر آنم که به انتخابهای پیش رو برای افرادی که برنامه مهاجرت به کانادا را دارند بپردازم. این افراد را به دسته های مختلف تقسیم می کنم و در مورد هریک سخن خواهم گفت:

۱- متقاضیان برنامه نیروی متخصص:

 با اعلامیه دیروز وزارت مهاجرت و نیز اعلام سیستم امتیاز بندی جدید وضعیت در این گروه امیدوار کننده است و امید می رود که متقاضیان این گروه می توانند از ابتدای سال ۲۰۱۳ پرونده خود را در سیستم فدرال بگشایند. اینکه چه رشته هایی مورد نیاز خواهند بود بعدا اعلام می شود ولی تا حدودی می توان حدس زد چه رشته هایی مورد نظر خواهند بود ضمن اینکه به یقین ظرفیت محدودی نیز برای پذیرش تقاضا در نظر خواهد بود از این رو توصیه می کنم افرادی که در لیست ۲۹ گانه قبلی بوده اند خود را آماده اقدام کنند. شرایط ویژه ای برای افراد با دانش زبان کم و تحصیلات زیر لیسانس در سیستم جدید فراهم شده است اما داشتن نمره زبان برای خود متقاضی و در برخی موارد بسته به مورد برای همسر متقاضی ضروری است و با توجه به محدودیت ظرفیت آزمونهای زبان در ایران از اکنون باید به فکر آن باشند.

موسسه زبان کنپارس آمادگی دارد شما را در زمینه ارتقای سطح زبان و دریافت مدرک مورد نیاز یاری کند. 

کسانی که رشته تحصیلی آنها در سیستم کبک ۶ امتیازی و بالاتر است و نمره زبان فرانسه دارند می توانند همچنان برای باز کردن پرونده خود اقدام کنند. 

اگر امکان اقدام برای کبک ندارید و در چشم انداز آینده برنامه فدرال هم خود را دارای شرایط نمی بینید به فکر اقدام دانشجویی باشید. برنامه ریزی کانادا به گونه ای است که در عمل هر دانشجویی راهی برای ماندن خواهد داشت.

 

۲- متقاضیان سرمایه گذاری:

از قرار اطلاع برنامه سرمایه گذاری فدرال با شرایط متفاوت و دست کم با هزینه ای دو برابر شرایط فعلی باز خواهد شد و کبک نیز بعید نیست در این زمینه از فدرال دنباله روی کند. تنها اگر قصد کار و راه اندازی کسب و کار در کانادا را ندارید و بیش از ۳ میلیون دلار دارایی دارید و البته سابقه مدیریت و بیزنس هم دارید منتظر باز شدن این برنامه باشید.  

 

 ۳- متقاضیان کارآفرینی و برنامه های تجاری استانی:

دو برنامه کارآفرینی فدرال و کبک هر دو بسته اند اما قرار است در سال ۲۰۱۳ برنامه خاصی در این زمینه اعلام شود که احتمال می رود برنامه های کبک و فدرال بسیار شبیه هم باشند. این برنامه ها شرط راه اندازی بیزنس برای حفظ اقامت را منتفی می کند اما افراد در صورت عدم راه اندازی بیزنس مجبور به پرداخت مبالغی خواهند بود. جزییات این برنامه ها هنوز روشن نیست.

اگر شما تاجر و یا مدیری هستید که در خود توانایی راه اندازی یک بیزنس در کاادا را می بینید و می خواهید در آن سامان هم برای مدتی سر کنید شاید انتظار برای این برنامه ها (کارآفرینی کبک و فدرال) بد نباشد.

برنامه های کارآفرینی استانهای نیوبرانزویک؛ منیتوبا؛ ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا بروی متقاضیان باز است و هریک شرایط ویژه خود را دارد که در همین وب سایت در دسترس شماست. به نظر می رسد برنامه های این استانها هم در حال تحول است. تنها اگر قصد اقامت در این استانها را دارید در این برنامه ها اقدام کنید. با توجه به بسته بودن برنامه های سرمایه گذاری کبک و فدرال متقاضیان به این برنامه ها متمایل شده اند و سخت گیری آنها برای قبول افراد بیشتر شده ولی همچنان این برنامه ها قابلیت اقدام دارند و مورد توصیه اند. 

 

۴- متقاضیان خوداشتغالی:

برنامه خود اشتغالی کبک به نظر می رسد در ابتدا سال آینده باز خواهد شد ولی برنامه فدرال با اینکه بسته نیست همانگونه که گفتم ارزش اقدام ندارد به دلیل طولانی بودن آن. البته اگر سیاست کانادا در رسیدگی به پرونده ها تغییر کند و سرعت بیشتری یابد ممکن است شرایط متفاوت باشد. در هر صورت متقاضیان این دسته می توانند روی بازگشایی کبک بیشتر حساب کنند و آموختن زبان فرانسه را در دستور کار خود قرار دهند. 

 

۵- متقاضیان اسپانسرشیپ:

در مورد همسر و فرزند که مشکلی نیست اما در حال حاضر برنامه اسپانسرشیپ پدر و مادر بسته است. بعید می دانم حتی سال ۲۰۱۴ هم که قول آن داده شده؛ این برنامه باز شود. در هر صورت شرایط فعلی برای صدور ویزای موقت پدران و مادران بد نیست و نرخ قبولی درخواستها بسیار بالاست ضمن اینکه سوپرویزا هم در مواردی صادر شده است و می تواند به عنوان یک انتخاب در نظر باشد. 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar