بخش انرژی‌های پاک در کانادا هزار و چهارصد شغل تازه ایجاد می‌کند
22 آگوست 2010 - 23:09
بازدید 373
10

بارها درباره اهمیت پیگیری اخبار مربوط به تمایلات بازار یا ترندها trendsگفته‌ایم. یکی از حوزه‌های رو به گسترش در سرمایه‌گذاری‌های آینده در کانادا حوزه انرژی‌های پاک یا منطبق با محیط زیست (سبز) است. در اینجا خبری درباره میزان اشتغال برنامه‌ریزی شده برای این حوزه ارائه شده است.   آخرین حرکت‌های جدی کانادا برای استفاده بیشتر […]

ارسال توسط :
پ
پ

بارها درباره اهمیت پیگیری اخبار مربوط به تمایلات بازار یا ترندها trendsگفته‌ایم. یکی از حوزه‌های رو به گسترش در سرمایه‌گذاری‌های آینده در کانادا حوزه انرژی‌های پاک یا منطبق با محیط زیست (سبز) است. در اینجا خبری درباره میزان اشتغال برنامه‌ریزی شده برای این حوزه ارائه شده است.

 

آخرین حرکت‌های جدی کانادا برای استفاده بیشتر از انرژی‌های پاکی چون نور خورشید و باد، به ایجاد هزار و چهارصد شغل تازه خواهد انجامید . این برنامه فقط قسمت کوچکی از پروژه ایجاد ۵۰ هزار شغلی است که برای این بخش یعنی انرژی‌های پاک یا سبز در نظر گرفته شده است.

 

بنا به گفته مسئولان  این ۱۴۰۰ شغل، در نخستین کارخانه ساخت تیغه توربین‌های بادی و نیز تاسیسات ساخت پنل‌های انرژی خورشیدی در استان انتاریو ایجاد خواهند شد. به گفته آنها این دو مجموعه در کنار هم می‌توانند در جهت تامین انرژی پاک برای استان و نیز ایجاد مشاغل جدید نقش مهمی داشته باشند.

 

شرکت Canadian Solar Inc.که مسئول ساخت پنل‌های خورشیدی است، شهر گوئلف در ۶۰ کیلومتری تورنتو را محل تاسیس کارخانه‌ای به این منظور عنوان نموده که در واقع بزرگ‌ترین مجموعه در نوع خود در امریکای شمالی خواهد بود و می‌تواند تا ۵۰۰ شغل تازه ایجاد کند.

 

دو شرکت بزرگ زیمنس و سامسونگ نیز در نظر دارند تا کارخانه تولید تیغه‌ توربین‌های بادی را در هر نقطه‌ای از استان که مناسب‌تر بدانند تاسیس کنند و امیدوارند که با این کار به طور مستقیم یا غیر مستقیم بیش از ۹۰۰ شغل تازه ایجاد شود.

مسئولان استان از هر دوی این اتفاقات با خوشنودی هرچه تمام استقبال نموده و آن را نوعی موفقیت در اجرای اعلامیه  انرژی‌های سبز استان انتاریو Ontario&#۳۹;s landmark Green Energy Actکه سال گذشته به تصویب رسید، دانسته‌اند. شرکت‌های دیگری نیز از تاسیس کارخانه‌های جدید یا گسترش امکانات قبلی خود در زمینه انرژی‌های بادی و خورشیدی در استان انتاریو خبر داده‌اند.

 

کمپانی‌هایی که می‌خواهند بهره‌گیری از خدمات دولتی قراردادهای Feed-in Tariff(FiT) – منظور قراردادهایی هستند که تحت برنامه حمایتی دولتی در زمینه بکارگیری انرژی‌های تجدید شونده قرار می‌گیرند- را برای خود تضمین کنند باید درصد مشخصی از کالاها و خدمات مورد استفاده خود را از کالاها و خدمات داخل  استان تامین نمایند. 

 

امید این می‌رود که با توجه به ۶۴۹ قراردادی که تا کنون در زمینه انرژی‌های پاک منعقد شده،  طی پنج سال آینده ۲۰هزار شغل جدید چه به طور مستقیم و چه به طور غیرمستقیم در استان ایجاد شود و در این زمینه در حدود ۹ میلیارد دلار از طرف بخش خصوصی سرمایه‌گذاری انجام شود. در یکی از اخبار منتشر شده از طرف وزارت توسعه و تبادلات اقتصادی اعلام شده است که این پروژه‌ها بعد از تکمیل شدن، برق بیش از ۶۰۰ هزار خانه را تامین خواهند نمود. 

 

اقتصاد انرژی‌های پاک انتاریو می تواند در زمینه‌های مختلفی مثل ساخت و ساز،‌ نصب، بهره‌برداری و تعمیر، مهندسی، تولید، امور مالی، تکنولوژی اطلاعات و نرم‌افزار ایجاد اشتغال نماید. اینها همه بخشی از برنامه‌ای به نام Open Ontarioهستند که هدف از آن بالا بردن میزان اشتغال و ایجاد فرصت برای رشد و ترقی استان است.  

 

برد دوگود، وزیر انرژی و زیرساخت‌ها در این‌باره می‌گوید: «استان انتاریو با جلب امکانات ساخت اولین کارخانه تولید تیغه توربین‌های بادی و نیز بزرگ ترین مجموعه ساخت پنل‌های انرژی خورشیدی در امریکای شکالی دو گام بسیار مهم در این زمینه برداشته است.» او اضافه می‌کند: «انتاریو از مشاغل مختلف استقبال می کند و ما تا زمانی که این صنایع و مشاغل در اقتصاد منطقه سرمایه‌گذاری کنند و سبب فراهم شدن انرژی‌های پاک برای استان باشند با آغوش باز پذیرای آنها خواهیم بود.»

 

استن انتاریو از نظر از نظر توجه به منابع انرژی بادی و خورشیدی مهم‌ترین استان کشور و پیش‌روترین آنها محسوب می‌شود و بزرگ‌ترین مراکز یا به عبارتی مزارع تولید این نوع از انرژی در آن قرار دارد. این دو پروژه آخری هم که بخشی از Green Energy Actهستند خواهند توانست به ایجاد ۵۰ هزار شغل تازه بینجامند.

 

مسئولان می‌گویند لایحه انرژی‌های پاک انتاریو  Green Energy Actکه در می سال ۲۰۰۹ به قانون تبدیل شد، می‌تواند در تسریع رشد منابع انرژی پاک و تجدید شدنی از جمله انرژی‌های خورشیدی، بادی، آبی ، biomassو biogasبسیار موثر باشد و همین امر به استان انتاریو کمک خواهد نمود تا در سراسر امریکای شمالی به مهم‌تریی نقطه از نظر مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر تبدیل گردد.

 

در نظر است تا با تعبیه یک شبکه هوشمند، از رشد پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر در استان حمایت شود و برای استان امکان و شرایط استفاده از تکنولوژی‌های جدید از جمله ماشین‌های برقی فراهم گردد. از سوی دیگر شرکت‌های بزرگی چون زیمنس، سامسونگ و Pattern Energyنیز از این طرح استقبال نموده‌اند.  

 

بیل اسمیت، معاون ارشد ریاست بخش انرژی شرکت زیمنس کانادا در این‌باره می‌گوید: «کانادا همچنان یکی از مهم‌ترین مشتریان زیمنس برای وسایل تولید انرژی بادی است و زیمنس خوشحال است که در ایننخستین گام مهم، همراه با شرکت سامسونگ می‌خواهیم به فاز اول از اهداف تعریف شده در FIT Programجامه عمل بپوشانیم.» او افزود: «دولت انتاریو تلاش‌های بسیاری کرده تا ثابت کند که این استان از نظر استفاده از انرژی‌های پاک یکی از مناطق سرآمد در جهان است.»

 

آقای دوگود می‌گوید: «وقتی اولین کارخانه ساخت تیغه توربین‌های بادی در استان انتاریو نصب و راه‌اندازی شود، یکی از اهداف مهم دولت در زمینه ایجاد اشتغال و رهبری حرکت به سوی استفاده از انرژی پاک در امریکای شمالی فراهم شده است.»

 

یکی از مشاوران ارشد اجرایی شرکت سامسونگ می‌گوید: «کانادا یکی از بازارهای بسیار مهم برای شرکت سامسونگ است و ما از تعهدی که استان‌های مختلف این کشور در قبال تولید انرژی‌های پاک و استفاده از آنها و نیز صنایع مربوط به آنها دارند، حمایت می‌کنیم.»

 

شرکت زیمنس پیش‌ از این به نصب توربین‌های بادی تولید برق در جزایر شمالی استان انتاریو اقدام نموده بود و قرار است تا سال ۲۰۱۱ نیز با افزایش تعداد این توربین‌ها ظرفیت برق تولیدی توسط آنها را به ۵۵۰ مگاوات برسد. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان محصولات الکترونیک و مهندسی در جهان است که بیش از ۵ هزار نیرو در کانادا برای آن به کار مشغول هستند.

 

شرکت کره‌ای سامسونگ نیز با بیش از ۱۰۰ شعبه در ۴۴ کشور جهان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در زمینه‌های متنوعی از جمله الکترونیک، شیمی، امور مالی و چندین حوزه مختلف دیگر فعالیت می‌کند.

 

شرکت Pattern Energyنیز یک شرکت مستقل است که مشخصا در حوزه انرژی و در کشورهای امریکا، کانادا و کشورهای امریکای لاتین فعالیت می‌کند. 

 

برای مشاهده اصل خبر اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar