بحران مسکن در کانادا با کاهش مهاجرت حل نمی‌شود!
28 ژانویه 2024 - 6:53
بازدید 148
6

رفع مشکل کمبود نیروی کار کشور به جذب مهاجر متکی است جیمی ژان، اقتصاددان ارشد گروه خدمات مالی کانادایی دژاردین می‌گوید، کاهش مهاجرت برای مقابله با بحران مسکن در کانادا یک اشتباه است. اظهارات او در بحبوحه ادعاهایی مطرح شد که بسیاری معتقدند اهداف طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا به این بحران کمک کرده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

رفع مشکل کمبود نیروی کار کشور به جذب مهاجر متکی است

جیمی ژان، اقتصاددان ارشد گروه خدمات مالی کانادایی دژاردین می‌گوید، کاهش مهاجرت برای مقابله با بحران مسکن در کانادا یک اشتباه است.

اظهارات او در بحبوحه ادعاهایی مطرح شد که بسیاری معتقدند اهداف طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کانادا به این بحران کمک کرده است. به دلیل همین ادعاها بود که مارک میلر، وزیر مهاجرت، سقف سالانه پذیرش دانشجویان بین‌المللی را محدود و 360 هزار نفر اعلام کرد.

او در کنفرانسی درباره پیش‌بینی‌های اقتصادی ۲۰۲۴ که توسط « CFA Montréal» برگزار شد، گفت: «اگر فقط ظرفیت را کاهش دهیم، تنها چیزی که اتفاق می‌افتد این است که نق زدن‌ها را کمتر می‌کنیم، اما یک چهارم مشکل هم حل نمی‌شود.»

وی تاکید کرد، مشکل این نیست که کانادا بیشتر از توان خود مهاجر می‌پذیرد، بلکه مشکل این است که مهاجران کافی را در بخش ساخت و ساز نمی پذیرد.

این اقتصاددان  افزود: «من فکر می‌کنم که ما در کانادا و کبک از نظر تاریخی درباره مزایای مهاجرت یک توافق بسیار قوی داریم و این توسط تحقیقات اقتصادی مستند شده است. بنابراین دلیلی وجود دارد که چرا ما این استراتژی را در اختیار داریم.»

با مقامات برجسته و کارشناسان که دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در این زمینه دارند، بحث‌های فزاینده‌ای در مورد ارتباط بالقوه مهاجرت با مشکل مسکن انجام شده است.

به عنوان مثال، ماه گذشته، «تونی گراول»، معاون رئیس بانک کانادا، در طی یک سخنرانی در اتاق بازرگانی منطقه‌ای «ویندزور-اسکس» بیان کرد که ورود مهاجران اخیر به کانادا بر تورم کلی نیفزوده است، اگرچه بر بازار مسکن این کشور فشار وارد کرده است.

تونی گراول اذعان کرد که مهاجرت در کوتاه مدت بر قیمت اجاره بها فشار می‌آورد، زیرا مهاجران جدید در ابتدای ورود به کانادا اکثرا اجاره‌نشین هستند.

جیمی ژان با اشاره بر برنامه‌های سرمایه‌گذاری«هیدرو کبک» که به 35 هزار نیروی کار ساختمانی نیاز دارد، خاطرنشان کرد که کانادا به چه میزان نیروی کار مهاجر نیاز دارد.

با این حال، او اضافه کرد که این بحث برخلاف ایالات متحده در کانادا متعادل‌تر است و ما مثل دونالد ترامپ نیستیم که بگوییم مهاجرت خون ملت را مسموم می‌کند.

دولت کانادا پس از تشخیص نیاز به رشد پایدار در مسکن، برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و رشد جمعیت، در نوامبر 2023، ظرفیت پذیرش مهاجر خود را برای سال های 2025 و 2026 روی 500 هزار نفر تثبیت کرد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

سقف پذیرش دانشجویان بین المللی در کانادا محدود شد

اصلاحات در جهت کنترل افزایش جمعیت نیروی کار خارجی موقت

اقدامات فوری برای کاهش هزینه‌های مسکن و مواد غذایی

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339 یا 02191008338 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar