بازگشت سریع‌تر کانادایی‌ها به بازار کار
07 مارس 2011 - 12:06
بازدید 367
6

براساس تازه‌ترین گزارشی که توسط اداره آمار کانادا منتشر شده است، بعد از گذشت بحران اقتصادی اخیر در این کشور بازگشت نیروهای بیکار به بازار کار روندی به مراتب سریع تر از بحران قبلی، که در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ اتفاق افتاد، داشته است.  در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ میزان اشتغال در […]

ارسال توسط :
پ
پ

براساس تازه‌ترین گزارشی که توسط اداره آمار کانادا منتشر شده است، بعد از گذشت بحران اقتصادی اخیر در این کشور بازگشت نیروهای بیکار به بازار کار روندی به مراتب سریع تر از بحران قبلی، که در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ اتفاق افتاد، داشته است. 

در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ میزان اشتغال در کانادا به بالاترین حد خود رسید. در ۱۲ ماه بعد از آن بیش از ۴۰۰ هزار نفر بیکار شدند که درست در سال بعد از آن روند بازگشت به کار این عده با سرعت از سر گرفته شد.

سرشماری نیروی کار در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ نشان داد که در مجموع ۲۷ ماه طول کشیده تا تمام عده‌ای که طی دوره بحران اقتصادی از کار بیکارر شده بودند، دوباره به بازار کار برگردند. در مقابل در دهه ۸۰ و پس از بحران اقتصادی آن دوره، مدت زمان بهبود اوضاع اشتغال ۳۹ ماه به طول انجامید و در بحران اوایل دهه ۹۰ هم این زمان ۵۲ ماه طول کشید.

گرچه با وجود جبران شدن تعداد بیکاری در این دوره هنوز هم عده زیادی که تعدادشان بیشتر از قبل از دوره بحران نیز هست، بیکار هستند. در فاصله ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۰، تعداد بیکاران به ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت. این تعداد شامل کلیه  افرادی است که به عنوان بیکار تلقی می‌شوند، از جمله کسانی که به دنبال یافتن کار نیستند و در نتیجه به عنوان بخشی از نیروی کار محسوب نمی‌شوند.

میزان این افزایش کمتر از دو سال منتهی به دوران رکود بوده است به‌ویژه به این دلیل که جمعیت بیکاران طی دوران رکود اقتصادی با سرعت کمتری رشد کرد. با این وجود بر اساس یافته‌های این گزارش شاخص‌های متعددی برای کندی رشد تقاضا در بازار کار برشمرده شده است. برای مثال تعداد بیکاران، میزان بیکاری درازمدت و اشتغال به کارهای نیمه‌وقت بدون خواست شخصی، هنوز هم بالاتر از دوران بحران اقتصادی است.

در مقام مقایسه دیده می‌شود که نرخ بیکاری در کانادا و ایالات متحده امریکا در اوایل سال ۲۰۰۸ تقریبا برابر بود اما در تابستان همان سال فاصله‌ای بین این دو نرخ ایجاد شد و از آن زمان به بعد مدام این فاصله افزایش یافت. در پایان سال ۲۰۱۰، نرخ  بیکاری در امریکا هنوز بالای ۹ درصد بود در حالی‌که این نرخ در کانادا به کمی کمتر از ۷ درصد رسیده بود.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar