بازدید کنندگان زمان بیشتری برای درخواست «اجازه کار» در کانادا خواهند داشت
08 آوریل 2021 - 19:59
بازدید 463
6

اداره مهاجرت موقتاً به دارندگان ویزای بازدید کننده که پیشنهاد شغلی دارند، اجازه اقامت در کانادا و شروع به کار قبل از تأیید مجوز را می دهد. در پی همه گیری کرونا در سال 2020، کانادا به ساکنان موقت دارای پیشنهاد شغلی اجازه می داد بدون خروج از کشور برای «اجازه کار» خود اقدام کنند؛ […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت موقتاً به دارندگان ویزای بازدید کننده که پیشنهاد شغلی دارند، اجازه اقامت در کانادا و شروع به کار قبل از تأیید مجوز را می دهد.

در پی همه گیری کرونا در سال 2020، کانادا به ساکنان موقت دارای پیشنهاد شغلی اجازه می داد بدون خروج از کشور برای «اجازه کار» خود اقدام کنند؛ این قانون موقت، اخیراً تمدید شده است.

 

«اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) در ابتدا این سیاست را بین روز 24 آگوست 2020 و 31 مارس 2021 اعمال کرد. بر اساس آخرین گزارشات، اتباع خارجی در کانادا که دارای «وضعیت بازدید کننده» (visitor status) هستند، اکنون می توانند تا تاریخ 31 آگوست 2021، از این سیاست موقت بهره مند شوند.

 

طبق آخرین تغییرات در معیارهای واجد شرایط بودن، هر بازدید کننده ای که پیشنهاد شغلی معتبری دارد، قادر خواهد بود صرف نظر از تاریخ ورود به کانادا، برای درخواست «اجازه کار مختص کارفرما» اقدام کند.

 

پیش از این، بازدید کنندگان معمولاً باید قبل از آمدن به کانادا برای «اجازه کار» اولیه خود درخواست می دادند. اگر آنها هنگام تأیید اجازه کار، دارای «وضعیت بازدید کننده» و داخل کشور می بودند، برای فعال کردن آن باید کانادا را ترک کرده و دوباره بر می گشتند.

 

از روز پنجشنبه، اول آوریل، متقاضیانی که به دنبال بهره مندی از این قانون موقت هستند، باید:

  • در روزی که درخواست می دهند به عنوان «بازدید کننده» معتبر در کانادا باشند
  • با وضعیت معتبر در کانادا مانده باشند
  • پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشند
  • برای «اجازه کار مختص کارفرما» درخواست خود را از داخل کانادا ارائه دهند؛
  • این اجازه کار باید دارای «ارزیابی میزان تاثیر بر بازار کار» (LMIA) بوده، یا به واسطه یک پیشنهاد استخدام، از «LMIA» معاف شود (حداکثر تا روز 31 آگوست 2021)
  • سایر مراحل موردنیاز، مانند مدیکال و چک امنیتی، را پشت سر بگذارند

 

این سیاست موقت همچنین به متقاضیانی که طی 12 ماه گذشته، «اجازه کار» معتبری داشتند، امکان می دهد تا قبل از تأیید کامل درخواست اجازه کارشان، برای کارفرمای جدید خود کار کنند. برای شروع کار قبل از تأیید، متقاضیان باید مراحل مربوط به گرفتن مجوز برای کار را دنبال کنند. اولین قدم پس از اقدام، بررسی ویزای وب فرم «IRCC» است. دستورالعمل های بیشتر در وبسایت دولت موجود می باشد.

 

تمدید این سیاست به نفع بازدید کنندگانی است که توانسته اند با وجود محدودیت های سفر مربوط به کووید19، به کانادا بیایند. از ماه مارس 2020، مرزهای کانادا به روی بازدید کنندگان بسته شده است، مگر اینکه به دلایل ضروری (مانند پیوستن به خانواده) از آن معاف شوند.

 

بیش از 1000 نفر از افرادی که دارای «وضعیت بازدید کننده» هستند، از تابستان گذشته تا کنون، از طریق این سیاست عمومی درخواست «اجازه کار» داده اند.

 

منبع خبر: canada.ca, April 2021

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar