ایرانیان متقاضی ویزای موقت کانادا باید اثر انگشت ارائه دهند
21 سپتامبر 2013 - 4:22
بازدید 233
7

از یازدهم دسامبر ۲۰۱۳، ایرانیان در کنار ساکنان ۲۹ کشور دیگر، برای تقاضای ویزای موقت کانادا باید اثر انگشت و عکس ارائه دهند. براساس خبری که روزنامه تورنتواستار به تاریخ دوشنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد، شهروندان ۱۱ کشور جهان از ۲۳ اکتبر امسال باید در زمان ارائه تقاضای ویزا، اطلاعات بیومتریک خود را هم […]

ارسال توسط :
پ
پ

از یازدهم دسامبر ۲۰۱۳، ایرانیان در کنار ساکنان ۲۹ کشور دیگر، برای تقاضای ویزای موقت کانادا باید اثر انگشت و عکس ارائه دهند.

براساس خبری که روزنامه تورنتواستار به تاریخ دوشنبه ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر کرد، شهروندان ۱۱ کشور جهان از ۲۳ اکتبر امسال باید در زمان ارائه تقاضای ویزا، اطلاعات بیومتریک خود را هم که شامل اثر انگشت و عکس است ارائه دهند. این یازده کشور از جمله آلبانی، لیبی، کنگو و نیجریه به سه کشوری می‌پیوندند که پیش از این مشمول این مقرارت بودند.

هدف از این کار که بر اساس بخشی از اقدامات اجرایی قانون Protecting Canada’s Immigration System Act مصوب سال گذشته (۲۰۱۲) انجام می‌شود مبارزه با ورود غیرقانونی یا متقلبانه به کانادا است. کشورهایی که نام آنها در فهرست مورد اشاره آمده است از گروه کشورهایی هستند که آمار ردی در تقاضاهای ویزای آنها بالاست، تعدادی زیادی متقاضی پناهندگی از آنها وجود دارد، مدارک ناکافی یا تقلبی زیادی توسط متقاضیان آنها ارائه می‌شود و در مجموع، میل به ورود غیرقانونی و متقلبانه در میان متقاضیان دریافت ویزا در آنها بالاست.

براین اساس، متقاضیان ویزای موقت اعم از توریست‌ها، دانش‌جویان و شاغلان موقت، موظف هستند در مراکز طرف قرارداد اداره مهاجرت کانادا حاضر شوند تا عکس و اثر انگشت آنها ثبت شود و این بخشی از فرایند تقاضای ویزای کانادا خواهد بود. به علاوه ۸۵ دلار برای گردآوری این اطلاعات به هزینه‌های مربوط به درخواست ویزای کانادا در مورد این کشورها افزوده خواهد شد.

سپس از دسامبر ۲۰۱۳، شهروندان ۱۶ کشور دیگر از جمله، ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، لبنان و سوریه به این فهرست اضافه می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود در سال اول اجرای این برنامه، حدود ۲۰ درصد از ۳۰۰ هزار نفری که برای ورود به کانادا نیازمند به دریافت ویزا هستند مجبور شوند اطلاعات بیومتریک خود را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنند. البته کودکان، سالمندان و دیپلمات‌ها از این قانون مستثنا شده‌اند.

در این خبر مشخص نشده که با توجه به وضعیت روابط برخی کشورها نظیر ایران یا سوریه با کانادا، شرکتی که وظیفه گردآوری این اطلاعات را دارد چگونه در این کشورها فعالیت خواهد کرد اما قطعا در نوبت‌های بعدی جزییات بیشتری در این زمینه مشخص خواهد شد.

جزییات خبر را اینجا ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar