ایا برای ورود به بازار کار کانادا، نمره آیلتس ضروری است؟
19 اکتبر 2011 - 16:03
بازدید 315
7

این سوال یا سوالات مشابه این را تعداد زیادی از دوستان مطرح کرده‌اند. شما می‌دانید که مشاغل در کانادا را می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد. مشاغل رگولیتد و مشاغل غیررگولیتد. مشاغل رگولیتد مشاغلی هستند که فرد برای اینکه در بازار کار بتواند دقیقا تحت آن عنوان فعالیت کند باید یک مرجع معتبر در […]

ارسال توسط :
پ
پ

این سوال یا سوالات مشابه این را تعداد زیادی از دوستان مطرح کرده‌اند.
شما می‌دانید که مشاغل در کانادا را می‌توان به دو دسته عمده تقسیم کرد. مشاغل رگولیتد و مشاغل غیررگولیتد. مشاغل رگولیتد مشاغلی هستند که فرد برای اینکه در بازار کار بتواند دقیقا تحت آن عنوان فعالیت کند باید یک مرجع معتبر در ان فیلد شغلی که قانون مشخص کرده صلاحیتش را تایید کند.
معمولا یکی از شرایط بررسی صلاحیت فرد متقاضی، خصوصا درباره مهاجرانی که زبان اول آنها انگلیسی (یا فرانسه در کبک) نیست، بررسی وضعیت مهارت‌های زبانی وی است. اما این بررسی در همه مشاغل و در همه استان ها یکسان نیست. ممکن است در برخی رشته ها حالت اجبار داشته باشد (یعنی مرجع مورد نظر به متقاضی بگوید که باید حتما مدرک یک آزمون معتبر زبان با فلان میزان از حداقل‌ها را ارائه دهد) و در برخی رشته های دیگر حالت توصیه داشته باشد یعنی بگوید که اگر سطح زبان متقاضی این حداقل‌ها را نداشته باشد بعید است که وی بتواند در آزمون مربوطه یا بازار کار موفق شود. شما می‌توانید بسته به رشته خود و استانی که می‌خواهید در آن اقامت کنید این اطلاعات را کسب کنید و ببینید که ایا رشته شما رگولیتد است و اگر هست ارائه نمره زبان شرط دریافت مجوز هست یا نه.
اگر ارائه نمره زبان شرط باشد، همان نهاد مربوطه طیفی از آزمون‌های استاندارد را که می‌توانید نتایجش را ارائه دهید به شما معرفی می‌کند که همیشه ایلتس یکی از آنهاست اما آزمون مرسوم‌تر در امریکای شمالی تافل است. بیشتر این گونه مراکز علاوه بر این دو، حداقل نتایج ۲-۳ آزمون دیگر را هم می‌پذیرند و انتخاب آزمون با شماست. البته چون اکثر ایرانیان برای پروسه مهاجرت در ازمون ایلتس شرکت می‌کنند و نتایج این آزمون هم تا دو سال معتبر است می‌توانند از همان نتایج استفاده کنند.
اینها که بیان شد درباره اجبارها و مربوط به نهادهای رسمی است. سوال تکمیلی این است که بازار کار کانادا چه برخوردی دارد یعنی مثلا اگر شما مهندس عمران هستید و بخواهید در یک شرکت راه‌سازی در کانادا استخدام شوید ایا آنها از شما مدرک زبان مثلا نمره آیلتس طلب می‌کنند؟ خیر چنین نیست. فرض آنها این است که اگر شما برای این شغل تقاضا داده‌اید در حدی که نیاز بازار است از مهارت‌های زبانی برخوردار هستید. اگر شما در این زمینه ضعیف باشید، معمولا در مرحله تهیه رزومه یا مصاحبه شغلی مشخص می‌شود و آنها شما را استخدام نخواهند کرد. علاوه بر آن هر استخدامی یک دوره آزمایشی دارد و اگر در این فاصله سه تا شش ماه معلوم شود که مهارت‌های زبانی شما در حدی نیست که بتوانید از پس کار برایید ممکن است تبعاتی داشته باشد که به نوع قرارداد شما با شرکت و تصمیم کارفرما بازمی‌گردد.
پس در واقع، چه آن رشته به گونه‌ای باشد که شرط زبان به صورت اجبار، بخشی از پروسه اشتغال باشد و چه نه، لازم است که شما بدانید که بازار کار کانادا چه انتظاری از سطح مورد نیاز مهارت های زبانی شما دارد. ممکن است در شغلی این سطح، معادل ۶ آیلتس باشد و در شغلی دیگر ۷ و نیم.

 

همچنین در این زمینه، برای مطالعه اهمیت آمادگی در بازار کار کانادا از نظر مهارت‌های زبانی می‌توانید به مجموعه مقالات «الزام به دانستن زبان انگلیسی: نکاتی در مورد فراگیری زبان انگلیسی برای مهاجرین» و

همچنین به مجموعه مباحث تفاوت بین آنچه نمره زبان استاندارد به شما می‌دهد با واقعیت‌های بازار و

نهایتا نتایج بررسی‌های CIC در مورد اهمیت توانایی‌های زبانی مهاجران در میزان موفقیت آنها نگاه کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar