انعکاس رسانه‌ای تاثیر تصمیم دولت فدرال بر مهاجران ایرانی و کبک
28 دسامبر 2011 - 21:46
بازدید 522
13

آنچه در پی می‌آید ترجمه خبر فرانس-پرس است که به واسطه رفتار جدید دولت فدرال علیه ایرانیان متقاضی مهاجرت به کانادا در این رسانه انعکاس یافته است. تحریم ایران از سوی کانادا و زیان آن برای سرمایه‌گذاران مهاجر ایرانی به گفته کارشناسان، پیامد آخرین مورد تحریم ایران توسط کانادا که طی آن روند پذیرش و […]

ارسال توسط :
پ
پ

آنچه در پی می‌آید ترجمه خبر فرانس-پرس است که به واسطه رفتار جدید دولت فدرال علیه ایرانیان متقاضی مهاجرت به کانادا در این رسانه انعکاس یافته است.

تحریم ایران از سوی کانادا و زیان آن برای سرمایه‌گذاران مهاجر ایرانی

به گفته کارشناسان، پیامد آخرین مورد تحریم ایران توسط کانادا که طی آن روند پذیرش و جریان ورود سرمایه‌گذاران ایرانی به این کشور متوقف شده، می‌تواند این باشد که استان کبک میلیون‌ها دلار سرمایه را از دست بدهد.    

در ماه نوامبر کانادا سومین دور تحریم‌های خود علیه دولت ایران را، که از ماه جولای به این سو و به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای این کشور آغاز شده بود، اعلام کرد. هدف در این تحریم‌ها «تقریبا همه مبادلات و مبادلات» با ایران است. آقای وینسنت والایی، وکیل مونترالی، در این‌باره به Agent France Press گفت که گرچه استثنائاتی هم برای این قانون در نظر گرفته شده اما با اجرای آن به صورت جدی مانع از ورود ایرانیانی خواهند شد که قصد دارند تا از طریق انتقال سرمایه به کانادا مهاجرت کنند، زیرا طبق این قانون آنها دیگر نمی‌توانند در کانادا حساب بانکی افتتاح کنند. 

اما باید توجه داشت که ایرانی‌ها بعد از چینی‌ها دومین گروه بزرگ مهاجران سرمایه‌گذاری به کانادا را تشکیل می‌دهند. بر اساس اطلاعات موجود تنها در استان فرانسه زبان کبک در سال ۲۰۱۰ آنان ۱ هزار و ۶۵۹ مورد تقاضای ویزای سرمایه‌گذاری ارائه نموده‌اند و این در حالی است که این رقم در مورد سرمایه‌گذاران چینی ۵ هزار و ۹۹۹ پرونده بوده است.

به گفته آقای ایمان صادق، وکیل شرکت Industrielle Alliance، هر کارآفرین سرمایه‌گذار طبق برنامه دولت موظف است تا طی پنج سال سرمایه‌ای معادل حدود ۸۰۰ هزار دلار (۷۸۴ هزار دلار) را در یک بانک به ودیعه بگذارد.

اما در ۲۲ ماه دسامبر وزیر اداره مهاجرت استان کبک به‌طور خلاصه اعلام کرد که از این پس وزارتخانه تحت امر وی هیچ تقاضایی را از سرمایه‌گذاران ایرانی نخواهد پذیرفت و ارائه توضیحات بیشتر را به دولت مرکزی واگذار نمود.  

در همین مدت بانک‌ها نیز اعلام کردند که از این پس حسابی برای متقاضیان مهاجرت ایرانی مقیم ایران افتتاح نخواهند کرد و بنابر این بعد از این نمی‌توانند وامی هم به آنها ارائه دهند.

آقای صادق می‌گوید: «کامیونیتی ایرانیان نسبت به این موضوع بسیار حساس شده است.» و تذکر داد که این قانون جدید می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر آن دسته از شرکت‌های کانادایی داشته باشد که با ایران مبادلات تجاری از نوع صادرات یا واردات دارند و همین طور خانواده‌های بسیاری را متاثر سازد که فرزندانشان در کانادا تحصیل می‌کنند و خود آنها نیز هیچ ارتباط یا وابستگی خاصی با دولت ایران ندارند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar