انتخاب شماره 158 اکسپرس انتری
06 آگوست 2020 - 15:44
بازدید 404
9

«اداره مهاجرت کانادا»، انتخاب دیگری را برگزار و از متقاضیان دعوت کرده است برای اقامت دائم درخواست بدهند. این انتخاب،  شامل تمامی برنامه های مهاجرتی «سیستم اکسپرس انتری» می شود. اداره مهاجرت کانادا، 3900 «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) جهت اقامت دائم، در انتخاب پنجم آگوست صادر کرد. متقاضیان در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) […]

ارسال توسط :
پ
پ

«اداره مهاجرت کانادا»، انتخاب دیگری را برگزار و از متقاضیان دعوت کرده است برای اقامت دائم درخواست بدهند. این انتخاب،  شامل تمامی برنامه های مهاجرتی «سیستم اکسپرس انتری» می شود.

اداره مهاجرت کانادا، 3900 «دعوت نامه برای درخواست» (ITA) جهت اقامت دائم، در انتخاب پنجم آگوست صادر کرد. متقاضیان در «سیستم جامع رتبه بندی» (CRS) به حداقل امتیاز 476 نیاز داشتند تا در این دور از انتخاب، دعوت شوند.

«اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) در سال 2020، تقریبا ًهر دو هفته یک بار، 3900 دعوت نامه از طریق «سیستم اکسپرس انتری» صادر کرده است. در حالی که از هجدهم مارچ تا هشتم جولای، برگزاری انتخاب در تمامی برنامه های مهاجرتی خود را به تعویق انداخت و فقط متقاضیان مشمولِ دو برنامه خاص را هدف قرار داد که این اتفاق از ماه گذشته تغییر کرد. در تاریخ هشتم جولای، « IRCC» قبل از بازگشت به انتخابِ متقاضیان از برنامه های خاص، در 22 و 23 جولای، انتخابی را برگزار کرد که شامل تمامی برنامه های مهاجرتی اش بود. این موضوع نشان می دهد که « IRCC» احتمالا شروع به برگزاری متناوب این انتخاب ها می کند، زیرا شرایط در حال بازگشت به حالت عادی است.

 

تعداد دعوت نامه های صادر شده در سال 2020 تحت تأثیر تغییرات موقت سیاست مهاجرت نبوده و در طول سال ثابت مانده است. سال 2020 با دو انتخاب در ژانویه و صدور 3400 دعوت نامه آغاز شد و با یک انتخاب و صدور 3500 دعوت نامه و رکورد صدور 4500 دعوت نامه در ماه فوریه ادامه یافت. از ماه مارچ، « IRCC»، 21 انتخاب برگزار و نزدیک به 40هزار دعوت نامه صادر کرده است.

 

«سیستم اکسپرس انتری»یک برنامه کاربردی است که مجموعه ای از متقاضیان را برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی کانادا مدیریت می کند: برنامه «نیروی کار ماهر فدرال»، برنامه «نیروی متخصص فدرال» و «برنامه تجربه کانادایی». برای متقاضیان با بالاترین امتیاز در «استخر سیستم اکسپرس انتری»، در دوره های منظم انتخاب، دعوت نامه صادر می شود.

 

انتخاب پنجم آگوست، بیست و پنجمین انتخاب در سال 2020 بود و تعداد کل دعوت نامه های صادر شده در سال جاری را به 61600 رساند که رکورد جدیدی برای صدور دعوت نامه تا این تاریخ است. در انتخاب دور قبلی یعنی در هشتم جولای، حداقل امتیاز برابر 478 بود که در انتخاب جدید این امتیاز به 476 رسیده است که دو عدد کمتر از امتیاز قبلی است.

 

امتیاز بالاتر « CRS»، تابعی از متقاضیان برنامه «نیروی متخصص فدرال» است که یک بار دیگر صدور دعوت نامه ها را تضمین می کند. در انتخاب پنجم آگوست دعوت نامه هایی برای متقاضیانی با امتیاز بالاتر « CRS» ارسال شدند. اگر سیاست های «سیستم اکسپرس انتری» IRCC تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار نمی گرفت، این متقاضیان ماه ها پیش دعوت نامه هایشان را دریافت کرده بودند.

 

فاصله زمانی بین برگزاری انتخاب ها عامل مهمی است که می تواند در حداقل امتیاز « CRS» تأثیر بگذارد. فاصله زمانیِ بیشتر بین انتخاب ها بدین معنی است که تعداد بیشتری از متقاضیان برای ارسال پروفایل به «استخر اکسپرس انتری» فرصت دارند.

 

« IRCC» در این انتخاب، قانون «عدم تساوی» را اعمال کرده که تاریخ و زمان استفاده شده در آن، 27 جولای 2019، ساعت 01:02:47 «به وقت هماهنگ جهانی» بوده است. این نکته بدین معناست که کلیه متقاضیان با امتیاز « CRS» بالاتر از 476 و همچنین آن دسته از متقاضیان با امتیاز 476 که مشخصات خود را قبل از این تاریخ ثبت کرده باشند؛ در این دور از انتخاب، « ITA » دریافت می کنند.

از این قانون برای تفکیک متقاضیانی استفاده می شود که امتیاز « CRS» برابر دارند. امتیاز « CRS»، همچنان عامل اصلی در انتخاب متقاضیانی است که برای درخواست اقامت دائم دعوت می شوند. متقاضیان واجدالشرایط به «استخر اکسپرس انتری» وارد شده و بر اساس امتیاز « CRS»شان رتبه بندی می شوند. عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار تخصصی و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی دارند.

 

داشتن «پیشنهاد شغلی» برای واجدالشرایط بودن در «سیستماکسپرس انتری» موردنیاز نیست، اما « CRS» امتیازاتی را به دارندگان آن اعطا می کند.

 

تعداد مشخصی از متقاضیان با بالاترین امتیاز دعوت شده اند تا از طریق انتخاب های منظم از «استخر سیستم اکسپرس انتری» که معمولاً هر دو هفته یک بار انجام می شوند، برای اقامتِ دائم کانادا درخواست بدهند. دولت کانادا برای درخواست های اقامتِ دائم که از طریق «سیستم اکسپرس انتری» ارسال می شوند، مهلت پردازش شش ماهه در نظر گرفته است.

 

منبع خبر: CIC News, August 05, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar