انتخاب شماره 156 اکسپرس انتری
22 جولای 2020 - 21:16
بازدید 413
3

کانادا از 557 متقاضی «اکسپرس انتری» دعوت کرد تا برای اقامتِ دائم کانادا درخواست بدهند. گفتنی است فقط از متقاضیانی دعوت به عمل آمده که قبلا توسط « PNP» یا «برنامه مهاجرتی انتخاب استان » انتخاب شده بودند. «حداقل امتیاز» برای این انتخاب در «سیستم رتبه بندی جامع» یا (CRS) امتیازی معادل 687 بوده که […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا از 557 متقاضی «اکسپرس انتری» دعوت کرد تا برای اقامتِ دائم کانادا درخواست بدهند.

گفتنی است فقط از متقاضیانی دعوت به عمل آمده که قبلا توسط « PNP» یا «برنامه مهاجرتی انتخاب استان » انتخاب شده بودند. «حداقل امتیاز» برای این انتخاب در «سیستم رتبه بندی جامع» یا (CRS) امتیازی معادل 687 بوده که کمترین امتیاز CRS برای  انتخاب اختصاصیPNP در سال 2020 به شمار می رود.

 

این متقاضیان، پیشتر موفق به کسب نامزدی استان شده بودند و 600 امتیاز دیگر به امتیاز کلی آنها افزوده شده بود. این مسئله بدین معناست که بدون نامزدی استانی، امتیاز « CRS » متقاضیانی که «دعوتنامه برای درخواست» (ITA) در این دوره دریافت کرده اند، معادل 87 است.

 

این نهمین انتخاب اختصاصی PNP از زمانی است که کانادا مرزهای خود را در ماه مارس و برای پیشگیری از شیوع کرونا بسته است. از آن زمان، الگوی انتخاب توسط «سیستم اکسپرس انتری» بدین ترتیب است که به تناوب کسانی را از میان متقاضیان با نامزدی استان، و کسانی که از طریق «تجربه کانادایی» (CEC) اقدام می کنند، نامزدانی را انتخاب و دعوت می کند.

 

هدف انتخاب های اکسپرس انتری، متقاضیان CEC هستند که معمولا حداقل امتیاز CRS شان بسیار پایین است. از ماه مارس، حداقل امتیاز CRS در انتخاب های CEC دائما در حال کاهش بوده، به طوری که جدیدترین انتخاب CEC شاهد کمترین امتیاز حداقلی بوده است.

 

«اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) از رویه «عدم تساوی» (tie-break) برای انتخاب های اخیر از استخر اکسپرس انتری استفاده کرده است. این قانون برای تفکیک متقاضیانی به کار می رود که امتیاز CRS برابری دارند.

 

در این انتخاب، قانون عدم تساوی اعمال شده است و تاریخ و زمان استفاده شده در آن 11 نوامبر 2019، ساعت 8:51:21 «به وقت هماهنگ جهانی» بوده است. این نکته بدین معنی است که کلیه متقاضیان با امتیاز CRS بالاتر از 687 و همچنین آن دسته از متقاضیان با امتیاز 687 که مشخصات خود را قبل از این تاریخ ثبت کرده اند؛ در این دور از انتخاب، ITA دریافت کرده اند.

 

با اینکه IRCC از برنامه معمول انتخاب های جامع خود که هر دو هفته یک بار، روزهای چهارشنبه برگزار می شد، فاصله گرفته است اما برای دستیابی به اهداف «اکسپرس انتری» همچنان رو به جلو حرکت می کند. هدف اکسپرس انتری برای سال 2020، صدور 85 هزار و 800 دعوتنامه است که از این تعداد تاکنون 54 هزار و 357 دعوتنامه صادر شده است. در مقایسه با همین زمان در سال 2019، 45 هزار و 400 دعوتنامه صادر شد.

 

برنامه مهاجرت کانادا توسط دولت فدرال اداره می شود. «سیستم اکسپرس انتری» منبع اصلی کارگران بین المللی ماهر در کانادا است. این برنامه در سال 2015 برای مدیریت استخر متقاضیان برای سه برنامه مهاجرتی فدرال معرفی شد: برنامه نیروی متخصص فدرال، برنامه نیرویِ کار ماهر فدرال و کلاس تجربه کانادا. متقاضیان واجد شرایط به استخر اکسپرس انتری وارد شده و بر اساس امتیاز CRS شان رتبه بندی می شوند. عواملی مانند سن، تحصیلات، سابقه کار تخصصی و مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی، نقش تعیین کننده ای در رتبه بندی دارند.

 

از متقاضیان دارای بالاترین امتیاز دعوت می شود تا از طریق انتخاب های منظم «اکسپرس انتری» برای اقامت دائم کانادا درخواست ارائه بدهند. متقاضیان اکسپرس انتری که امتیازشان کمتر از حداقل امتیاز CRS است، گزینه های متنوعی برای بهبود امتیاز خود دارند که بهترین آنها نامزدی استانی است. بیشتر استان های کانادا و دو قلمرو آن، دارای جریان های PNP پیشرفته هستند که با «سیستم اکسپرس انتری» ارتباط دارند. برنامه های نامزد استانی، باعث افزایش قابل توجه امتیاز می شوند و دعوت نامه برای درخواست، جهت اقامت دائم کانادا را تضمین می کنند.

 

کانادا در سال جاری، از 54 هزار و  357متقاضی مهاجرت دعوت کرده است تا برای اقامت دائم درخواست بدهند.

منبع خبر: CIC News, July 22, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar