امسال پولم را کجا سرمایه‌گذاری کنم؟
17 آوریل 2012 - 14:13
بازدید 156
8

بهنام راد سال ۲۰۱۲ رسید، امیدوارم که تا به حال در سال جدید میلادی ایام خوبی داشته‌اید. آیا اهدافتان را برای سال جدید نوشته‌اید؟ یا اینکه شما هم مثل مایاها اعتقاد دارید که امسال آخرالزمان است وگفتید که «چه هدفی؟ امسال را خوش می‌گذرانم» البته آن هم برای خودش هدفی است، هدف درستی نیست ولی […]

ارسال توسط :
پ
پ

بهنام راد

سال ۲۰۱۲ رسید، امیدوارم که تا به حال در سال جدید میلادی ایام خوبی داشته‌اید.

آیا اهدافتان را برای سال جدید نوشته‌اید؟ یا اینکه شما هم مثل مایاها اعتقاد دارید که امسال آخرالزمان است وگفتید که «چه هدفی؟ امسال را خوش می‌گذرانم» البته آن هم برای خودش هدفی است، هدف درستی نیست ولی به هر حال.

اگر در ترافیک گیر نکرده‌اید و با یک انگشت از میله اتوبوس و مترو آویزان نیستید و یا همین چند لحظه پیش مجله را از دهان بچه دوساله‌تان که داشت مجله را مثل همبرگر می‌خورد بیرون نکشیده‌اید- البته اگر من جای شما بودم، همین مقاله را نگه می‌داشتم و بقیه مجله را به بچه پس می‌دادم چون بهتر از این مقاله مطلب دراین مجله پیدا نمی‌کنید- حالا از شما می‌خواهم که یک کاغذ سفید بردارید و بالای صفحه بنویسید: کجا؟ چی؟ چطور؟ و درادامه بنویسید:

۱- شغل ۲- مسائل مالی ۳- فعالیتهای فیزیکی ۴- روابط خانوادگی ۵- روابط اجتماعی

اینها حداقل پنج موردی است که شما باید برایشان در زندگی‌تان هدف تعیین کنید.

حالا ازخودتان بپرسید که یکسال، دوسال، پنج سال و ده سال ازالان می‌خواهید کجا کار کنید، مشغول به چه کاری باشید و چقدردر کارتان موفق باشید. در ارتباط با مسائل مالی، یکسال، دوسال، … ازالان چه مقدارمی‌خواهید درآمد داشته باشید ومی‌خواهید پول‌تان را کجا سرمایه‌گذاری کنید و می‌خواهید با پول‌تان چکار بکنید.

مطمئن هستم که موضوع را درک کردید.

نکته مهم این است که درابتدا ذهنتان را رها کنید، بگذارید پرواز کند، بگذارید همه مرزها را بشکند، بگذارید به دست نیافتنی‌ها فکرکند. در هر کدام از آن پنج حوزه، هر کاری که دوست دارید انجام بدهید، هرچه که دوست دارید بدست آورید، هرکجا که

می‌خواهید بروید فکرکنید و بر روی کاغذ بنویسید. تمام آرزوهایتان را بنویسید حتی اگر کودکانه و کمی احمقانه به نظر برسد؛ بعد از اینکه کلی از نوشتن آرزوهای‌تان لذت بردید، وقت آن می‌رسد که بطور واقع‌بینانه به آن اهداف نگاه کنید. «بطور واقع‌بینانه» منظورم این است که اگر سال گذشته پنجاه هزار دلار درآمد داشته‌اید، نمی‌توانید امسال یک میلیون درآمد داشته باشید. شما نمی‌توانید ذهن‌تان را گول بزنید. اگرهدف غیرواقعی و دست نیافتنی باشد، ذهنتان به شما پشت می‌کند و شما و هدفتان را تنها می‌گذارد….

برای مطالعه متن کامل این مقاله تحلیلی در سایت نشریه پرنیان، اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar