اقدامات اداره مهاجرت کانادا جهت حمایت از دانشجویان بین‌المللی
14 سپتامبر 2020 - 17:44
بازدید 428
10

«اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) خلاصه ای از اقدامات موقتی را منتشر کرده است که برای حمایت از دانشجویان بین المللی، مجوزهای تحصیلی و مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی صادر می شوند.   اجرای محدودیت های سخت گیرانه سفر برای کنترل شیوع کرونا در ماه های اخیر، تأثیر زیادی بر برنامه های […]

ارسال توسط :
پ
پ

«اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) خلاصه ای از اقدامات موقتی را منتشر کرده است که برای حمایت از دانشجویان بین المللی، مجوزهای تحصیلی و مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی صادر می شوند.

 

اجرای محدودیت های سخت گیرانه سفر برای کنترل شیوع کرونا در ماه های اخیر، تأثیر زیادی بر برنامه های مهاجرت کانادا گذاشته است. محدودیت های سفر، در کنار سایر موارد، ورود دانشجویان بین المللی به کانادا را محدود کرده است. بر اساس دستورالعمل دولت فدرال، فقط سه دسته از دانشجویان بین المللی می توانند وارد کانادا شوند:

  • دانشجویان بین المللی که دارای مجوز تحصیلی معتبر هستند
  • دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیلی شان در تاریخ هجدهم مارچ یا قبل از آن تائید شده است
  • دانشجویان بین المللی که از ایالات متحده وارد کانادا می شوند

 

کانادا به سهم مهم دانشجویان بین المللی در وضعیت اجتماعی و اقتصادی این کشور، آگاه است. در همین راستا، اقدامات مختلفی  انجام شده است تا امکان تحصیل دانشجویان بین المللی در کانادا فراهم شود. این اقدامات شامل پروسه دریافت اجازه تحصیل دومرحله ای و امکان شروع تحصیل به صورت آنلاین هم می شود. پیشتر اعلام شده بود که زمان مزبور، برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نیز محاسبه می شود.

 

برای کسانی که این تغییرات را دنبال می کنند یا ممکن است درخواست هایشان تحت تأثیر تغییرات مذکور قرار بگیرد، در اینجا مروری بر سیاست های موقت فعلی در مورد تحصیل در کانادا آورده شده است. این اطلاعات بر اساس آخرین اقدامات برای حمایت از دانشجویان بین المللی که از همه گیری کرونا تأثیر گرفته اند در وب سایت دولت کانادا منتشر شده است.

 

مجوزهای تحصیلی

  1. همه گیری کرونا، تهیه مدارکی را که معمولاً دانشجویان بین المللی برای دریافت مجوز تحصیلی در کانادا نیاز دارند، دشوار کرده است. برای رفع این مشکل، «IRCC» یک فرآیند دریافت اجازه تحصیل دومرحله ای را به اجرا گذاشته است که امکان شروع ترم پاییز به صورت آنلاین را بدون نیاز به اجازه تحصیل نهایی، برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

 

  1. کسانی که نتوانسته اند اطلاعات بیومتریک (انگشت نگاری)، نتایج معاینه پزشکی مهاجرتی یا سایر اسناد موردنیاز را ارائه دهند، هنوز هم می توانند مجوز تحصیلی دریافت کنند. افرادی که در مرحله اول تائید شده اند،پیشاپیش اجازه تحصیل دارند.

 

بنا به اعلام «IRCC»، درخواست های کامل مجوز تحصیلی که قبلاً ارسال شده اند، در اسرع وقت پردازش می شوند. دانشجویانی که هر دو مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، پس از رفع محدودیت های سفر، می توانند به کانادا سفر کنند.

 

برنامه مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

پس از اینکه دانشجو برنامه تحصیلی خود را در یک موسسه آموزشی موردتائید در کانادا (دانشگاه یا کالج) به پایان برساند، می تواند برای سه سال «مجوز کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) کسب کند. طول مدت نهایی «PGWP» به طول مدت تحصیل فرد در یک مؤسسه آموزش عالی کانادا بستگی دارد.

 

پیش از همه گیری، یادگیری از راه دور برای کسب «PGWP» پذیرفته نبود. طی ماه های گذشته، «IRCC» مرتباً اعلام کرده است که از این پس یادگیری آنلاین برای دریافت «PGWP»، در نظر گرفته می شود.

 

  1. در حال حاضر، دانشجویان می توانند تا 30 آپریل 2021 از خارج از کشور و به صورت آنلاین تحصیل کنند و صلاحیت آنها برای دریافت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی دچار مشکل نمی شود، البته مشروط به اینکه حداقل نیمی از تحصیل خود را در کانادا گذرانده باشند.

 

  1. علاوه بر این، دانشجویانی که در برنامه های تحصیلی هشت تا دوازده ماهه ثبت نام کرده اند که از ترم های بهار، تابستان یا پاییز (می-سپتامبر) 2020 شروع شده است، می توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی درخواست دهند. دانشجویانی که کل دوره تحصیلشان را در خارج از کشور تکمیل کنند، نیز حائز شرایط هستند

 

  1. سرانجام، دانشجویانی که برای برنامه های تحصیلی ثبت نام کرده اند که بین ماه های می و سپتامبر سال 2020 شروع می شوند و تا 30 آپریل 2021، دانشجویان این برنامه های تحصیلی را به صورت آنلاین می گذرانند و همچنین قرار است که از بیش از یک برنامه تحصیلی فارغ التحصیل شوند، می توانند برای درخواست «PGWP» در آینده، طول مدت برنامه های تحصیلی خود را ترکیب کنند. شرط گذراندنِ حداقل نیمی از مدت تحصیل در کانادا، در مورد این دانشجویان نیز صدق می کند.

 

دانشجویانی که پیشاپیش در کانادا به سر می برند

بنا به اعلام «IRCC»، دانشجویانی که پیشاپیش و برای ترم های زمستان، بهار یا تابستان 2020 در کانادا هستند،

  • اگر ضرورت دارند که بیش از پنجاه درصد از برنامه تحصیلی خود را به صورت آنلاین بگذرانند؛ یا
  • برنامه تحصیلی خود را از تمام وقت به پاره وقت تغییر دهند؛ یا
  • به دلیل تعطیلی کلاس های حضوری، مرخصی تحصیلی بگیرند؛

صلاحیت خود را برای دریافت «PGWP» از دست نخواهند داد.

 

منبع خبر: CIC News, September 13, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar