افزایش قابل توجه آمار مردودین در دریافت شهروندی کانادا
24 سپتامبر 2012 - 10:00
بازدید 370
7

کانادا طی یک‌سال گذشته که به مقابله جدی با متقلبان امر مهاجرت مبادرت ورزیده، بیش از ۱۱ هزار نفر را که با دروغ و ارائه مدارک تقلبی قصد برخورداری از حق شهروندی یا تمدید وضعیت اقامت دائم خود را داشته‌اند شناسایی و از دستیابی به خواسته‌اشان محروم ساخته است. آقای جیسن کنی، وزیر اداره مهاجرت […]

ارسال توسط :
پ
پ

کانادا طی یک‌سال گذشته که به مقابله جدی با متقلبان امر مهاجرت مبادرت ورزیده، بیش از ۱۱ هزار نفر را که با دروغ و ارائه مدارک تقلبی قصد برخورداری از حق شهروندی یا تمدید وضعیت اقامت دائم خود را داشته‌اند شناسایی و از دستیابی به خواسته‌اشان محروم ساخته است.

آقای جیسن کنی، وزیر اداره مهاجرت و شهروندی و تنوع فرهنگی، به‌تازگی اعلام داشته است که کانادا در تلاش است تا حق اقامت دائم یا شهروندی کسانی را که مطابق قانون عمل نکرده، شرایط لازم را احراز ننموده‌ یا  در مورد آن دروغ گفته‌اند، از آنان سلب نماید. وی ضمن تکرار جمله معروف خود که «حق شهروندی کانادا فروختنی نیست» گفت که اداره متبوع وی (CIC)، بررسی در مورد پرونده ۳ هزار و ۱۰۰ شهروندی که این حق را با تقلب تصاحب نموده بودند، آغاز نموده است.

قرار است در مورد وضعیت حدود ۵ هزار نفر دارای حق اقامت دائم، که تصور می‌رود این حق را با تقلب دریافت کرده‌اند و اغلب آنها نیز به احتمال زیاد در خارج از کانادا زندگی می‌کنند، در صورت اقدام برای ورود به خاک کانادا و تلاش برای دریافت حق شهروندی «اقدامات امنیتی بیشتر» صورت گیرد. 

آقای کنی همچنین گفت که به دلایل متعدد دیگری نیز قرار است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز به دلیل احتمال ارائه تقاضا در آینده به دقت تحت نظارت قرار داشته باشند.

بنا بر قوانین مهاجرتی کانادا، یک دارنده حق اقامت دائم باید علاوه بر توانایی صحبت به یکی از دو زبان رسمی در کانادا (انگلیسی یا فرانسه)، از مدت زمان چهار سال پیش از درخواست شهروندی خود، سه سال را در کانادا اقامت داشته باشند.

به جز برخی موارد استثنا، افراد برای کسب حق اقامت دائم کشور باید از مدت پنج سال دو سال را در کانادا حضور فیزیکی داشته باشند.  

آقای کنی در ضمن سخنان خود به آن‌دسته از مشاوران متقلب و بی‌اخلاق مهاجرت اشاره کرد که با ارائه راهنمایی‌های خلاف افراد را برای تهیه مدارک جعلی اقامت در کانادا و دریافت حق شهروندی یاری می‌کنند. وی گفت: «برخی افراد حتی حاضرند که برای به دست آوردن مدارک صوری و غیرواقعی جهت اثبات زندگی و حضور در کانادا بیش از ۲۵ هزار دلار هزینه کنند.»

وی افزود که تا به امروز بیش از ۶۰۰ مورد مقیم دائم از کشور اخراج شده یا اجازه ورود به کانادا به آنها داده نشده است، حدود ۵۰۰ مورد تقاضای دریافت حق شهروندی نیز مردود شده زیرا متقاضیان دارای شرایط لازم نبوده‌اند و حدود ۱ هزار و ۸۰۰ متقاضی که اداره مهاجرت به بررسی بیشتر در مورد تقاضای آنها برای شهروندی اقدام نموده بوده نیز از تقاضای خود انصراف داده‌اند.

وی همچنین کلیه کسانی که اطلاعاتی در مورد تقلبات مهاجرتی دارند خواسته و آنان را تشویق نموده است تا این موارد را به اداره وی یا دیگر ادارات مرتبط از جمله پلیس RCMP یا اداره خدمات مرزی کانادا گزارش دهند. 

طی شش سال گذشته، سیستم مهاجرتی کانادا که عزم خود را برای جلب بهترین‌های دنیا به کشور جزم کرده، بالاترین رقم ردی تقاضاهای مهاجرتی در تاریخ مهاجرتی کانادا را نیز داشته است.

برای مشاهده  اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar