افزایش شهریه دانشگاه‌های کبک
18 دسامبر 2023 - 9:15
بازدید 341
10

دانشجویان غیر استانی باید ۱۲ هزار دلار برای تحصیل در کبک بپردازند دولت کبک به طور رسمی میزان شهریه‌ای که دانشجویان غیر استانی برای تحصیل در این استان باید بپردازند را اعلام کرد. همچنین این دولت استانی اعلام کرد که دانشجویان غیر کبکی برای فارغ التحصیلی ملزم به یادگیری زبان فرانسه هستند. پاسکال دیری (Pascale […]

ارسال توسط :
پ
پ

دانشجویان غیر استانی باید ۱۲ هزار دلار برای تحصیل در کبک بپردازند

دولت کبک به طور رسمی میزان شهریه‌ای که دانشجویان غیر استانی برای تحصیل در این استان باید بپردازند را اعلام کرد. همچنین این دولت استانی اعلام کرد که دانشجویان غیر کبکی برای فارغ التحصیلی ملزم به یادگیری زبان فرانسه هستند.

پاسکال دیری (Pascale Déry)، وزیر آموزش عالی کبک، در نامه‌ای به روسای سه دانشگاه انگلیسی زبان کبک، مک گیل، کنکوردیا و بیشاپ، تأیید کرد که شهریه دانشجویان غیر استانی 30 درصد افزایش یافته و  از 9000 دلار به حداقل 12000 دلار  در سال خواهد رسید. پیشنهاد اولیه این بود که افزایش شهریه به 17000 دلار برسد. 

رئیس دانشگاه مک گیل افزایش شهریه‌ها را «ویرانگر» ‌خواند و قصد دارد از نخست وزیر فرانسوا لوگو بخواهد تا این تصمیم را لغو کند.

دیپ ساینی (Deep Saini)، رئیس و فابریس لابو (Fabrice Labeau) معاون دانشگاه مک گیل اظهار کرده‌اند: «ما پیشنهادات متفکرانه و واقع بینانه به دولت ارائه کرده‌ایم، اما دولت این پیشنهادها را علیه ما قرار داده است. ما این تصمیم دولت را فقط  یک حمله هدفمند به موسساتی می‌ببینم که صدها سال بخشی از کبک بوده‌اند و این خدمتی به کبک نمی‌کند.»

ساینی خاطرنشان می‌کند که این دانشگاه در بیش از 185 کشور جهان دانش آموخته دارد.

طبق نامه وزیر آموزش عالی کبک، تنها دانشگاه بیشاپز، واقع در شربروک، همچنان مجاز به پذیرش تعداد ثابتی از دانشجویان خارج از استان (825 دانشجو) با شهریه فعلی 9000 دلار خواهد بود. 

بودجه جمع آوری شده توسط این اقدامات برای افزایش بودجه دانشگاه‌های فرانسوی زبان استفاده خواهد شد.

مهارت‌های زبان فرانسه

دولت کبک همچنین از دانشگاه‌های انگلیسی زبان می‌خواهد که مهارت‌های دانشجویان در زبان فرانسه را  توسعه دهند.  

دولت با اشاره به کاهش جمعیت فرانسه زبان در کبک، به‌ویژه مونترال، در مورد نیاز فوری به اقدام در مورد فرانسوی ‌کردن دانشجویان کانادایی و بین‌المللی تاکید کرد.

دولت کبک از مؤسسات خواسته است تا اطمینان حاصل کنند که از سال 2025 تا 2026، 80 درصد از دانشجویان جدید غیر کبکی که در برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی ثبت نام کرده‌اند، تا پایان دوره کارشناسی خود حداقل به سطح 5 زبان فرانسه برسند.

اگر دانشگاه‌ها به این هدف نرسند ممکن است با جریمه‌های مالی روبرو شوند.

دانشگاه بیشاپ نیز باید همان الزامات مربوط به زبان فرانسه را مانند همتایان خود تعیین کند، اما بودجه آن مشروط به تحقق این هدف نخواهد بود.

ساینی در نامه‌ای که بعد از ظهر پنجشنبه به دانشجویان مک‌گیل ارسال کرد، گفت که گستره الزامات مربوط به زبان فرانسه غیرمنطقی است.

او نوشت: «انتظار دولت مبنی بر اینکه 80 درصد از دانشجویان خارج از کبک در مقطع کارشناسی به سطح متوسطی از زبان فرانسه دست یابند، کاملاً غیر واقعی است.»

به عقیده فابریس لابو، ‌‌این امر نه تنها بر جذب دانشجویان خارج از استان بلکه بر جذب دانشجویان بین المللی نیز تأثیر می‌گذارد.

بسیاری از دانشجویان جذب فرهنگ منحصر به فرد و غنی کبک می‌شوند و برای یادگیری زبان فرانسه تلاش می‌کنند تا پس از فارغ‌التحصیلی زندگی خود را در این استان بسازند. اما دانشجویی که دانش فرانسوی ندارد، به طور متوسط به یک ترم کامل نیاز دارد تا به سطح متوسطی در این زبان برسد و این کار یک ترم اضافی می‌طلبد. در این صورت اکثر دانشجویان ترجیح خواهند داد که جای دیگری را جهت تحصیل انتخاب کنند. 

ساینی گفته است که اقدامات جدید شهرت کبک را در سراسر جهان «لکه‌دار» خواهد کرد و قول داده است به فشار بر علیه آنها ادامه دهد.

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

تغییرات مهم مهاجرتی کبک

گشایش برنامه سرمایه‌گذاری کبک از اول ژانویه

طرح ظرفیت پذیرش مهاجر کبک برای سال‌های ۲۰۲۵-۲۰۲۴

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های 02191008339، 02191008338 یا 02159174000 تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان  ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+1)5799579293 و 9034941456(+98) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar