افزایش تعداد ویزاهای خانوادگی در سال ۲۰۱۲
11 می 2013 - 22:39
بازدید 393
7

وزیر مهاجرت، شهروندی و تنوع فرهنگی، آقای جیسن کنی، به تازگی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ گروه ویزای خانوادگی با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است. وی گفت: «کارهایی که دولت انجام داد سبب شده تا خانواده‌های بیشتری در کنار هم باشند. ما در این زمینه انعطاف بیشتری از خود نشان داده و راه‌های […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت، شهروندی و تنوع فرهنگی، آقای جیسن کنی، به تازگی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۲ گروه ویزای خانوادگی با ۱۵ درصد افزایش همراه بوده است. وی گفت: «کارهایی که دولت انجام داد سبب شده تا خانواده‌های بیشتری در کنار هم باشند. ما در این زمینه انعطاف بیشتری از خود نشان داده و راه‌های متنوع‌تری را باز کرده‌ایم و به همین خاطر هم افراد بیشتری از اعضای خانواده‌ها توانسته‌اند مدت‌زمان زیادتری را در کنار یکدیگر باشند.»

در سال ۲۰۱۲، کانادا به ۶۵ هزار نفر از افراد در گروه خانوادگی با اعطای حق اقامت دائم یا PR اجازه ورود به کشور را داد که این تعداد نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی ۱۵ درصد افزایش داشته است. در این میان باید افزایش ۶۰ درصدی مجوز ورود به والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها را نیز در نظر گرفت که در ۲۰ سال گذشته این رقم بی‌سابقه بوده است.

این ارقام آن دسته از اعضای خانواده را که تحت گروه‌های دیگر مهاجرتی از جمله نیروهای متخصص فدرال یا برنامه‌های نامزدی استانی به خاک کانادا وارد می‌شوند دربرنمی‌گیرد.

آقای وزیر در این زمینه گفت: «طرح مهاجرتی موسوم به The Action Plan for Faster Family Reunification (طرح گردهمایی سریع‌تر خانواده‌ها) بسیار موفق بوده است. ما با این طرح و با کاهش در انباشت پرونده‌ها از طریق افزایش تعداد پذیرفته‌شدگان توانسته‌ایم تا زمان انتظار را به شکل قابل ملاحظه‌ای کوتاه‌تر کنیم تا بعد از این والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ‌ها مجبور نباشند تا برای پیوستن به عزیزان خود نزدیک به یک دهه منتظر بمانند.»

در پایان سال ۲۰۱۳، انباشت موجود در پرونده والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌ها تا حدود ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت و زمان انتظار نیز برای این گروه به نصف خواهد رسید. بدون Action Plan پیش‌بینی می‌شد که میزان انباشت پرونده‌ها از ۲۵۰ هزار مورد نیز فراتر رود و تا سال ۲۰۱۵ زمان انتظار برای متقاضیان این گروه به ۱۵ سال برسد.

ویزای موسوم به «سوپرویزا» نیز که بسیار مورد توجه متقاضیان قرار گرفته و از آن به خوبی استقبال شده، برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌هایی که تمایلی به مهاجرت و اقامت دائم ندارند اما علاقه‌مند به دیدار هرچه سریع‌تر عزیزان خود و صرف اوقات خود با آنان هستند، این امکان را به خوبی فراهم آورده است. به طور متوسط هر ماه حدود ۱هزار سوپر ویزا صادر شده و درصد پذیرفته‌شدگان برای این ویزا نیز بسیار بالا و چیزی در حدود ۹۰ درصد بوده است.

از سال ۲۰۰۶ به این سو، کانادا پذیرای بالاترین میزان مهاجر در تاریخ این کشور بوده است.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar