افزایش بودجه استان انتاریو برای آموزش مهارت های کاریابی به تازه واردان
27 نوامبر 2017 - 21:06
بازدید 463
5

دولت فدرال کانادا و دولت استانی انتاریو قرارداد جدیدی را در روز 24 نوامبر 2017 برای افزایش استخدام نیروی متخصص مهاجر و آموزش مهارت های لازم به تازه واردان امضا کردند. بر اساس این قرارداد که به امضای احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، و لورا آلبانز وزیر مهاجرت استان انتاریو رسید، بودجه […]

ارسال توسط :
پ
پ

دولت فدرال کانادا و دولت استانی انتاریو قرارداد جدیدی را در روز 24 نوامبر 2017 برای افزایش استخدام نیروی متخصص مهاجر و آموزش مهارت های لازم به تازه واردان امضا کردند.

بر اساس این قرارداد که به امضای احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، و لورا آلبانز وزیر مهاجرت استان انتاریو رسید، بودجه ای حدود 91 میلیون دلار به برنامه های آموزشی برای تازه واردان در سه سال آینده اختصاص داده  شد تا با ارتقای سطح مهارت های خود به استانداردهای مورد نیاز این استان برسند.

این قرارداد برای حل مشکلات اولیه کاریابی برای تازه واردان به استان انتاریو که پرجمعیت ترین استان کانادا ست و همچنین برای افزایش جذب مهاجران فرانسوی زبان امضا شده است.

وزیر مهاجرت استان انتاریو، مشارکت انتاریو در جذب مهاجران و تازه واردان را به نفع اقتصاد کانادا و برد برد خواند که سبب رفاه آینده کانادا خواهد شد.

به گفته احمد حسین، انتاریو یکی از مقصدهای اصلی برای مهاجران تازه وارد است به طوری که سالانه بیش از 100 هزار تازه وارد در این استان مستقر می شوند، بنابراین امضای این قرارداد از طرفی به استان انتاریو کمک خواهد کرد تا به اهداف خود در راستای استقرار تازه واردان برسد و از طرف دیگر به دولت فدرال کمک می کند تا به چشم انداز مهاجرتی خود برسد و یک میلیون مهاجر جدید را در سال های 2018 تا 2020 پذیرش کند.

استان انتاریو در سال 2017 بیش از 6000 گواهی نامزدی (نامینیشن) در قالب برنامه های انتخابی این استان برای متقاضیان صادر کرده است.

برای استفاده از ظرفیت این استان برای مهاجرت به کانادا، داشتن حداقل امتیاز 400 در بانک متقاضیان اکسپرس انتری، داشتن حداقل یک سال سابقه کاری تمام وقت در ده سال گذشته و آیلتس 6 الزامی بوده است. برای اطلاعات بیشتر نگاهی به وب سایت اداره مهاجرت کانادا بیندازید. 

دفترچه راهنمای جریان مهاجرتی Express Entry Human Capital Priorities (HCP) Stream را اینجا بخوانید. 

اکسپرس انتری 

از ابتدای ژانویه ۲۰۱۵ دولت کانادا روش مهاجرتی جدیدی را معرفی کرده است که طی آن افراد علاقمند به مهاجرت مشخصات خود را به صورت آنلاین وارد یک پروفایل می کنند و همه سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین مهارت های زبان و وضعیت خانوادگی و سن شان را وارد آن می کنند. متقاضی برای دریافت ویزای دائم از این روش نیاز به کسب ۶۷ امتیاز دارد که بر اساس معیارهای زیر امتیازبندی می شود:

تحصیلات
سطح زبان انگلیسی/فرانسه
سابقه کاری
سن
درخواست کار از کانادا
قابلیت سازگاری

سپس تمامی این افراد وارد بانک اطلاعاتی اکسپرس انتری یا استخر اکسپرس انتری می شوند. استخر استعاره از یک ظرف بزرگ است که متقاضیان مهاجرت به صورت قاعده مند، هوشمند و هدفمند در آن برگزیده می شوند و طبیعتاً افرادی را که امتیاز بیشتری دارند و مطابقت های بیشتری با نیاز های کار جامعه کانادا دارند انتخاب می کنند. افرادی که پیشنهاد شغلی معتبر و یا دعوت نامه های استانی داشته باشند، ۶۰۰ امتیاز اضافه دریافت می کنند که بسیار حیاتی است و  به سرعت باعث انتخاب آنها و خروج پیروزمندانه از استخر می گردد.

این برنامه جدید به منظور سرعت بخشیدن به بررسی پرونده های مهاجرتی معرفی شده و تا کنون چندین هزار نفر موفق شده اند دعوت نامه برای اقدام نهایی برای داشتن اقامت دائم بدهند. این دعوت نامه درواقع برای افرادی که از استخر بالا کشیده می شوند ارسال می گردد. این افراد ظرف مدتی حدود شش ماه ویزای خود را در دست خواهند داشت (یا حداقل طبق اعلام اداره مهاجرت قرار است این طور باشد). اکسپرس انتری درواقع برنامه مهاجرتی نیست و تنها یک روش جدید برای انتخاب افراد دارای بالاترین امتیازات (از منظر نیروی انسانی) از میان متقاضیان مهاجرت است.

توجه کنید که هیچ تغییری در شکل امتیاز بندی سه برنامه زیر پوشش ایجاد نشده است و متقاضیان باید همچنان در یکی از این سه برنامه شامل نیروی متخصص فدرال، فنی و حرفه ای فدرال و تجربه کانادایی واجد شرایط باشند. متقاضی روش نیروی متخصص فدرال، علاوه بر کسب حداقل ۶۷ امتیاز، باید بتواند خود و همراهان خود را از لحاظ مالی در کانادا تامین کند. همچنین متقاضی و همراهانش می بایست معاینات پزشکی را انجام داده و عدم سوء پیشینه ارائه نمایند.

تغییرات سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری را در این نشانی بخوانید.

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از وب سایت expressentry.ir استفاده کنید برای این منظور اینجا را کلیک کنید.

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar