افزایش اندک قیمت خانه در ماه مارچ
16 آوریل 2012 - 14:15
بازدید 285
8

قیمت خانه‌های مسکونی در کانادا در ماه مارچ نسبت به فوریه در مجموع حدود ۲.۵ درصد افزایش داشت در حالی‌که در بیش از نیمی از استان‌های کشور، با کاهش قیمت روبرو بوده‌ایم. مهم‌ترین استان‌هایی که شاهد کاهش قیمت بوده‌اند عبارتند از بریتیش‌کلمبیا، البرتا و منی‌توبا. در مقابل، استان‌های انتاریو، کبک و ساسکاچوان با افزایش روبرو […]

ارسال توسط :
پ
پ

قیمت خانه‌های مسکونی در کانادا در ماه مارچ نسبت به فوریه در مجموع حدود ۲.۵ درصد افزایش داشت در حالی‌که در بیش از نیمی از استان‌های کشور، با کاهش قیمت روبرو بوده‌ایم.

مهم‌ترین استان‌هایی که شاهد کاهش قیمت بوده‌اند عبارتند از بریتیش‌کلمبیا، البرتا و منی‌توبا.

در مقابل، استان‌های انتاریو، کبک و ساسکاچوان با افزایش روبرو بوده‌اند.

در بریتیش‌کلمبیا که در سراسر سال گذشته با افزایش قیمت روبرو بود، متوسط قیمت خانه در ماه مارچ ۵۲۲ هزار و ۶۶۳ دلار بود که حدود ۵۰ هزار دلار کمتر از قیمت فوریه به رقم ۵۷۳ هزار و ۱۴۰ دلار می‌شود. این کاهش قیمت حدود ۹ درصدی کاملا قابل توجه است خصوصا که دلیل اصلی آن افت قیمت در ونکوور بوده است (۷۳۰۹۹۸ دلار در مارچ به جای ۸۲۳۷۴۹ دلار در فوریه). البته در مرکز این استان، شهر ویکتوریا اندکی افزایش قیمت وجود داشته است. ونکوور یکی از اصلی‌ترین گرانیگاه‌های کانادا در زمینه قیمت مسکن است.

در تورنتو کماکان قیمت مسکن رو به افزایش بوده است. البته این افزایش بسیار اندک بوده و از ۴۹۹۳۵۴ در فوریه به ۵۰۳۹۹۸ در مارچ رسیده است. کلا در انتاریو با یک افزایش بسیار محدود از ۳۸۷۱۶۱ در فوریه به ۳۸۹۳۴۲ دلار در مارچ (افزایشی کمتر از یک درصد) روبرو بوده‌ایم. در این استان، در اتاوا قیمت مسکن قدری کاهش یافته است.

در استان کبک، هم در مونترال و هم در کبک‌سیتی، قیمت ها اندکی افزایش داشته‌اند. در مونترال از ۳۱۲۴۶۵ در فوریه به ۳۲۳۷۶۶ در مارچ رسیده‌اند (حدود ۳.۶ درصد افزایش). در کل استان قیمت از ۲۶۰۴۵۳ به ۲۶۹۰۰۸ در مارچ رسیده که یک حدود ۳.۳ درصد افزایش و بالاتر از متوسط کشوری است.

در البرتا که هم‌چون بریتیش‌کلمبیا در سال گذشته شاهد افزایش زیاد قیمت مسکن بود با یک افت خفیف روبرو بوده‌ایم که در کلگری بیش از ادمونتون بوده است. در ساسکاچوان برعکس، قیمت مسکن اندکی افزایش یافت تا این استان تنها استان غربی و ناحیه پریری باشد که افت قیمت را شاهد نبوده است.

برای کارشناسانی که در چند ماه گذشته نسبت به وجود حباب قیمت در بازار مسکن هشدار داده بودند این کاهش اندک قیمت در استان هایی که افزایش قیمت در گذشته غیرطبیعی بوده است در مجموع مثبت است و کمک می‌کند عده بیشتری به جمع خریداران بالقوه مسکن بپیوندند و روند ساخت و ساز در استان‌های مختلف خصوصا در البرتا و ساسکاچوان که به دلیل اوضاع خوب بازار کار با یک هجوم گسترده روبرو شده‌اند طبیعی‌تر و پایدارتر پیش برود.

برای مشاهده جدول مقایسه‌ای قیمت خانه در ماه های مارچ و فوریه اینجا کلیک کنید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar