افزایش آمار مهاجرت دانشجویان بین الملل
11 جولای 2021 - 16:00
بازدید 492
9

سابقه کار کانادایی و اشتغال در مشاغل پردرآمد عوامل اصلی مهاجرت به کانادا برای دانشجویان بین الملل است دانشجویان بین المللی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، از منابع اصلی کانادا برای رشد بازار کار به شمار می‌آیند. طبق آمار «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC)، تعداد دارندگان «اجازه تحصیل» بین سال‌های 2000 […]

ارسال توسط :
پ
پ

سابقه کار کانادایی و اشتغال در مشاغل پردرآمد عوامل اصلی مهاجرت به کانادا برای دانشجویان بین الملل است

دانشجویان بین المللی که کانادا را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، از منابع اصلی کانادا برای رشد بازار کار به شمار می‌آیند. طبق آمار «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC)، تعداد دارندگان «اجازه تحصیل» بین سال‌های 2000 تا 2019، از 122،700 به 642،500 مورد رسیده است.

بر اساس گزارشی از «آمار کانادا» (Statistics Canada)، از هر 10 دانشجوی بین المللی که پس از سال 2000 وارد کانادا شدند، 3 نفر طی 10 سال پس از دریافت اولین «اجازه تحصیل»، برای اقامت دائم اقدام کرده اند. این گزارش نشان می‌دهد نیمی از دانشجویان کارشناسی ارشد و 6 نفر از هر 10 دانشجوی دکترا در همان بازه زمانی، اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اند.


فارغ التحصیلان بین المللی که در مؤسسات تحصیلات تکمیلی غیر دانشگاهی ثبت نام کرده اند، بخش اصلی این مقیمان دائم را تشکیل می‌دهند. تعداد این فارغ التحصیلان که بین سال‌های 2010 تا 2014 در مؤسسات آموزشی کانادایی ثبت نام کرده و مقیم دائم شدند، در مقایسه با افراد مشابه که بین 2000 و 2004 ثبت نام کردند، بیش از دو برابر شده است.

این آمار نشان دهنده تعداد روزافزون دانشجویان بین الملل است که برای ادامه تحصیل در مقطع متوسطه، و با هدف دریافت اقامت دائم به کانادا می‌آیند. ورود به مؤسسات غیر دانشگاهی پس از دوره متوسطه، عموماً از قبولی در مؤسسات دانشگاهی آسان‌تر است.

 

سابقه کار برای دانشجویان بین الملل

60 درصد از دانشجویان بین المللی که در طول دوره تحصیل یا پس از فارغ التحصیلی خود، مشغول به کار بودند، قصد اقامت دائم کانادا را داشتند.

به علاوه، افرادی که در مشاغل پردرآمد مشغول به کار بودند، شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم داشتند. 87 درصد از دانشجویانی که بین سال‌های 2005 تا 2009، اولین «اجازه تحصیل» خود را دریافت کرده، و سالانه 50 هزار دلار (یا بیشتر) حقوق دریافت می‌کردند، اکنون مقیم دائم کانادا هستند. تنها 46 درصد از دانشجویانی که سالانه زیر 20 هزار دلار حقوق دریافت می‌کردند، به اقامت دائم دست یافته اند.

این آمار حاکی از آن است که سابقه کار کانادایی و اشتغال در مشاغل پردرآمد، عوامل اصلی مهاجرت به کانادا برای دانشجویان بین الملل است.

 

اهمیت دانشجویان بین الملل

دانشجویان بین الملل بخشی جدایی ناپذیر از جمعیت کانادا بوده، و اخیراً به دلیل کاهش محدودیت‌های سفر، در حال افزایش هستند.

سن کم، مدارک تحصیلی کانادایی، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه، و سابقه کار کانادایی از مواردی است که تأثیر دانشجویان بین الملل را در رشد بازار کار کانادا، حائز اهمیت می‌کند. بسیاری از این افراد در جوامع محلی خود ادغام شده و به رونق اقتصادی-اجتماعی کانادا کمک می‌کنند.

 

«اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP)

برخی از دانشجویان بین الملل ممکن است واجد شرایط درخواست برای «اجازه کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) باشند. «PGWP» یک اجازه کار آزاد (open work permit) است که به فارغ التحصیلان «مؤسسات آموزشی موردتأیید» (DLI) اجازه می‌دهد تا حداکثر 3 سال، برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنند.

با کسب سابقه کار کانادایی، فارغ التحصیلان شانس بیشتری برای اقامت دائم خواهند داشت. افرادی که دارای حداقل یک سال سابقه کار در کانادا، و مهارت موردنیاز در در یکی از دو زبان رسمی کانادا (انگلیسی یا فرانسه) هستند، تحت «برنامه تجربه کانادایی» (CEC)، واجد شرایط اقامت دائم خواهند بود.

برخی از فارغ التحصیلان بین الملل (به ویژه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد و دکترا) که دارای سابقه کار خارجی هستند، ممکن است ترجیح دهند پس از فارغ التحصیلی، از دریافت «PGWP» صرف نظر کرده، و مستقیماً برای اقامت دائم اقدام کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar