افتتاح چهار مرکز ویژه ارائه خدمات به مهاجران تازه‌وارد در ناحیه یورک
02 ژانویه 2010 - 7:49
بازدید 264
7

  دولت کانادا و دولت های استانی برنامه های متنوعی برای جذب شدن سریع تر و راحت تر تازه واردان به کانادا در مناطق مورد علاقه این افراد دارند که اخبار مربوط به یکی از فعالیت ها در اینجا ذکر شده است.    اداره شهروندی و مهاجرت دولت کانادا چندی پیش اعلام کرده بود که […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

دولت کانادا و دولت های استانی برنامه های متنوعی برای جذب شدن سریع تر و راحت تر تازه واردان به کانادا در مناطق مورد علاقه این افراد دارند که اخبار مربوط به یکی از فعالیت ها در اینجا ذکر شده است. 
 

اداره شهروندی و مهاجرت دولت کانادا چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تا مراکزی را به منظور کمک به مهاجران جدید و استقرار سریع تر و راحت تر آنها تاسیس کند. این مراکز که با نام Welcome Centre (مراکز خوش آمدگویی واستقبال) شناخته می شوند، دارای کلاس های آموزش زبان، امکانات کاریابی و غیره هستند و در آنها نمایندگانی از بیمارستان ها، مدارس و کارکنان شعبات دولتی محلی حضور خواهند داشت تا هر چه بهتر نیازهای مهاجران را شناسایی و برطرف نمایند. شورای همکاری با مهاجران با تاسیس این مراکز در بیش از سی کامیونیتی در سراسر کشور امیدوار است تا به این ترتیب بتواند خلاءهای موجود در زمینه رفع نیازهای ابتدایی مهاجرین را پر کند. 
 

اولین مرکز از این نوع در سال ۲۰۰۷ در شهر وان (Vaughan) در ناحیه تورنتوی بزرگ راه اندازی شد و تجربه بسیار موفق آن به عنوان مدلی برای خدمات رسانی موفق به بیش از شش هزار مهاجر تازه وارد طی دو سال گذشته، دولت را بر آن داشت تا به توسعه این مراکز در سطح شهر اقدام کند. به همین دلیل دولت، تاسیس چهار مرکز دیگر در مناطق مارکهام شمالی، مارکهام جنوبی، نیومارکت و ریچموندهیل (یکی از مناطقی که ایرانیان زیادی در آن زندگی می کنند) را نیز در دستور کار قرار داد که طبق اعلام رسمی یکی از نمایندگان مجلس انتاریو در آینده ای نزدیک یعنی تابستان سال۲۰۱۰ این مراکز افتتاح شده و به خدمات رسانی خواهند پرداخت. در همه این مراکز برگزاری کلاس های زبان و کارگاه های کاریابی از برنامه های حتمی خواهد بود و در کنار آنها برنامه های ویژه ای نیز برای جوانان و کهنسالان در نظر گرفته خواهد شد.  
 

این چهار مرکز در ناحیه یورک تورنتو واقع هستند. منطقه یورک سال هاست که یکی از بزگ ترین مناطق جذب مهاجر در استان و حتی در کشور محسوب می شود به گونه ای که در فاصله سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ پذیرای حدود ۴۶ هزار و ۴۶۰ مهاجر با ویزای مهاجرت قانونی و نیز افراد پناهنده به کانادا بوده است. این منطقه در شمال شهر تورنتو واقع شده و اکثر شهرهای مستقر از آن بخشی از «ناحیه تورنتوی بزرگ» (Great Toronto Area-GTA) است که پرجمعیت ترین منطقه کانادا محسوب می شود. 
 

مایکل چان، وزیر شهروندی و مهاجرت استان انتاریو می گوید: «آینده و چشم انداز اقتصادی استان انتاریو بستگی مستقیم به نحوه جذب مهاجران جدید در این استان و در بازار کار آن دارد. کمک به موفقیت آنها در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که منافع آن در درازمدت شامل حال همه شهروندان انتاریویی خواهد شد.”» 
 

سرمایه لازم برای تاسیس اینWelcome Centreها بر اساس توافقنامه مهاجرت کانادا- انتاریو تامین می شود که طی آن مقرر شده تا ظرف پنج سال مبلغ ۹۲۰ میلیون دلار برای استقرار مهاجران در انتاریو هزینه شود. این چهار مرکز نیز با هزینه ای معادل ۱۹ میلیون و هفتصد هزار دلار کانادا (۲۰۱۱-۲۰۰۹) راه اندازی شده و به بهره برداری نهایی خواهند رسید. 
 

شهردار شهر مارکهام در این باره می گوید: «به عنوان رئیس طرح فراگیر و شهردار یکی از شهرهای کانادا که بیشترین تنوع فرهنگی را در خود جای داده، بسیار خوشحالم از این که با تاسیس این Welcome Centreها به بیشترین نیازهای مهاجران پاسخ داده و راه رسیدن به موفقیت برایشان تسهیل می شود. من دولت های فدرال و استانی را برای اخذ این تصمیم خلاقانه تحسین می کنم.» 
 

هر یک از مراکز چهارگانه فوق توسط یک نهاد محلی اداره می شوند که به ترتیب عبارتند از:

  • مارکهام نورت: دو نهاد Job Skills Employment و Business Programs and Supports      
  • مارکهام جنوب: مرکز Information and Community Cervices
  • نیومارکت: Social Enterprise for Canada
  • ریچموند هیل: Catholic Community Services of York Region

 

برای دیدن اصل مقالات به اینجا، این صفحه و همچنین اینجا مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar