اعلام رسمی صدور پاسپورت الکترونیکی در کانادا
15 جولای 2013 - 20:11
بازدید 344
6

  از ابتدای جولای ۲۰۱۳، وزارت مهاجرت و چندفرهنگی کانادا که مدتی است رسما وظیفه صدور گذرنامه را به جای وزارت خارجه برعهده گرفته صدور گذرنامه الکترونیکی ePassport را برای شهروندان کانادایی آغاز کرده است. این نوع گذرنامه که در ظاهر تفاوت زیادی با گذرنامه‌های سری گذشته کانادایی ندارد دارای یک چیپ کوچک در زیر […]

ارسال توسط :
پ
پ

 

از ابتدای جولای ۲۰۱۳، وزارت مهاجرت و چندفرهنگی کانادا که مدتی است رسما وظیفه صدور گذرنامه را به جای وزارت خارجه برعهده گرفته صدور گذرنامه الکترونیکی ePassport را برای شهروندان کانادایی آغاز کرده است.

این نوع گذرنامه که در ظاهر تفاوت زیادی با گذرنامه‌های سری گذشته کانادایی ندارد دارای یک چیپ کوچک در زیر جلد است که تمام اطلاعات صفحه دوم گذرنامه در آن تعبیه شده به گونه‌ای که امکان تغییر این اطلاعات مگر با انهدام چیپ وجود ندارد. علاوه بر این، عکس‌ها و تابلوهای مشهوری که معرف تاریخ و شخصیت‌های برجسته کانادایی هستند هم در صفحات گذرنامه تصویر شده تا در کنار آن چیپ اطلاعاتی، جنبه‌های امنیتی گذرنامه را افزایش دهند.

هزینه صدور این گذرنامه ۱۶۰ دلار کاناداست است که کمی بیشتر از دو برابر هزینه پاسپورت‌های قبلی است اما مدت اعتبار آن به ۱۰ سال افزایش یافته که دو برابر زمان اعتبار گذرنامه‌های قبلی است و برای یک دهه، دارنده آن را از تجدید گذرنامه خلاص می‌کند.

پروژه گذرنامه‌های الکترونیکی یک پروژه بین‌المللی است که برای افزایش ایمنی گذرنامه‌ها و مقابله با جعل گذرنامه‌های کشورهای معتبری که با گذرنامه‌های آنها به سهولت می‌توان به اکثر کشورها سفر کرد چند سالی است آغاز شده و کانادا نیز از سال ۲۰۰۹ پروژه آزمایشی آن را در مورد گذرنامه‌های سیاسی و دولتی اجرا کرده بود و حالا آن را به همه انواع گذرنامه‌ها تسری داده است.  

علاوه بر این سایر هزینه‌های مرتبط به صدور گذرنامه یا تایید مدارک نیز تغییر کرده است از جمله:

  • هزینه کپی برابر اصل کردن صفحاتی از گذرنامه و تایید مدارک مرتبط (تا سه کپی): ۴۵ دلار
  • هزینه تعویض گذرنامه دزدیده شده یا گمشده: ۴۵ دلار
  • هزینه انتقال مدارک بین دفاتر در کانادا: ۴۵ دلار
  • هزینه نگهداری یک گذرنامه معتبر (این هزینه زمانی طلب می‌شود که متقاضی تعویض گذرنامه به دلایلی نیاز دارد که گذرنامه فعلی خود را هم حفظ کند): ۴۵ دلار

برای آشنایی با گذرنامه‌های جدید کانادایی این صفحه را ببینید.

برای مشاهده عکس‌های داخل گذرنامه‌های جدید این صفحه را ببینید.

برای آگاهی از مشخصات فنی و تکنیکی پاسپورت‌های الکترونیکی جدید این صفحه را ببینید.

برای مشاهده صفحه هزینه‌های جدید اعلام شده، اینجا را ببینید.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar