اعطای جایزه Claude de Tourreil به پروفسور ایرانی- کانادایی
10 اکتبر 2023 - 9:39
بازدید 254
5

این جایزه برای متخصصان و پیشگامان مهندسی برق و عایق‌های الکتریکی اعطا می‌شود  امسال، جایزه یادبود Claude de Tourreil به پروفسور مسعود فرزانه، پروفسور بازنشسته دانشگاه کبک شیکوتیمی (UQAC) اهدا شد. این جایزه  به پاس یک عمر تلاش و دستاورد وی در زمینه عایق‌های برق به ایشان تعلق گرفت.  این جایزه سالانه در سال 2009، […]

ارسال توسط :
پ
پ

این جایزه برای متخصصان و پیشگامان مهندسی برق و عایق‌های الکتریکی اعطا می‌شود

 امسال، جایزه یادبود Claude de Tourreil به پروفسور مسعود فرزانه، پروفسور بازنشسته دانشگاه کبک شیکوتیمی (UQAC) اهدا شد. این جایزه  به پاس یک عمر تلاش و دستاورد وی در زمینه عایق‌های برق به ایشان تعلق گرفت. 

این جایزه سالانه در سال 2009، توسط INMR  ایجاد شد، به منظور گرامیداشت یاد « کلود دو توریل» که کمک‌های شایان توجه و اثرگذاری در راستای ارتقای طراحی، ساخت، آزمایش و کاربرد عایق‌های الکتریکی داشته است. 

پروفسور ایرانی ساکن کانادا، مسعود فرزانه، امسال موفق شد به پاس تحقیقات پیشگامانه‌ای که در زمینه مهندسی ولتاژ بالا  انجام داده است این جایزه جهانی را دریافت کند. تحقیقات وی اغلب موضوعات زیر را در بر می‌گیرد:

  • تأثیر آلودگی و اقلیم سرد بر تجهیزات شبکه برق هوایی
  • ارتعاش ناشی از نویز (Noise Corona)
  • تخلیه جزئی و قوس الکتریکی روی عایق‌های یخ زده و آلوده. 
  • تکنیک‌های یخ زدایی، خودپالایی و پوشش‌های ضد یخ برای شبکه‌های برق.

فيلد پژوهشي پروفسور فرزانه در زمينه مهندسي قدرت دربرگيرنده مهندسي ولتاژ بالا، اثر نامطلوب يخ و هواي سرد روي تجهيزات  شبكه‌هاي  برق  قدرت، ديس شارژ  نسبي و  جرقه‌اي  در  سطح  يخ  و  فواصل  هوايي، تكنيك‌هاي يخ‌زدايي و  پوشش‌ها و مواد نانوي زيان‌رسان به يخ و داراي كاربرد در شبكه‌هاي برق قدرت است. نتيجه پژوهش‌هاي سودمند و  پيشگامانه پروفسور فرزانه در زمينه‌هاي ياد شده، گستره علمي افتخارآميزي در سراسر جهان پديد آورده است كه دربرگيرنده صدها مقاله در ژورنال‌هاي پژوهشي فني و كنفرانس‌هاي بين‌المللي است. وي در تدوين و تهيه‌ تعداد بي‌شماري از استانداردها، راهنماها، بروشورهای فنی و تألیف‌نامه‌های تخصصی و آینده‌نگر مربوط به انستیتوی مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) و شورای بین‌المللی سیگره (CIGRÉ) (شورای جهانی شبکه‌های برق فراگیر) نقش اساسی داشته است.

در سال 2000، پروفسور فرزانه لابرتوار یخزدگی جوی در پردیس دانشگاه شیکوتیمی کبک (UQAC) که مجهز به تجهیزات پیشرفته و بزرگ‌ترین در نوع خود می‌باشد را نیز ایجاد کرده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar