اشتباه دوم از۱۰اشتباه رایج خریداران خانه‌های نو
11 می 2012 - 20:12
بازدید 155
6

رومانا کینگ -ماهنامه MoneySense/ برگردان نادیا غیوری چرا همیشه باید در مورد Show homeها یا نمایش خانه‌های مدل یک کمپانی محتاط بود؟ اگر خانه‌ای که خریدید (پیش‌خرید) به موقع آماده نشد جه باید بکنید؟ چطور در هزینه‌های ارتقای وضعیت خانه صرفه‌‌جویی کنید؟ چطور خانه را با قیمت کمتری بخرید؟ و اینها و چندین سوال دیگر […]

ارسال توسط :
پ
پ

رومانا کینگ -ماهنامه MoneySense/ برگردان نادیا غیوری

چرا همیشه باید در مورد Show homeها یا نمایش خانه‌های مدل یک کمپانی محتاط بود؟ اگر خانه‌ای که خریدید (پیش‌خرید) به موقع آماده نشد جه باید بکنید؟ چطور در هزینه‌های ارتقای وضعیت خانه صرفه‌‌جویی کنید؟ چطور خانه را با قیمت کمتری بخرید؟ و اینها و چندین سوال دیگر که باید در زمان پیش‌خرید خانه های نو به آنها توجه کرد در این سلسله مقالات پاسخ داده شده‌اند. (به منظور حفظ حریم خصوصی افراد، اسامی برخی از افراد در مطلب اصلی به درخواست آنها تغییر کرده است.)

در مطلب مرتبط قبلی به اشتباه اول در مورد خرید خانه‌های نو در کانادا یعنی مسحور خانه‌های نمونه‌ای و مدل شدن پرداختیم و گفتیم خیلی از افراد بی‌توجه به اینکه این خانه‌های نمونه‌‌ای show home، موارد ارتقا پیدا کرده است و خانه اصلی که به آنها تحویل داده می‌شود با مصالح ساده‌تری ساخته می‌شود یادآوری کردیم که اگر افراد علاقه‌مند هستند خانه‌ای نظیر همان مدل نمایش داده شده را تهیه کنند باید مخارج آن را محاسبه کنند. همچنین توضیح دادیم که چطور می‌شود از این اشتباه اجتناب کرد.

در این نوبت به اشتباه دوم می‌پردازیم.

اشتباه شماره ۲

اعتماد به نقشه ارائه شده

آقای کن گرانبر، که در یک موسسه تولید فیلم‌های ویدئویی در تورنتو کار می‌کند، خیلی دیر متوجه شد که مساحت کاندویی که در سال ۲۰۰۷ پیش‌خرید کرده به آن بزرگی که در تبلیغات کمپانی سازنده ادعا می‌شده نیست. وقتی او و همخانه‌اش به خانه جدید نقل مکان نموده و آن را اندازه‌گیری کردند، متوجه شدند که کاندو ۷۰۰ فوت ‌مربع نبوده و در واقع بدون محاسبه بالکن و حمام و دستشویی، فقط ۵۶۰ فوت مربع است.

آقای مارتین روماک، یک وکیل امکلاک با سابقه‌ای بیش از سی سال در امر خانه‌های نو، می‌گوید: «این اتفاق چندان هم دور از انتظار نیست. معمولا کاندوسازها، مساحت بالکن را هم به عنوان مساحت بنا به حساب می‌آورند و سازنده‌های جدید در واقع بنای خانه‌ها را بر مبنای اندازه‌گیری دیوارهای بیرونی آنها محاسبه می‌کنند. شما نمی‌توانید به حرف و قول‌های شفاهی آنها، نمونه مدل یا بروشورها اعتماد صد در صد کنید.»

متاسفانه در خیلی از موارد خریدارن فقط برای مبنای آنچه در بروشوها یا طراحی‌های هنرمندان می‌بینند در مورد خرید تصمیم می‌گیرند. برای مثال ساکسن‌‌ها هم با دیدن یک بروشور تصمیم گرفتند تا برای در خروجی به سمت راهروی حیاط یک در مدل فرانسوی یا تمام‌قد سفارش بدهند. جیسن می‌گوید: « ما در خانه مدل در کشویی دیدیم اما در بروشورهایی که به ما داده شد این درهای فرانسوی هم آمده بود که ما خیلی آنها را پسندیدیم.» آنها خیلی زود مبلغ اضافی بابت این تغییر و ارتقا را پرداخت کردند اما آن‌طور که می‌گویند به محض ورود به خانه متوجه شدند که آن در از نظر طراحی جزئیات و زیبایی هیچ شباهتی به دری که در بروشور دیده بودند ندارد. جیسن می‌گوید: «در قرارداد آمده بود که قیمت مذکور فقط برای در شیشه‌ای ساده است و حالا من دیگر فهمیده‌ام که در این‌گونه موارد باید همه جزئیات را با دقت روی کاغذ آورد.»

به قول آقای راموک، در واقع کمپانی سازنده می‌تواند با صلاحدید خود یک تصویر یا نقشه را تغییر دهد و «جای حرفی هم برای شما نمی‌گذارد». او به خریداران توصیه می‌کند که نقشه جزئی اتاق‌ها و اندازه‌های هر یک را به تفکیک بخواهید و البته حتما هم آنها را به صورت کتبی از سازنده دریافت کنید. در این ‌صورت اگر میان آنچه به شما داده شده و محصول نهایی تفاوت چشمگیری باشد، یا شما می‌توانید برای کاهش قیمت با سازنده وارد مذاکره شوید و یا این‌که به طور کامل خود را از آن معامله خارج کنید.

ادامه دارد.  (این نوشتار در شماره هفتم پرنیان نسخه کانادا منعکس شده است.)

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar