اشاره وزیر به الزامات برنامه سرمایه گذاری کبک
30 آوریل 2012 - 8:46
بازدید 389
8

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در سخنان تازه خود اعلام کرد که از هر ده مهاجر ثروتمند که برای مهاجرت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک پذیرفته می‌شوند، نه نفر هرگز پا به این استان نمی‌گذارند و مستقیما روانه استان بریتیش‌کلمیبیا می‌شوند.     وی طی گفتکویی با مسئولان روزنامه Montreal Gazette گفت: «به […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا در سخنان تازه خود اعلام کرد که از هر ده مهاجر ثروتمند که برای مهاجرت از طریق برنامه سرمایه‌گذاری استان کبک پذیرفته می‌شوند، نه نفر هرگز پا به این استان نمی‌گذارند و مستقیما روانه استان بریتیش‌کلمیبیا می‌شوند.    

وی طی گفتکویی با مسئولان روزنامه Montreal Gazette گفت: «به نظر من خیلی غریب است که استانی که این مجوز و قدرت را از دولت فدرال دریافت کرده تا به منظور تقویت بخش فرانسه‌نشین کشور، مهاجرینی را برای ورود به این استان برگزیند، در واقع در حال گسیل افراد به شهر ونکوور است. در حالی که در اصل، برنامه مهاجرت کبک باید به هدف مهاجرت به کبک به‌اجرا دربیاید.»

البته وی از برنامه مهاجرتی سرمایه‌گذاری دفاع کرد و گفت: «میلیون‌ها ثروتمند میلیونر در سراسر دنیا وجود دارد. مطمئنا از تعداد متقاضیان اقدام از طریق این نوع از ویزا کاسته نخواهد شد. ما تعداد زیادی متقاضیی مازاد برای مهاجرت از این طریق داریم.»

اما وی افزود که به عنوان وزیر مهاجرت کشور مایل است شاهد این باشد که هم برنامه مهاجرتی فدرال و هم برنامه مهاجرتی استان کبک با رفع مشکلاتی از این دست، در پاسخگویی هرچه بهتر به تقاضای موجود از جانب ثروتمندان و به‌کارگیری هرچه بهتر این برنامه در خدمت کشور تلاش کنند.

بر اساس ضوابط و شرایط موجود، هر سرمایه گذار متقاضی اقدام از طریق سرمایه‌گذاری، چه در سطح فدرال و چه در استان کبک باید سرمایه‌ای حداقل به مقدار ۱.۶ میلیون دلار داشته باشد و بتواند ۸۰۰ هزار دلار از این مقدار را به برای مدت ۵ سال بدون بهره نزد دولت مورد نظر به ودیعه بگذارد و پس از گذشت این مدت آن را بازپس گیرد.

آقای کنی گفت که «اکثریت» ۴ هزار و ۵۰۰ متقاضی پذیرفته شده از این طریق در استان کبک، در نقاط دیگری در کانادا از جمله ونکوور و تورنتو اقامت گزیده‌اند و «در اغلب موارد هم خانواده متقاضی خانه‌ای در ونکوور فراهم کرده‌اند در حالی‌که نان‌آور خانواده برای ادامه بیزینس خود به آسیا یا هر نقطه دیگر بازمی‌گردد که در آن نیازی هم به پرداخت مالیات کانادایی ندارد.»

وی افزود: «اتفاقی که می‌افتد این است که استان کبک برای مدت پنج سال ۸۰۰ هزار دلار را در اختیار می‌گیرد اما این دولت بریتیش‌کلمبیا است که باید هزینه خدمات اجتماعی و بهداشت افرادی را که به شهر ونکوور رفته‌اند متقبل شود. ساکنان این استان مدام از من می‌پرسند چرا ما باید این کار را بکنیم در حالی‌که این امر به تورم و افزایش سرسام‌آور نرخ بهای مسکن در این استان منجر می‌شود. البته در صورتی که شما خانواده جا افتاده‌ای باشید که وامتان را هم تادیه کرده‌اید خیلی هم خوب است اما این موضوع برای خانواده‌های جوان‌تر به یک مشکل مهم تبدیل شده است.»  

گرچه آقای کنی دقیقا مشخص نکرد که برنامه دولت برای اصلاح این مشکل چیست اما تلویحات وی نشان می‌داد که افزایش قیمت و انتخاب افرادی که واقعا و با تمام وجود در این راه اقدام کنند، نه این‌که مدام در راه کانادا و کشور خود در رفت و آمد باشند، از راه‌های مورد نظر وی است. 

یکی دیگر از مواردی که آقای کنی به آن اشاره نمود، برخورد جدی با متخلفان بود. وی افزود که اکنون در حدود ۲ سال است که پلیس RCMP مشغول بررسی ۸ هزار و ۸۰۰ مورد اظهار سکونت غیرواقعی است و در حدود ۲ هزار و ۳۰۰ پرونده شهروندی نیز در حال بررسی بیشتر برای ابطال است. اغلب این افراد با کمک مشاوران متقلب موفق به ارائه مدارک خلاف در زمینه حضور خود در کانادا شده‌اند. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar