استعفای مجری سرشناس شبکه گلوبال به دلیل تداخل منافع
10 ژانویه 2015 - 15:10
بازدید 275
6

روز پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015، یکی از مجریان و فعالان مشهور شبکه گلوبال بعد از چند هفته جنجالی که در اطرافش برپا شده بود از سمت خود مجبور به استعفا شد. موضوع این جنجال‌ها به بحث تداخل منافع conflict of interest بازمی‌گشت که در کانادا هم از نظر قانونی و هم اخلاق حرفه‌ای امری مذموم […]

ارسال توسط :
پ
پ

روز پنج‌شنبه 15 ژانویه 2015، یکی از مجریان و فعالان مشهور شبکه گلوبال بعد از چند هفته جنجالی که در اطرافش برپا شده بود از سمت خود مجبور به استعفا شد.

موضوع این جنجال‌ها به بحث تداخل منافع conflict of interest بازمی‌گشت که در کانادا هم از نظر قانونی و هم اخلاق حرفه‌ای امری مذموم است. در مورد آقای Leslie Roberts این موضوع از زمانی آغاز شد که روزنامه تورنتواستار گزارش‌هایی منتشر کرد مبنی بر اینکه وی علاوه بر سمت‌های مهمش در شبکه‌ی تورنتوی گلوبال، هم‌زمان در شرکت BUZZ PR هم سهام‌دار عمده است و تعدادی از مهمانانی که به برنامه خود به ویژه برنامه پربیننده‌تر صبحگاهی The Morning Show می‌آورده از موکلان این شرکت بوده‌اند و عملا با این کار در جهت منافع خودش در آن شرکت کار می‌کرده درحالی‌که به مسئولان شبکه گلوبال نگفته بوده که در مالکیت این شرکت سهیم است.

همزمان با انتشار این اخبار و آغاز تحقیقات، وی هفته گذشته از مجری‌گری برنامه صبحگاهی معلق شد و این هفته نیز از سمت خود استعفا داد و در نامه استعفایش هم به خطای خود در بی‌اطلاع نگاه‌داشتن مدیرانش اعتراف کرده است. آقای رابرتز حدود 15 سال در این شبکه مشغول بکار بوده و از چهره‌های شاخص رسانه‌ای آن به‌شمار می‌آمد.

جزییات بیشتر را در اینجا و اینجا ببینید.

معمول‌ترین مصداق بحث «تداخل منافع» زمانی اتفاق می‌افتد که یک شاغل، از امکانات محل کار خود برای فعالیت دیگری که از آن کسب منفعت می‌کند بهره‌برداری نماید. مثلا درحالی‌که در جایی مسئولیت دارد خارج از روال قانونی برای شرکت دیگری که در آن سهمی دارد، خریدی انجام دهد یا توصیه‌ای بکند و یا امکان بستن قرارداد فراهم کند. در اغلب شرکت‌ها، شرط عدم تداخل منافع در قرارداد کاری به‌طور مشخص بیان شده و شاغل باید از همان آغاز به آن متعهد باشد؛ به همین دلیل افرادی که احساس کنند ممکن است در ارتباط با موضوعی در آینده به تداخل منافع متهم شوند قبل از هرگونه اقدامی، به مسئولین بالاتر خود اطلاع می‌دهند تا اگر لازم است جایگزینی تعیین شود. مثلا اگر کسی در مسیر بررسی پیشنهادهای شرکت‌های طرف مناقصه باشد و خودش یا یکی از اعضا خانواده‌اش در یکی از آن شرکت‌ها سهامدار باشند یا مسئولیت مهمی داشته باشند از روند اعلام نظر یا تصمیم‌گیری در مورد آن مناقصه کنار می‌روند.  

بحث تداخل منافع یکی از حساس‌ترین موضوعاتی است که مدیران شرکت‌ها، سیاست‌مداران و چهره‌های مطرح رسانه‌ای را با دردسرهای شغلی روبرو می‌سازد و به‌ویژه مهاجرانی که از کشورهایی به کانادا می‌آیند که حساسیت‌های قانونی و حرفه‌ای در این زمینه ضعیف است و یا وجود ندارد باید خیلی بیشتر مراقب آن باشند تا به سرنوشت افرادی چون آقای رابرتز دچار نشوند.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar