از سرگیری خدمات حضوری اداره مهاجرت کانادا
21 سپتامبر 2020 - 22:18
بازدید 399
5

از 21 سپتامبر آن دسته از خدمات مهاجرتی که به صورت مجازی ارائه نمی شدند، به صورت حضوری انجام می شوند. اداره «مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) در حال بررسی پروتکل ها و رویه های جدید برای ارائه خدمات حضوری در طول همه گیری کرونا است.   خدمات ارائه شده در هفته آینده بدین […]

ارسال توسط :
پ
پ

از 21 سپتامبر آن دسته از خدمات مهاجرتی که به صورت مجازی ارائه نمی شدند، به صورت حضوری انجام می شوند. اداره «مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC) در حال بررسی پروتکل ها و رویه های جدید برای ارائه خدمات حضوری در طول همه گیری کرونا است.

 

خدمات ارائه شده در هفته آینده بدین شرح هستند:

شهروندی: نمایشگاه ونکوور برای برگزاری مجدد امتحانات شهروندی و جلسات رسیدگی به پرونده های شهروندی برای انتخاب متقاضیان بازگشایی می شود. «IRCC» قرار های ملاقات را از طریق ایمیل تعیین خواهد کرد.

 

اقامت دائم: دفاتر «IRCC» برای ارائه خدمات مرتبط با اقامت دائم در «اِتوبیکوک»، «انتاریو» و «مونترال» بازگشایی می شوند. «IRCC» با افرادی که باید کارت اقامت دائم خود را تحویل بگیرند یا مصاحبه اقامت دائم بدهند (تعیین اقامت دائم)، از طریق ایمیل برای تعیین وقت قبلی تماس خواهد گرفت.

 

پناهندگی: خدمات مربوط به پناهندگیِ محدودی در دفاتر «IRCC» در «کلگری»، «ادمونتون»، «همیلتون و آبشارهای نیاگارا» از سر گرفته می شوند. برای افرادی که نیاز به تحویل گرفتن یا ارسال مدارک، ارائه اطلاعات بیومتریک یا مصاحبه دارند، «IRCC» قرارهای ملاقات را از طریق پست الکترونیکی؛ خدمات آنلاین اداره پست کانادا ترتیب می دهد. مسئولین اداره مهاجرت همچنین خاطرنشان کرده اند که اگر برنامه به خوبی پیش برود، دفاتر خود در «ونکوور» (هورنبی)، «مونترال» و «اِتوبیکوک» را نیز برای ارائه خدمات پناهندگی، در آینده بازگشایی می کنند.

 

در گزارش رسانه ای اداره مهاجرت آمده است: «این اداره برای تعیین قرار ملاقات، با افراد با توجه به وضعیت پرونده آنها، محل اقامتشان در کانادا و سایر عوامل تماس خواهد گرفت. انتخاب افراد عمدتاً بر اساس تاریخ درج شده در درخواست آنها است. «IRCC» تنها در صورت داشتن قرار ملاقات تعیین شده، به متقاضیانِ مهاجرت اجازه استفاده از خدمات حضوری را می دهد.

 

اداره مهاجرت همچنین روند تعیین وقت برای انجام بیومتریک (عکس دیجیتال از صورت و انگشت نگاری دیجیتال از هر ده انگشت)  را شروع خواهد کرد. طی چند ماه آینده از طریق «سرویس کانادا» با متقاضیان اقامت دائم در کانادا که منتظر انجام بیومتریک هستند، برای نوبت دهی، تماس گرفته می شود. مسئولین اداره مهاجرت می گویند در مناطقی که افراد زیادی منتظر انجام بیومتریک هستند، مانند «منطقه تورنتو بزرگ»، متقاضیان ممکن است مدت طولانی تری را در انتظار بمانند.

 

«IRCC» در گزارش خود می نویسد: «می دانیم که شرایط در حال حاضرچالش برانگیز و ناامیدکننده است، اما از شکیبایی شما سپاسگزاریم. از طرف «سرویس کانادا» در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهدشد.»

 

این اداره همچنین هشدار می دهد که متقاضیان اقامت دائم که منتظر بیومتریک هستند، نباید به «مرکز خدمات کانادا» مراجعه کنند، مگر اینکه برای آنها قرار ملاقات تعیین شده باشد. متقاضیانی که اطلاعات تماس آنها تغییر کرده یا اگر نماینده ای داشتند که از طرف آنها درخواست داده بود، می توانند اطلاعات خود را در فرمِ وب «IRCC» به روز کنند.

 

اقدامات ایمنی در دفاتر «IRCC»

در تلاش برای محافظت از کارکنان و مراجعه کنندگان «IRCC» در برابر ویروس کرونا، اقدامات ایمنی زیر انجام می شوند:

  • از مراجعه کنندگان خواسته می شود پیش از مراجعه به دفاتر این اداره، پرسشنامه ارزیابی «سلامت کانادا» را تکمیل کنند.
  • این پرسش ها مجدداً هنگام ورود مراجعه کنندگان به دفاتر، از آنها پرسیده می شود تا کارکنان اداره مهاجرت تعیین کنند که آنها می توانند وارد محل شوند.
  • همه افراد باید ماسک بزنند، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و علائمی را دنبال کنند که مسیر حرکت را مشخص می کنند.
  • اگر مراجعه کنندگان بیمار به نظر برسند، از آنها خواسته می شود قرار ملاقات خود را برای زمان دیگری تنظیم کنند.

 

«IRCC» در واکنش به همه گیری کرونا از هجدهم مارچ خدمات خود را متوقف کرد. طی چند ماه گذشته، خدمات مهاجرت تا حد امکان به صورت مجازی ارائه شده اند اما ارائه این خدمات به میزان قابل توجهی کاهش داشته است.

 

«آژانس بهداشت عمومی کانادا» و مقامات بهداشت منطقه ای دستورالعمل ها و توصیه هایی را برای ارائه خدمات در طول همه گیری تنظیم کرده اند. «IRCC» دفاتری را که خدمات حضوری در آنها ارائه می شود، تحت کنترل دارد تا به راه اندازی مجدد خدمات بیشتر در آینده کمک کند.

 

منبع خبر: CIC News, September 18, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar