ارسال درخواست اقامت دائم برای ساکنان موقت در کبک
10 می 2021 - 14:32
بازدید 550
16

بهبود اقتصادی کبک تا حدود زیادی به مهاجرت وابسته است طبق توافق‌نامه کبک و دولت فدرال، این استان پس از بررسی شرایط متقاضیان برای اقامت دائم، «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) را برای آنان صادر خواهد کرد. دولت فدرال تصمیم نهایی را درباره پذیرش مهاجران خواهد گرفت، و این مدرک برای ارائه «وضعیت اقامت دائم» به […]

ارسال توسط :
پ
پ

بهبود اقتصادی کبک تا حدود زیادی به مهاجرت وابسته است

طبق توافق‌نامه کبک و دولت فدرال، این استان پس از بررسی شرایط متقاضیان برای اقامت دائم، «گواهی انتخاب کبک» (CSQ) را برای آنان صادر خواهد کرد. دولت فدرال تصمیم نهایی را درباره پذیرش مهاجران خواهد گرفت، و این مدرک برای ارائه «وضعیت اقامت دائم» به متقاضیانی که در کبک حضور دارند، ضروری می‌باشد.

ارسال درخواست مهاجرت دائم به کبک در دو مرحله انجام می‌شود. اولین قدم، پذیرش تحت یکی از برنامه‌های مهاجرت کبک، و دریافت «CSQ» از «اداره مهاجرت کبک» (MIFI) است. مرحله دوم ، دریافت اقامت دائم از دولت فدرال کانادا است که شامل مدیکال، چک امنیتی، و ثبت بیومتریک می‌باشد.

کبک برای تسهیل پذیرش مهاجرانی که نیازهای اقتصادی-اجتماعی استان را برآورده می‌کنند، چندین برنامه مختلف دارد:

«برنامه تجربه کبکی» (PEQ)

از طریق این برنامه، کبک متقاضیانی را که به زبان فرانسه تسلط دارند و در جامعه کبک ادغام شده اند، برای اقامت دائم انتخاب می‌کند. «PEQ» به نیروی کار خارجی و فارغ التحصیلان کبک که مشغول به کار هستند، اجازه می‌دهد تا «وضعیت اقامت موقت» خود را به «وضعیت دائم» تبدیل کنند. برای هر دو گروه متقاضیان، معیارهای واجد شرایط بودن شامل موارد ذیل است:

  • اقامت، تحصیل، یا کار در کبک
  • نشان دادن سطح advanced intermediate در گفتار فرانسه
  • دریافت مدرک «آشنایی با قوانین کبک» است.

 

«برنامه نیروی کار متخصص» (RSWP)

افرادی که مایل به اقامت دائم و کار در کبک هستند، همچنین می‌توانند از طریق «RSWP»، اقدام کنند. این افراد ابتدا باید پروفایل «ابراز علاقه مندی» (EOI) را در پورتال آنلاین Arrima ایجاد کرده تا توسط «MIFI» دعوت شوند. عواملی مانند تحصیلات، سابقه کار، سن، سطح زبان فرانسه و انگلیسی، و سایر موارد در پذیرش متقاضیان تأثیرگذار خواهد بود. اگرچه سابقه کار در کبک برای این برنامه لازم نیست، اما امتیازات بیشتری را برای افراد به همراه خواهد داشت.

 

پایلوت‌های مهاجرتی جدید

دولت کبک اخیراً سه پایلوت مهاجرتی جدید را برای متقاضیان در بخش‌های زیر، در نظر گرفته است:

  •  فرآوری مواد غذایی
  • بهداشت (خدمتکاران بیمارستان)
  • هوش مصنوعی (AI)، فناوری اطلاعات (IT)، و جلوه‌های بصری (VE)

هر سه پایلوت در حال پذیرش درخواست‌های اقامت دائم هستند، و تا پنج سال ادامه خواهند داشت. از طریق این برنامه‌ها، سالانه 550 متقاضی همراه با خانواده خود به طور دائمی در کبک مستقر خواهند شد. پذیرش درخواست‌ها برای سال جاری، تا روز 31 اکتبر ادامه خواهد داشت.

 

افزایش اهداف مهاجرتی در کبک

پیش از همه گیری کرونا، دولت فعلی کبک سهمیه مهاجرتی خود را کاهش داد. اما همه گیری باعث افزایش کمبودهای مهاجرتی در این استان شده است.

برای جبران کمبودهای شدید نیروی کار، خانم «نادین ژیرو»، وزیر مهاجرت کبک، اخیراً اظهار داشت که این استان قصد دارد در سال جاری، از 43000 تا 44،500 مهاجر جدید استقبال کند. پیش بینی می‌شود 62 درصد این افراد از طریق برنامه‌های مهاجرت اقتصادی کبک به کانادا بیایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar