ارزیابی مدارک تحصیلی متقاضیان مهاجرت قبل از ورود
04 آوریل 2012 - 11:29
بازدید 327
5

وزیر مهاجرت اعلام کرد که در سیستم جدید روش‌هایی در نظر گرفته شده تا مهاجران بتوانند بهتر با کانادایی‌ها به رقابت بپردازند. آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی اعلام کرد که اداره متبوع وی در نظر دارد تا با به کار گماردن یک کمپانی در خارج از کانادا، مدارک تحصیلی مهاجران تازه‌وارد را قبل […]

ارسال توسط :
پ
پ

وزیر مهاجرت اعلام کرد که در سیستم جدید روش‌هایی در نظر گرفته شده تا مهاجران بتوانند بهتر با کانادایی‌ها به رقابت بپردازند.

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی اعلام کرد که اداره متبوع وی در نظر دارد تا با به کار گماردن یک کمپانی در خارج از کانادا، مدارک تحصیلی مهاجران تازه‌وارد را قبل از ورودشان به کانادا ارزیابی کند تا به این ترتیب آنها مجبور نباشند که در بدو ورود خود به جای پرداختن به کار تخصصی‌اشان به رانندگی تاکسی بپردازند.

آقای کنی گفت که دولت طی دو ماه آینده درخواست پیشنهاد خود را برای یافتن و انتخاب سازمان ثالثی به همین منظور ارائه خواهد داد تا این مجموعه بتواند تا پیش از سال ۲۰۱۳ کار خود را در خارج از کانادا آغاز کند.

وی درگفتگویی با عده‌ای از متخصصان در حوزه بیزینس و نیز قانونگذاران اعلام داشت: «هدف کلی این است تا قبل از ورود افراد به کانادا فرایند انتخاب بهتر انجام شود و از مهاجران دارای پتانسیل حمایت مناسب‌تری به عمل آید تا آنها بتوانند به محض ورود به کانادا جذب بازار کار در این کشور شوند. به اعتقاد ما با اجرایی شدن این روند، فرایند ارزیابی مدارک نیروهای متخصص خارجی پیشرفت قابل توجهی خواهد یافت.»

آقای کنی گفت که ایده‌ای که در پس این کار وجود دارد این است که «هرچه بیشتر به جلو حرکت کنیم و با افراد صادق‌تر باشیم» تا مهاجران تازه‌وارد بهتر دریابند مدارک و تحصیلات دانشگاهی آنها در مقایسه با تحصیلات کانادایی در چه وضعیتی قرار دارد. علاوه بر این، این کار سبب خواهد شد تا کسانی که دارای سطح کافی از تحصیلات نیستند به خوبی شناسایی شوند.

به عبارت ساده‌تر از این پس تنها صرف داشتن یک مدرک در یک حوزه خاص نمی‌تواند برای مهاجران در گروه نیروی متخصص امتیاز به همراه داشته باشد.

به‌رغم این که این بخش از تصمیم‌گیری از جمله مواردی است که باید در حیطه اختیارات افسران اداره مهاجرت باشد، اما آقای کنی این کار را غیرممکن می‌داند. وی در این‌باره می‌گوید: «دفاتر ویزا نه وقت  و نه متخصص کافی برای ارزیابی کیفی همه متقاضیان را در اختیار دارند. این که افراد برای ارزیابی مدارک و تخصص خود به متخصصان رجوع کنند، می‌تواند فرصت بسیار خوبی برایشان باشد زیرا این متخصصان برخلاف افسران اداره مهاجرت به خوبی می‌دانند که استانداردهای لازم برای کار به عنوان یک مهندس یا پزشک در کانادا دقیقا چیست.»

البته باید گفت که ارزیابی مدارک یک مهاجر متخصص پیش از ورود وی به کانادا متضمن این نیست که او حتما بتواند کار متناسب با تخصص خود را بیابد و یا به معنای آن نیست که فرد در حوزه تخصصی خود دارای مجوز کار شده است.

این بخش از کار همچنان به هیئت‌های قانون‌گذار و اعطاکننده مجوز در منطقه‌ای که فرد مایل به استقرار در آن است مربوط خواهد بود که به قول آقای کنی خود مشکل دیگری است. وی افزود که در بسیاری از موارد ارزیابی صلاحیت مدارک یک امر استانی است و ارتباطی با حوزه کار اداره مهاجرت ندارد.

به اعتقاد وی برخی از این هیئت‌های استانی بیش از حد لازم نسبت به متخصصان داخلی رفتارهای حمایتگرانه دارند و بهتر است که برای بهبود روند کار خود «کمی بیشتر فعالیت کنند».

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.   

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar