اداره مهاجرت کبک و درخواست نمره زبان از متقاضیان
27 مارس 2011 - 15:36
بازدید 407
7

علی مختاری؛ چند ماهی است که اداره مهاجرت کبک روش منطقی تری را در بررسی پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص کبک در پیش گرفته است و با وجود شایعات گاه منفی که بی دلیل در جامعه ایران منتشر می شود به نظر می رسد روند بررسی پرونده ها رو به […]

ارسال توسط :
پ
پ

علی مختاری؛

چند ماهی است که اداره مهاجرت کبک روش منطقی تری را در بررسی پرونده متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق برنامه نیروی متخصص کبک در پیش گرفته است و با وجود شایعات گاه منفی که بی دلیل در جامعه ایران منتشر می شود به نظر می رسد روند بررسی پرونده ها رو به بهبود است . با نگاهی به پرونده های متقاضیان مهاجرت به کبک طرف قرارداد با کنپارس می توان از تغییر مهمی در این روند سخن گفت و آن اینکه اخیرا از برخی از متقاضیان درخواست ارایه نمره زبان در یک فرصت ۱۲۰ روزه می کنند . البته این مدت پیش از این ۹۰ روز بود که با ارسال نامه ای برای آن اداره توضیح دادیم که اساسا امکان گرفتن نمره زبان در این فرصت کم با توجه به محدودیت ظرفیت برای متقاضیان نیست و خوشبختانه این درخواست با عکس العمل مثبت اداره مهاجرت روبرو شد و از آن پس همه نامه ها فرصت ۱۲۰ روز را درخود دارند. 

نمره زبان در موارد زیر از افراد خواسته شده است:

۱- کسانی که برای قبولی سطح زبان بالایی نیاز دارند. در این موارد در نامه آمده است که اگر ظرف ۱۲۰ روز نمره زبان ارائه ندهند پرونده آنها رد میشود.

۲- کسانی که برای قبولی سطح خیلی پایینی نیاز دارند و معمولا در رشته های ممتاز اتفاق می افتد. در این موارد مضمون نامه این است که اگر نمره زبان ارایه شود بدون مصاحبه پذیرفته می شوند ولی در صورت عدم ارایه نمره زبان  به مصاحبه دعوت میشوند.

۳-  کسانی که در جلسه مصاحبه از نظر تسلط به زبان فرانسه در حد انتظار افسر ظاهر نمی شوند و پرونده آنها از کیفیت خوبی برخوردار است و افسر می خواهد فرصت دیگری به وی بدهد. در این موارد افسر پرونده فرصتی را به متقاضی می دهد که معمولا یک سال است تا وی خود را به سطح مورد نظر برساند و نمره لازم را ارایه دهد. (البته این موضوع جدید نیست و پیش از این هم به تعدد اتفاق افتاده است) 

بر خلاف شایعات اداره مهاجرت کبک هنگام درخواست داشتن نمره زبان فرانسه را الزامی نمی داند و همچنان افراد می توانند پرونده خود را باز کرده و برای تقویت زبان خود تلاش کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar