اداره مهاجرت بازپرداخت وجوه قانونی پرونده‌های حذف شده را رسما آغاز کرد
18 اکتبر 2012 - 0:42
بازدید 151
5

تذکر: نوشتار زیر تنها به متقاضیان نیروی متخصصی فدرال که پرونده‌های آنها قبل از فوریه ۲۰۰۸ توسط اداره مهاجرت  دریافت شده بوده‌اند مربوط می‌شود. اگر شما متقاضی نیروی متخصص فدرال بعد از این تاریخ هستید (یعنی بر اساس یکی از جداول مشاغل مورد نیاز اقدام کرده‌اید)، این نکات ارتباطی به پرونده شما ندارد. همان‌طور که […]

ارسال توسط :
پ
پ

تذکر: نوشتار زیر تنها به متقاضیان نیروی متخصصی فدرال که پرونده‌های آنها قبل از فوریه ۲۰۰۸ توسط اداره مهاجرت  دریافت شده بوده‌اند مربوط می‌شود. اگر شما متقاضی نیروی متخصص فدرال بعد از این تاریخ هستید (یعنی بر اساس یکی از جداول مشاغل مورد نیاز اقدام کرده‌اید)، این نکات ارتباطی به پرونده شما ندارد.

همان‌طور که اداره مهاجرت پیشتر اعلام کرده بود و در قانون بودجه دولت فدرال هم به تصویب رسید، بازپرداخت وجوه متقاضیانی که تصمیم به حذف پرونده آنها گرفته شده رسما آغاز شده است و در این زمینه اداره مهاجرت فرمی را در نظر گرفته که در ادامه اطلاعات مربوط به آن را می‌بینید.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد به دلیل تعداد بسیار زیاد این گروه از افراد، این اداره تصمیم دارد در ابتدا وجوه کسانی را که پیگیر دریافت وجوه خود هستند و فرم‌ مربوطه را تکمیل و ارسال می‌کنند بپردازد و سپس در فرصت‌های بعدی (که شاید به سال‌های بعد بیانجامد!) به تدریج تمامی بدهی‌ها را پرداخت نماید.

آن دسته از افراد در این گروه که احتمال می‌دهند بخواهند در شکایت‌های قانونی علیه وزیر در این ارتباط شرکت کنند یا از منافع قانونی احتمالی نتایج شکایت‌های این نوع پرونده‌ها بهره ببرند بهتر است قبل از درخواست دریافت وجه، با مشاور مهاجرتی خود (اگر برای پرونده مهاجرتی خود از مشاور معتبر و دارای مجوز استفاده کرده‌اند) یا وکیلی که در این‌گونه امور تبحر دارد رایزنی کنند تا مطمئن شوند درخواست برای دریافت این وجه، تاثیر نامناسبی بر روی شکایت قانونی نخواهد داشت.

نکته آخر اینکه هنوز مشخص نیست که آیا تحریم‌های مالی و بانکی کانادا علیه ایران برای بازپرداخت این وجوه به متقاضیان ایرانی مشکلاتی پدید خواهد آورد یا خیر. در ادامه متن اطلاعیه اداره مهاجرت منعکس شده است:

استرداد هزینه‌ متقاضیان مهاجرت گروه نیروی متخصص

بنا بر قانون Jobs, Growth and Long-Term Prosperity Act که توسط دولت فدرال به تصویب رسیده، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا(CIC) از هم‌اکنون بازگرداندن هزینه‌هایی را که متقاضیان مهاجرت گروه نیروی متخصص FSW (مربوط به پرونده‌های انباشت‌شده قبل از سال ۲۰۰۸) به اداره مهاجرت فدرال پرداخته‌اند، آغاز نموده است.

اگر شما قبل از تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ برای مهاجرت تقاضا نموده‌اید و هنوز از جانب اداره مهاجرت خبری مبنی بر تصمیم‌گیری در مورد پرونده‌اتان بر اساس ضوابط گروه FSW نشنیده‌اید (پایین را ببینید)، احتمالا شما هم مشمول قانون جدید خواهید شد.   

اگر شما در این گروه باشید، اداره مهاجرت باید از به‌روز بودن نشانی تماس شما اطمینان حاصل نماید تا هزینه مرجوعی به نشانی درست ارسال شده و به دست شما برسد. لطفا توجه داشته باشید که به مبلغ مورد نظر بهره‌ای تعلق نمی‌گیرد.

لطفا با تکمیل فرم PDF در این نشانی و ارسال آن به اداره مهاجرت آخرین نشانی خود را مشخص کنید. گرچه ما در صورتی که ‌خبری از جانب شما نشنویم در آینده از طریق نامه با شما تماس خواهیم گرفت اما بهترین و آسان‌ترین راه برای استرداد وجه هزینه‌های پرداختی، ارتباط الکترونیکی است. 

به دلیل تعداد بالای پرونده‌های انباشت شده متقاضیان، این احتمال وجود دارد که بعد از این‌که اداره مهاجرت فرم تکمیل‌شده شما را دریافت نمود، صدور چک و استرداد هزینه مربوطه مدتی به طول بینجامد. صبوری شما در این زمینه مایه امتنان ما خواهد بود. 

در موارد زیر تقاضای مهاجرت شما در گروه FSW پایان‌یافته تلقی خواهد شد:

  • چنانچه قبل از تاریخ ۲۷ فوریه سال ۲۰۰۸ تقاضای مهاجرت نموده باشید؛ و
  • افسر اداره مهاجرت تا پیش از تاریخ ۲۰ مارچ سال ۲۰۱۲ و بر اساس ضوابط گروه FSW در مورد پرونده شما تصمیم‌گیری نکرده باشد.

(تصمیم اتخاذ شده بر مبنای ضوابط گروه FSW به این معنی ‌است که بنا بر تصمیم افسر پرونده، شما توانسته‌اید امتیاز لازم برای احراز صلاحیت در این برنامه را کسب نمایید که این امر بر اساس عواملی چون مهارت‌های زبانی، تحصیلی و تجربیات کاری تعیین می‌شود.)

چنانچه شما همچنان به مهاجرت به کانادا علاقه‌مند باشید، این احتمال هست که تحت یکی از برنامه‌های مهاجرتی جدید واجد شرایط بوده و امکان طرح مجدد تقاضای مهاجرت را داشته باشید. برای آگاهی از شرایط برنامه‌های جدید و ضرورت‌های هر برنامه به این نشانی مراجعه فرمایید. 

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید. 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar