احتمال تغییرات عمده در برنامه‌های مهاجرپذیری استان‌ها
07 فوریه 2012 - 14:56
بازدید 375
7

چند هفته‌ایست که اداره مهاجرت و شخص وزیر، جناب جیسن کنی، مباحثی را به سطح رسانه‌های کانادایی کشانده‌اند که مشخصا بر موضوع برنامه‌های استانی تاکید دارد. این مباحث معمولا بر دو موضوع تاکید بیشتری دارد: ۱- اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه برنامه‌های مهاجرپذیری استانی ۲- نیاز به تجدید سازمان در نحوه اجرای این برنامه‌ها […]

ارسال توسط :
پ
پ

چند هفته‌ایست که اداره مهاجرت و شخص وزیر، جناب جیسن کنی، مباحثی را به سطح رسانه‌های کانادایی کشانده‌اند که مشخصا بر موضوع برنامه‌های استانی تاکید دارد. این مباحث معمولا بر دو موضوع تاکید بیشتری دارد:

۱- اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه برنامه‌های مهاجرپذیری استانی

۲- نیاز به تجدید سازمان در نحوه اجرای این برنامه‌ها و حضور قوی‌تر وزارت مهاجرت فدرال در پروسه انتخاب افراد

این تغییرات از آنجا بیشتر شد که بررسی‌ها در مورد چند استان خاص نشان داد افراد زیادی بدون رعایت شروط استفاده از آن برنامه‌ها، از جمله اجبار به اقامت در استان، پا به کانادا گذاشته‌اند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و ممکن است برای برخی از افرادی که پیشتر اقامت دائم کانادا را دریافت کرده‌اند تبعاتی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که شخص وزیر به دنبال طراحی سیستمی است که در آن اولا یک شرایط حداقلی برای تمامی درخواست کننده‌ها اعلام شود که مشخصا آشنایی با مهارت‌های زبان یکی از آنهاست و مورد دوم و مهم‌تر این است که تمامی درخواست‌ها مستقیما به CIO یا مرکزی شبیه آن زیر نظر اداره مهاجرت برود و پس از ارزیابی اولیه و اطمینان از صحت درخواست برای ادامه کار به استان مربوطه منتقل شود. چنین روشی با توجه به تنوع و گستردگی برنامه‌های استانی و همچنین عملکرد نه چندان درخشان اداره مهاجرت فدرال در برنامه‌های مختلف مربوط به خود، خصوصا دو برنامه سرمایه‌گذاری و کارآفرینی که هر دو متوقف هستند نگرانی‌هایی را از هم‌اکنون در میزان موفقیت این روش ایجاد کرده است که تا اشکار شدن جزییات بیشتر نمی‌توان قضاوتی در این مورد داشت.

علی مختاری:

درمورد این خبر توضیحات زیر ضروری است:

۱- این خبر به معنی بسته شدن برنامه های استانی نیست و پذیرش متقاضی در این برنامه ها ادامه دارد. اعمال تغییرات مورد نظر آقای وزیر ممکن است ماهها به طول انجامد ولی توصیه می کنم کسانی که قصد اقدام دارند در اولین فرصت این کار را انجام دهند. آن دسته از افراد هم که قصد اقدام برای برنامه های استانی سردسیر مانند مانیتوبا و …… دارند ولی به هیچ وجه قصد زندگی در آن استانها را ندارند باید احتیاط کنند و برای زندگی در آن استانها برنامه ریزی کنند به نظر نمی رسد در آینده در بر همین پاشنه فعلی بچرخد و بتوان با دادن خسارت مالی الزام به ماندن در آن استانها را منتفی کرد.

۲- تمامی برنامه‌های مهاجرتی مربوط به استان کبک از این تغییرات در امان است و وزارت مهاجرت امکان اعمال نظر در مورد برنامه های این استان را به دلیل وجود قرارداد تاریخی Quebec Accord ندارد بنابراین این اعلامیه به هیچ وجه نباید موجب نگرانی این دسته از متقاضیان شود. 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar