احتمال افزایش برنامه‌های  مهاجرتی از سوی کانادا
18 می 2021 - 13:39
بازدید 402
7

به گفته وزیر مهاجرت، افزایش سقف پذیرش متقاضیان به نتایج زیرشاخه‌ها بستگی دارد حدود یک هفته پس از آغاز پذیرش درخواست‌های اقامت دائم از طریق 6 برنامه مهاجرتی جدید در کانادا، وزیر مهاجرت به احتمال افزایش ظرفیت زیرشاخه‌ها اشاره کرد. این برنامه‌ها با هدف استقبال از بیش از 90.000 مقیم دائم جدید در نظر گرفته […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گفته وزیر مهاجرت، افزایش سقف پذیرش متقاضیان به نتایج زیرشاخه‌ها بستگی دارد


حدود یک هفته پس از آغاز پذیرش درخواست‌های اقامت دائم از طریق 6 برنامه مهاجرتی جدید در کانادا، وزیر مهاجرت به احتمال افزایش ظرفیت زیرشاخه‌ها اشاره کرد. این برنامه‌ها با هدف استقبال از بیش از 90.000 مقیم دائم جدید در نظر گرفته شده اند.

به گفته آقای «مارکو مندیچینو»، کانادا برای تجدید نظر درباره سقف پذیرش برنامه‌های جدید، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

با این حال، آقای «مندیچینو» در اظهارات خود محتاط ماند، زیرا دپارتمان مهاجرت باید ابتدا نتایج اولیه این برنامه‌ها را موردبررسی قرار دهد.

وی اشاره کرد که با بررسی آمار، تصمیم گیری در مورد افزایش ظرفیت زیرشاخه‌ها آسان‌تر خواهد بود.

6 برنامه موقت جدید که از روز 6 مه آغاز به فعالیت کردند، تا کنون با استقبال گسترده‌ای روبرو بوده اند.

ظرفیت 40.000 نفری زیرشاخه «فارغ التحصیلان بین الملل» تنها طی 25 ساعت، تکمیل شد. زیرشاخه‌های «نیروی کار حیاتی و مراقبت‌های بهداشتی» حدود 10،000 درخواست از کل 50،000 درخواست را دریافت کرده اند. در سه زیرشاخه فرانسه‌زبانان، درخواست‌های بسیار کمتری ارسال شده است، زیرا سقف پذیرشی ندارند. پذیرش درخواست تحت این 6 برنامه مهاجرتی، تا روز 5 نوامبر ادامه خواهد داشت.

راه اندازی این مسیرهای جدید اقامت دائم برای دستیابی به هدف بی‌سابقه 401.000 مقیم دائم در سال 2021، و همچنین با هدف بهبود اقتصادی کانادا پس از دوران کرونا صورت گرفته است.

 

طی ماه‌های اخیر، علاوه بر ایجاد مسیرهای جدید برای اقامت دائم و صدور تعداد قابل توجهی دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری، کانادا در حال مدرن سازی سیستم پردازش درخواست مهاجرت خود بوده است.

بر اساس بودجه فدرال، کانادا قصد دارد نزدیک به 430 میلیون دلار به ایجاد یک پلتفرم آنلاین برای دریافت و پردازش درخواست‌های مهاجرتی اختصاص دهد. این سیستم آنلاین که جایگزین «سیستم مدیریت پرونده جهانی» (GCMS) خواهد شد، با هدف پردازش کارآمدتر و به موقع درخواست‌ها در نظر گرفته شده است.

اطلاعات منتشر شده توسط «اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا» (IRCC) طی هفته اخیر، حاکی از آن است که این کشور در سه ماه نخست سال جاری، بیش از 70،000 مهاجر جدید را پذیرفته است. در ماه‌های اولیه پس از شیوع کووید19، این آمار تنها 30،000 تا 40،000 تازه وارد در هر سه ماه بود. بدین ترتیب، کانادا هم اکنون در مسیر تحقق اهداف مهاجرتی خود برای سال 2021 می‌باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar