اجازۀ کار به دانشجویان آنلاین
06 آگوست 2020 - 20:41
بازدید 355
5

اداره مهاجرت کانادا از این پس، مدت زمانی را که دانشجویان بین المللی به صورت آنلاین در خارج از کانادا تحصیل می کنند، به عنوان بخشی از «مجوز کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) در نظر می گیرد.   هنگامی که «اداره مهاجرت کانادا» الزامات « PGWP» را تسهیل کرد تا دانشجویانی که به صورت […]

ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت کانادا از این پس، مدت زمانی را که دانشجویان بین المللی به صورت آنلاین در خارج از کانادا تحصیل می کنند، به عنوان بخشی از «مجوز کار پس از فارغ التحصیلی» (PGWP) در نظر می گیرد.

 

هنگامی که «اداره مهاجرت کانادا» الزامات « PGWP» را تسهیل کرد تا دانشجویانی که به صورت آنلاین تحصیل می کنند نیز بتوانند از شرایط آن استفاده کنند، تصور می شد این برنامه فقط شامل آن دسته از دانشجویان بین المللی است که اجازه تحصیل نهایی خود را دریافت کرده بودند. اکنون زمانی را که دانشجویان بین المللی به صورت آنلاین تحصیل می کنند نیز به عنوان بخشی از «مجوز کار پس از فارغ التحصیلی» به حساب می آید. البته مشروط به اینکه:

  • تحصیلات آنها در سال 2020 شروع شده باشد.
  • قبل از پانزده سپتامبر برای اجازه تحصیل درخواست داده باشند.
  • نیمی از تحصیلات خود را در کانادا بگذرانند.

« PGWP» به چه کسانی تعلق می گیرد

«اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا» (IRCC)، تا 31 دسامبر سال 2020، مدت زمان تحصیل در خارج از کانادا را از طول مدت « PGWP» کسر نمی کند. با توجه به چالش های پیشِ روی دانشجویان بین المللی برای تکمیل تحصیلاتشان در طول همه گیری کرونا، اداره مهاجرت کانادا تغییراتی را در معیارهای احراز « PGWP» ایجاد کرده است. از جمله چالش هایی که دانشجویان بین المللی با آن روبرو هستند باید به انتقالِ تحصیل در کلاس های حضوری به کلاس های آنلاین اشاره کرد. قبل از بروز همه گیری کرونا، « PGWP» فقط شامل دانشجویانی می شد که به صورت حضوری در کلاس ها شرکت می کردند، اما با برگزاری کلاس های بسیاری از «مؤسسات آموزشی مورد تائید» (DLI) به صورت آنلاین، این شرط دیگر قابل اجرا نیست.

 

اگر دانشجویی هنوز درخواست مجوز تحصیل نکرده باشد باید چه اقداماتی را انجام بدهد

بیشتر دانشجویان بین المللی باید مجوزهای تحصیل خود را به صورت آنلاین درخواست کنند. اداره مهاجرت کانادا، درخواست های ناقص تحصیلی را می پذیرد. سیستم جدید دریافتِ اجازه تحصیلِ دو مرحله ای، به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که قبل از دریافت اجازه تحصیل نهایی، تحصیل خود را شروع کنند. مجوز تحصیل نهایی که برای دریافت «PGWP» موردنیاز است، پس از ارسال همه مدارک و تائید درخواست، صادر می شود.

 

چگونه « PGWP» به دریافت اقامت دائم کمک می کند

« PGWP» به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد تا بعد از پایان تحصیلات خود تا سه سال در کانادا کار کنند. دارندگان «PGWP» می توانند از تجربه کار خود در کانادا برای درخواست مهاجرت استفاده کنند. بیشتر مهاجران به کانادا از طریق «برنامه اقتصادی» اقدام می کنند که در آن تجربه کار و تحصیل در کانادا برای ارائه درخواست در «سیستم اکسپرس انتری» بسیار مهم است. دارندگان « PGWP» بسته به تجربه خود، می توانند واجد شرایط هر کدام از برنامه های مهاجرتی «سیستم اکسپرس انتری» باشند. آنها ابتدا باید پروفایلی را به «سیستم اکسپرس انتری» ارسال کنند و متقاضی مهاجرت شوند.

منبع خبر: CIC News, August 04, 2020

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar