اجازه کار باز برای فارغ التحصیلان بین‌المللی
29 آگوست 2022 - 0:58
بازدید 591
5
اداره مهاجرت کانادا به فارغ التحصیلان بین المللی در مورد اجازه کار باز جدید اطمینان داد
ارسال توسط :
پ
پ

اداره مهاجرت کانادا به فارغ التحصیلان بین المللی در مورد اجازه کار باز جدید اطمینان داد

فارغ التحصیلان بین المللی دارای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) که در سال گذشته مجوزشان به مدت ۱۸ ماه تمدید شد، نباید از انقضای آنها بترسند، زیرا طبق اقدامات جدید اداره مهاجرت (IRCC) واجد شرایط دریافت اجازه کار باز هستند. 

رمی لاریویر، سخنگوی اداره مهاجرت در ایمیلی به «Immigration.ca » گفت: »همانند سیاستی که در سال ۲۰۲۱ برای دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده، ایجاد شد. اقدامات جدید به اتباع خارجی که اجازه کار پس از فارغ التحصیلی آنها منقضی شده است یا از ۲۰ سپتامبر تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ منقضی می‌شود، این فرصت را می‌دهد که ۱۸ ماه دیگر برای کار در کانادا اجازه کار دریافت کنند. »

وی گفت: «توجه به این نکته حائز اهمیت است که اتباع خارجی که تحت سیاست ۲۰۲۱ برای اجازه کار پس از فارغ التحصیلی منقضی شده درخواست داده‌اند، می‌توانند تحت سیاست جدید نیز درخواست دهند. متقاضیانی که اجازه کار پس از فارغ التحصیلی آنها بین ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۱ و ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱ منقضی شده، می‌توانند معیارهای هر دو را برآورد کنند.»

این اطمینان از سوی اداره مهاجرت کانادا در حالی داده شده است که بسیاری از دارندگان اجازه کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) نگران آینده خود در کانادا هستند و می‌ترسند قبل از اینکه فرصتی برای درخواست اقامت دائم تحت برنامه تجربه کانادایی (CEC) داشته باشند، اجازه کار پس از فارغ التحصیلی آنها منقضی شود. 

لاریویر گفت: «هرکسی که قبلاً اجازه کار پس از فارغ التحصیلی داشته و سپس اجازه کار تمدید شده را از طریق سیاست ۲۰۲۱ گرفته، بین دو تا ۴٫۵ سال فرصت دارد تا سابقه کاری کسب کند. »

وی افزود: «این بدان معناست که حتی کسانی که از برنامه تحصیلی کوتاه‌ مدتی فارغ التحصیل شده‌اند و واجد شرایط حداقل مدت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی هستند، بیش از دو سال فرصت دارند تا در کانادا کار کنند. تعداد بیشتری از فارغ التحصیلان برای حداکثر اجازه کار سه ساله پس از فارغ التحصیلی  نسبت به حداقل مدت هشت ماهه تایید شده‌اند.» 

برای اقدام از طریق برنامه تجربه کانادایی متقاضیان باید اثبات کنند که حداقل یک سال تجربه کاری دارند. 

برای اطلاعات بیشتر بخوانید:

خبر جدید برای دارندگان مجوز کار پس از فارغ التحصیلی

PGWP دانشجویان برای دریافت «PGWP» می‌توانند مطالعات خود را تماماً به صورت آنلاین انجام دهند

افزایش امتیاز متقاضی در سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS) با سابقه کاری بیشتر 

برای دریافت دعوتنامه درخواست (ITA) تحت برنامه‌های اکسپرس انتری، اداره مهاجرت پروفایل‌های اکسپرس انتری را بر اساس امتیاز سیستم رتبه‌بندی جامع (CRS) بررسی می‌کند و متقاضیانی که امتیازات بالاتری دارند، احتمال بیشتری برای دریافت دعوتنامه درخواست دارند. 

با داشتن سابقه کاری بیشتر در کانادا، متقاضیان امتیاز بیشتری کسب می‌کنند. برای مثال، متقاضی بدون همسر برای یک سال سابقه کار می‌تواند ۴۰ امتیاز کسب کند، چهار سال سابقه کار به او ۷۲ امتیاز می‌دهد که در مقایسه با متقاضیان با امتیاز کمتر، شانس بیشتری در روند انتخاب خواهد داشت. 

لاریویر اذعان کرد: «دولت می‌داند که دانشجویان بین‌المللی منبع مهمی به عنوان ساکنان دائمی آینده هستند. از ۴۰۶ هزار ۵ نفری که در سال ۲۰۲۱ اقامت دائم دریافت کردند، بیش از ۱۵۷ هزار  نفر از دانشجویان بین المللی سابق بودند که یک رکورد جدید است.»

طراحی مسیر TR-to-PR برای دانشجویان بین المللی 

گفته‌ می‌شود وزیر مهاجرت شان فریز در حال کار بر روی یک مسیر جدید اقامت موقت به اقامت دائم (TR-to-PR Pathway) می‌باشد که احتمالا برای دانشجویان بین المللی مناسب است و انتظار می رود که جزئیات این برنامه ظرف چند ماه اعلام شود. 

فریز در ماه جون به »سی بی سی» گفت: «ما در حال حاضر به دنبال بهترین مسیر برای ایجاد یک مسیر دائمی برای ساکنان موقت هستیم.»

سال گذشته، کانادا اعلام کرد که ۹۰ هزار درخواست از ساکنان موقت را تحت یک برنامه یکباره TR-to-PR می پذیرد که درخواست‌ها تا نوامبر طول کشید. 

این مسیر مراقبان بهداشتی و سایر نیروی کار در کانادا و فارغ التحصیلان بین المللی اخیراً فارغ التحصیل شده از کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را هدف قرار داد. این مسیر مهاجرتی در سراسر کشور به جز استان فرانسوی زبان کبک (سیستم مهاجرتی مخصوص خود را دارد) اعمال می‌شود.

از طریق مسیر جدید اقامت موقت به اقامت دائم ۸۴ هزار و  ۱۷۷ درخواست پذیرفته می‌شود، ارقام اداره مهاجرت نشان می‌دهد که کانادا تا پایان سال گذشته ۲۳ هزار و ۸۸۵ ساکن دائمی جدید از این طریق پذیرفته است. 

پیش بینی می‌شود زمان مسیر جدید اقامت موقت به اقامت دائم نزدیک است و احتمالاً قبل از پایان سپتامبر از آن رونمایی می‌شود. 

فریزر در ماه جون گفت: «ما در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم سیاستی داشته باشیم که نیاز به واکنش فوری در مواجهه با شرایط اضطراری نداشته باشد، بلکه در واقع یک مسیر دائمی داشته باشیم که برای کسانی که به دنبال اقامت دائم هستند مسیر روشنی را فراهم کند.»

برای اطلاعات بیشتر بخوانید: 

توسعه مسیر جدید و سریع «اقامت موقت به اقامت دائم»

موج مهاجرت به کانادا افزایش یافت

ارتباط با ما:

برای دریافت مشاوره رایگان و انواع خدمات مهاجرتی از طریق شرکت کنپارس می‌توانید با شماره‌های ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۹، ۰۲۱۹۱۰۰۸۳۳۸ یا ۰۲۱۵۹۱۷۴۰۰۰ تماس گرفته، یا اطلاعات خود را از طریق چت آنلاین سایت یا دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و یا اینکه  فرم ارزیابی رایگان ما را پر فرمایید تا در اولین فرصت با شما تماس گرفته شود.

همچنین می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق شماره‌های واتس اپ (+۱)۵۷۹۹۵۷۹۲۹۳ و ۹۰۳۴۹۴۱۴۵۶(+۹۸) ( کافیست همین حالا شماره تماس ها را لمس کنید ) از ما بپرسید و پاسخ آن‌ها را از طریق همین شماره‌ها دریافت کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar