ابطال تاریخی هزاران مورد شهروندی جعلی
11 دسامبر 2011 - 19:21
بازدید 297
9

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، می‌گوید: «کانادا در حال تدارک دیدن بزرگ‌ترین اقدام تادیبی در تاریخ مهاجرتی این کشور تا به امروز است.» دولت مرکزی پرونده ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا را بررسی می‌کند تا فعالیت‌های احتمالی متقلبانه آنها برای کسب حق شهروندی یا حق اقامت […]

ارسال توسط :
پ
پ

آقای جیسن کنی، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، می‌گوید: «کانادا در حال تدارک دیدن بزرگ‌ترین اقدام تادیبی در تاریخ مهاجرتی این کشور تا به امروز است.»

دولت مرکزی پرونده ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا را بررسی می‌کند تا فعالیت‌های احتمالی متقلبانه آنها برای کسب حق شهروندی یا حق اقامت دائم کانادا را اثبات نماید.

آقای کنی روز جمعه در نشستی مطبوعاتی در شهر مونترال اعلام کرد که اداره وی قصد دارد تا ۲ هزار و ۱۰۰ نفر را که مطمئن است برای کسب حق شهروندی به تقلب و جعل دست زده‌اند و سیستم مهاجرتی کشور را فریب داده‌اند، تادیب نماید. این عدد حتی بیشتر از عدد ۱ هزار و ۸۰۰ نفر است که در ماه جولای یعنی تقریبا شش ماه پیش به دلیل مشابهی اعلام شده بود.      

دولت مرکزی نیز در حال بررسی وضعیت ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از مقیمان دائم است که به نظر می‌رسد برای کسب حق شهروندی خود دست به تقلب زده باشند. 

آقای کنی گفت که تقریبا ۱ هزار و ۴۰۰ نفر از این افراد، که اغلبشان هم در خارج از کشور هستند، از زمان شنیدن این خبر و به دلیل بیشتر شدن بررسی‌های امنیتی در سیستم، تقاضای خود برای کسب حق شهروندی را پس گرفته‌ یا به حال خود رها کرده‌اند. وی که در مقابل تریبونی سخن می‌گفت که بر روی آن نوشته شده بود «شهروندی کانادا فروشی نیست»، در ادامه سخنان خود افزود: «این حرکت اخیر با هر معیاری که سنجیده شود، یکی از بزرگ‌ترین حرکت‌ها در تاریخ شهروندی کانادا است.»

قانون شهروندی در سال ۱۹۴۷به تصویب رسیده و به قول آقای کنی تا این زمان دولت مرکزی حدود ۸۰ شهروند کانادا را از خاک این کشور اخراج کرده است.

یک مقیم دائم برای این‌که بتواند شهروند کانادا شود باید از یک دوره چهارساله، سه سال را در کانادا زندگی کرده باشد. یک مقیم دائم هم برای تمدید حق اقامت دائم خود باید دو سال از یک دوره پنج ساله را در خاک کانادا حضور داشته باشد.

آقای کنی در این نشست به همه مشاوران مهاجرت متقلب هم که به مهاجران برای کسب شرایط لازم جهت دریافت حق اقامت دائم یا حق شهروندی- حتی بدون حضور فیزیکی در کانادا- کمک می‌کنند، اخطار داد. وی گفت: «اگر شما مشاوری هستید که حق شهروندی کانادا را به شیوه‌های متقلبانه به مشتریان خود می‌فروشید و برای آنها مدارک جعلی سکونت در کانادا فراهم می‌کنید، این‌ را بدانید که ما به سراغتان می‌آییم و فقط موضوع زمان سبب خواهد شد که این اتفاق کمی دیرتر یا زودتر بیفتد.»

او گفت گاهی افراد به این مشاوران پول می‌دهند تا برای آنها مدارکی جهت اثبات سکونتشان در کانادا فراهم کنند، مثلا آپارتمانی را به نامشان اجاره کنند که گاهی حتی این آپارتمان‌ها وجود خارجی هم ندارند. به گفته آقای کنی حتی در یک مورد وقتی بازرس ما به سراغ یکی از این نشانی‌ها رفته با یک دیوار آجری مواجه شده. آقای کنی گفت:«قصد ما این نیست که کار را برای افرادی که از قانون تبعیت می‌کنند و می‌خواهند شهروند کانادا شوند، سخت کنیم.»

وی گفت که کانادا در میان کشورهای پیشرفته دارای بالاترین میزان پذیرش مهاجر و نیز بالاترین تعداد کسانی است که از میان این مهاجران به دریافت حق شهروندی نائل می‌شوند. وی افزود:«روند بررسی پرونده متقاضیان در کانادا بسیار منصفانه و آسان است، اما نکته اصلی این است که ما باید برای آن عده که از طریق قانونی توانسته‌اند این امتیاز را کسب کنند، ارزش قائل باشیم و از بهای این امتیاز به خوبی حفاظت کنیم.»

در ماه جولای نیز آقای کنی اعلام کرده بود که دولت قصد دارد تا برای تادیب ۱ هزار و ۸۰۰ نفر که در زمینه کسب حق شهروندی خود متقلبانه عمل کرده بودند، دست به اقداماتی جدی بزند.

برای مشاهده اصل مطلب اینجا کلیک کنید.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

مراقب تشابه نام‌ها باشید! مارا با نام کنپارس به دوستان خود معرفی کنید.
This is default text for notification bar